citace
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/47054V červnu 1942 zařadila 64. peruť do své výzbroje novou verzi stíhačky Spitfire, která byla značena Mk.IX. Stroje byly poháněny motorem Merlin 61, od jara 1943 i Merliny 63 (63A). Tyto motory byly optimalizovány pro střední výšky. V březnu 1943 se objevily Mk.IX s motory Merlin 66, které dosahovali největších výkonů v malých výškách.
Protože bylo potřeba tyto verze od sebe, a to i kvůli odlišné obsluze, odlišit, začaly jednotky značit letouny s Merliny 61 a 63 jako Mk.IXA a s Merliny 66 jako Mk.IXB.
Oficiálně byl tento chaos ukončen na jaře 1943, kdy letouny značené Mk.IXA dostaly přiděleno označení F Mk.IXC, Mk.IXB se nově značily LF Mk.IXC a právě zaváděné letounu s Merliny 70 pro velké výšky HF Mk.IXC.