Jestli si dobře pamatuju, tak když se v Praze otevíral servis pro Tesly tak byl problém sehnat mechaniky právě kvůli tomu, že se jedná spíš o elektrikáře.
Přiznám se, že jsem celé téma nečetl tak nevím jestli se tady řešila ekonomická stránka elektromobility. Pracoval jsem ve firmě, která se podílela na výstavbě rozvodné sítě v ČR. Vznikla "studie", že pokud by v ČR bylo nahrazeno cca 30% aut se spalovacím motorem elektromobily byla by potřeba investice do rozvodné sítě v řádech desítek až stovek miliard korun (v závislosti jestli by elektromobily byly koncentrované ve městech nebo "rozprostřeny" po celé ČR). Tato investice by se promítla do ceny elektřiny. Dále by byla větší spotřeba elektřiny což by zase mělo za následek její zdražení. Takže cena elektřiny by vzrostla pro všechny lidi ať už jezdí elektromonilem, autem se spalovacím motorem nebo žádné auto nemá a jezdí vlakem (jízdné by se samozřejmě také zdražilo).
Dále nastává otázka jak vyrábět elektřinu. Někdo může hned odpověď, že z obnovitelných zdrojů například z fotovoltaických elektráren, ale když se podíváme na produkci elektřiny v jednotlivých měsících viz Roční zpráva Energetického regulačního úřadu z roku 2017 (zprávu z tohoto roku jsem měl v počítači tak použiji tento rok)
Tak je patrné, že v zimních měsících je výkon fotovoltaických elektráren až o 86% nižší než v létě. Navíc v zimně je větší spotřeba elektřiny už dnes natož když by se musely elektromobily častěji dobíjet vlivem nízkých teplot. Masivní rozšíření větrných elektráren by opět znamenalo obrovské investice. Logicky by tuto elektřinu musel produkovat nějaký "standardní" zdroj. V případě ČR jaderné elektrárny (v lepším případě) nebo uhelné.