Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Německá technika 1939-45
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Stroje značené písmenem G + anketa

Odeslat odpověď
Příspěvků: 23 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Chcete přejmenovat Německou techniku 39-45 na Německou techniku 1914-1945?

ano
15
17%
ano
15
17%
ne
28
33%
ne
28
33%
 
Celkem hlasů : 86

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Petr Vejvoda » 18 říj 2007, 12:33

Sorry za OT reakci, ale:
Doline, proč si dáváš na normálně dostupný fotky ty svoje vodotisky, vypadá to dost trapně. Tahle fotka je na Missing Linxu pod copyrightem zase nějakýho Freda Hawkinse, tak na pohodu, nějak mi to prosím vysvětli, abych ti nekřivdil.
P.S. This is reply from Petr Vejvoda for Modelforum!
Přílohy
schulze-1.jpg
schulze-2.jpg
panter_g__042_jpg.jpg
Uživatelský avatar
Petr Vejvoda
 
Příspěvky: 2662
Registrován: 03 led 2007, 13:18
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Arhad » 18 říj 2007, 18:11

...do této diskuze jsem se nechtěl zapojit ,ale nedá mi to a svůj názor na téma G jako marking tu musím uveřejnit .

Nesouhlasím s teorií G jako Glyzantin z následujících důvodů :

1) Pokud G znamená Glyzantin, což byla a je nemrznoucí směs , tak proč je na čelním pancíři stroje ? Jako upozornění pro mechaniky , aby tato směs nebyla použita na stroji s jiným chladícím mediem ? Glyzantin údajně působil korozy a následnou destrukci chladícího systému , který byl uzpůsoben na jiné medium . Podle mne logické řešení by bylo umístit marking na vstupu do chladícího oběhu , což čelní pancíř určitě není a jako mechanik bych nechtěl obíhat takový kolos ,jako je Kingtiger , abych se podíval právě na předek stroje ? Pokud si dobře pamatuji , tak u letadel Bf 109E byl použit benzín s různým oktanovým číslem a toto rozlišení bylo právě na vstupu do hlavní trupové nádrže a rozlišení bylo pomocí různých trojúhelníků s oktanovým číslem benzínu - což je logické a jen analfabet by to mohl splést :wink:

2) Pokud je to pravda , tak si myslím, že snímek Kingtigera s markingem na zadní části korby , tedy blízko místa vstupu do chladícího oběhu by byl oprávněný . Poté by každý stroj s G na čelním pancíři měl mít G právě i na zadní části korbě , ale pro tuto teorii chybí více fotografického materiálu a marking na předku stroje ztrácí smysl - je u vstupu , tak proč obíhat stroj ?

3) Glyzantin jako chladící medium zase taková novinka nebyla .Pokud se podívám na Die Pantherfibel , což byl manuál na Panthera formou úsměvné říkanky, tak zde je Glyzantin již uveden !!! A to byl tento manuál vydán 1.7.1944 , tedy pár měsíců před tím, než se tento marking objevil na strojích - neznám snímek stroje s tímto markingem datovaný před zimou 1944/1945 .
Zde je sken této říkanky :
http://www.panther1944.de/Panther/fibel/vowo.htm
Kdybych souhlasil s teorií Glyzantinu , aby se nedával do strojů na něj neúzpůsobených , tak proč 4 měsíce předtím velení vydá manuál , kde je to doporučeno ? Pro mne nelogické ! Což je příklad Pantherů s tímto markingem a je jich celá řada .

Podle další teorie G znamená v němčině použití válečkových ložisek , normálně se používaly kuličková ložiska . Pro tuto teorii by odpovídal i čas, kdy se na strojích objevil - zima 1944/1945 , kdy německá výroba byla vyšroubována z minima do extrému a marking se tak objevil na strojích, které v té době byly ve výrobě jako prioritní typy - Kingtiger, Panther, Jagdpanther či Jagdpanzer IV . Prostě tyto stroje s tímto typem ložiska byly na údržbu trochu odlišné , ale stále mne vrtá hlavou , proč na čelním pancíři ???

Samozřejmě je to můj názor - G není Glyzantin, ale nebudu ho nikomu vnucovat a doufám, že pro svůj nesouhlas se nestanu terčem výpadů či urážek některých jedinců .

Arhad

Zde je stránka z Die Pantherfibel , kde je doporučen v zimním provozu právě Glyzantin
Přílohy
73b.jpg
".......snadnější je měnit fronty,
nežli horizonty....."
Uživatelský avatar
Arhad
 
Příspěvky: 882
Registrován: 29 led 2006, 08:25
Bydliště: Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jezevčík » 19 říj 2007, 08:50

Je super, jak je tohle téma nesmrtelný :grin:
No, jak jste si asi všimli, do diskuse na Nymburku jsem přispíval, přičemž jsem se nepřiklonil ani k jedné teorii - obě mi připadaly příliš vykonstruované. Guderian to být v roce 1944-45 (Panther G, King Tiger) nemohl, protože tou dobu už byl šéfem OKH.

Četl jsem ještě jednu teorii: písmen prý bylo víc a značila pochodové proudy při operaci Wacht am Rhein - empíci tak mohli efektivněji řídit dopravu.
Jezevčík
 
Příspěvky: 1190
Registrován: 28 čer 2006, 20:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod branik » 19 říj 2007, 13:58

Jezevčík píše:
Četl jsem ještě jednu teorii: písmen prý bylo víc a značila pochodové proudy při operaci Wacht am Rhein - empíci tak mohli efektivněji řídit dopravu.


Lenže pochodových prúdov bolo 5 (A-E) a Géčko je v abecednom poradí niekde inde.
branik
 
Příspěvky: 2307
Registrován: 26 zář 2005, 18:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jezevčík » 19 říj 2007, 14:22

To Branik: Sakra, vyzradils pointu... :cry:
Jezevčík
 
Příspěvky: 1190
Registrován: 28 čer 2006, 20:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Dolin » 19 říj 2007, 14:32

.............jestli nejeli do bodu "G",............v podstatě tam i skončili,.. :grin: :-D

Odpovím na téma vodoznaku : protože to mám i u sebe na webu , a některé jsem skenoval z knížek já osobně,............a bral jsem/beru to jako slušnost. Dál se o tom nemíním bavit,....Na téma vodoznaků HOWG! :wink:
Spomienka na slávne 20. storočie: Striedavo sme kľučkovali medzi padajúcimi bombami a padajúcimi hovnami,.....
A všade samé čisté zásahy!
„Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci.“ — Voltaire
Uživatelský avatar
Dolin
 
Příspěvky: 9831
Registrován: 15 čer 2006, 12:36
Bydliště: Hrušky
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod branik » 19 říj 2007, 14:43

Téorií bolo dosť, i tak prd vyriešili. Prečítajte si túto poslednú a GO :

http://www.sexus.cz/clanek/1065-co-to-j ... lovat.html
branik
 
Příspěvky: 2307
Registrován: 26 zář 2005, 18:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod branik » 22 říj 2007, 13:49

Źeby ďalšie stroje s Géčkom ? Pre zmenu Panther.

http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/6 ... c/start/20
branik
 
Příspěvky: 2307
Registrován: 26 zář 2005, 18:53
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 23 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Německá technika 1939-45

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY