Hrubá stavba hotová. Zítra nalepím trochu problémový přední velký chladič a pak to celé potmelím vteřinákem a vybrousím, vyleštím atd. No a pak to půjde do barvy.
Fotku na Clostermanova Spita s úplnýma invazníma pruhama nemám. Mám pouze publikaci Avions No.151, která je komplet púouze o Pierrovi. Taková fotka tam není, krom LO-C na které lítal jiný pilot a navíc má jinak rozmístěné pruhy než ten LO-D. Nakonec ho udělám kalsicky jak je na té mé fotce. Problém je, že LO-D je verze Mk.IXb a tak musím předělat boule na křídle.
V červnu 1942 zařadila 64. peruť do své výzbroje novou verzi stíhačky Spitfire, která byla značena Mk.IX. Stroje byly poháněny motorem Merlin 61, od jara 1943 i Merliny 63 (63A). Tyto motory byly optimalizovány pro střední výšky. V březnu 1943 se objevily Mk.IX s motory Merlin 66, které dosahovali největších výkonů v malých výškách. Protože bylo potřeba tyto verze od sebe, a to i kvůli odlišné obsluze, odlišit, začaly jednotky značit letouny s Merliny 61 a 63 jako Mk.IXA a s Merliny 66 jako Mk.IXB.
Oficiálně byl tento chaos ukončen na jaře 1943, kdy letouny značené Mk.IXA dostaly přiděleno označení F Mk.IXC, Mk.IXB se nově značily LF Mk.IXC a právě zaváděné letounu s Merliny 70 pro velké výšky HF Mk.IXC.
OK, to je v poriadku, ale tento MJ586 bol vyrobený, presnejšie dodaný s motorom Merlin 66 do 9.MU 30.11.1943, čiže už by mal mať nové označenie - Spitfire LF Mk.IXC (používané, ako aj ty sám uvádzaš od jari 1943).