Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

• Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Ostatní modely ‹ Galerie modelů
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Někde v Pacifiku (a taky trochu v Anglii) / Eggplanes

Odeslat odpověď
  • Odpovědět s citací

Někde v Pacifiku (a taky trochu v Anglii) / Eggplanes

Příspěvekod Marek P. » 14 čer 2021, 09:39

Nápad na letecké dioráma z tropického ostrova nosím v hlavě už dlouho (prakticky od té doby, kdy jsem jako student průmyslovky objevil knihy pana Hubáčka). Říkal jsem si ale, že než to zkusím takříkajíc naostro, chtělo by to provést nějakou praktickou zkoušku. Naštěstí jednou z pozitivních věcí, které mi nadělila doba covidová, byla i chuť konečně se pustit do stavby eggplánů, neboli japonských vajec, která se mi vždy líbila. Pak už nebylo nad čím váhat!
Původní model jsem si opět dovolil mírně vylepšit a to zejména doplněním rytí - možná je to záměr tvůrců stavebnice, ale mě připadá holý trup prostě fádní. Samozřejmě, že poloha většiny spár je "velmi přibližná". Druhým krokem mé konverze byla změna zbarvení - chtěl jsem letoun náležející pozemní jednotce, takže jsem využil obtisky z dvaasemdesátinového modelu od Revellu - rozdíl mezi verzemi (stavebnice podle zbarvení přestavuje spíše poválečný palubní stroj) jsem pominul 8-) ! Puristé mi jistě vyčtou, že pirátská vlajka na přídi nemá co dělat! Jsem si toho vědom, ovšem jak jinak by děti na výstavě (a hlavně pro ně jsem to celé stavěl) poznali, že jde o Corsaira? Troufnu si totiž tvrdit, že "vejcovitost" a záměrná deformace postoupili u tohoto modelu tak daleko, že nebýt typického Wéčkového křídla, jen málokdo by v něm původní předlohu odhalil :?: !