Stránka 2 z 328

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 06:40
od Hellboy
Aleš R. píše:
Gloton píše:atmosférické turbomotory

Co to je.


No to je vlastně každé turbo do té doby než turbo zabere. Do té doby je to atmosférický motor. Na rozdíl od kompresorových motorů kam je vzduch uměle vháněn od začátku.

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 07:00
od Michal Vyparina
To zbynek.skopan:
Ahoj,
mám Fabii 1.2MPi, uvedení do provozu 2003 (3 válec, 40kw) a spotřebu cca 5,9l/100km, když jedu na spotřebu. Pokud se nekrotím a jedu, jak se mi líbí, tak se dostanu při průměrné spotřebě na 6,9/100km.
Na rozjezd při plném zatížení je to pomalejší, ale pokud porovnám třeba s Fordem Escort Combi 16V při plném zatížení, tak Fabka jasně vítězí. S tchánem několikrát vyzkoušeno a jak jej to sralo. :D Escort je lepší v objemu zavazadlového prostoru a v maximální rychlosti.
Fabia:
Pro jízdu ve městě nebo mimo město super auto. Co se týká dálnice, tak 130km/h jede v pohodě i do mírného stoupání. Při rychlostech do 150km/h stoupá docela brutálně spotřeba. O vydávaném zvuku motoru při těchto rychlostech ani nemluvím.

Co si budeme povídat tento typ aut je určen pro okresky a jízdu po městě. Pokud člověk primárně jezdí po dálnicích, tak si nebude pořizovat nějaké malé auto, ale sáhne minimálně po 1,9TDi či něco podobném.

Pokud mě něco donutí změnit auto, tak to bude asi až pokročilé stáří vozidla, technický stav či rozšíření rodiny. Pro mé potřeby je to super auto.

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 07:07
od nepo100
Nikto tu nespomenul LPG , dovolím si citovať : Je ekologický, protože hoří ekologičtěji než benzín. Ve výfukových plynech složky NOX představují pouze 20% oproti benzínu, kysličník uhličitý CO2 je nižší o 15% a nespálené HC představují zhruba polovinu jako při provozu na benzín. Hodnoty CO lze považovat za nulové a ďalšie výhody ..... Ja osobne mám AUDI A6 2,4 V6 jazdím za 11 L na 100km mesto/diaľnica - 70%/30% pri cene litru LPG 0,38 eur za 1L !!!!!! ( benzín 1,2 eur a NAFTA 1,1 eur ) . Čiže náklady na 100km ma vyjdu 4,18 eur s LPG . Ak by som mal Octaviu 2,0 tdi so spotrebou cca 6L tak ma cesta vyjde 6,6 eur , čiže ekologickí som nielen k ostatným ale aj k svojej peňaženke :-D . Z môjho pohľadu DIESEL patrí do kamiónov
traktorov .... Prečo LPG nieje viacej propagované ? v iní štátoch štát prispieva na prestavbu ale v SK alebo CZ ti akurát hádžu polená pod nohy .

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 08:30
od .MG.
Ekologická auta ? Jedině v Norsku !
http://www.autorevue.cz/norsko-chce-aby ... ricka-auta
Dokážete si představit něco podobného u nás ???

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 08:33
od Josef Žák
LPG se bude vyplácet jen do doby, než nějaký ministr financí zjistí, kolik peněz mu uniká na spotřební dani. Při srovnatelné dani vztažené na 1kg by provoz na LPG byl zdaleka nejdražší. Naštěstí pro uživatele aut na LPG a CNG zatím nikdo nevymyslel, jak odlišit plyn do sporáků a do aut. Ostatně stejný problém nastane s elektřinou pro elektromobily, pokud by se měly rozšířit. Neřeším tu ekologickou stránku věci, samozřejmě...

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 09:19
od Peter DeSnek
Pepo, uderil jsi hlavickou o hrebicek.
Cena nafty nebo benzinu je velice zajimava.
Ostatne spotrebni dan plus DPH cini vice jak polovinu ceny.

A z hlediska MF je lepsi, kdyz to vic zere...

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 09:50
od Michal Vyparina
Proč ne?? Já jsem pro. Dříve nebo později k tomu stejně dojde v důsledku úbytku ropyve světě.

Je někde seznam vozů, které jsou 100% poháněný elektrikou. Nejde mi o hybridy, ani prototypy jen sériové auta.

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 10:04
od havlinaj
Já měl Fabii 1,2htp a do města nebo na okresky nebyl problém.Dálnice bylo pro tohle auto s více než dvěma lidma na palubě utrpení.
V práci máme fabie 1,2 tsi a opět pokud jedem ve dvou plus dejme tomu 50kg přístrojů tak není problém a i prumerna spotřeba se pohybuje kolem šesti litrů.
Spíš je to o tom že by měl každej při jízdě s autem přemýšlet co má pod kapotou a co to auto dokáže.
Teď máme doma Octavii 2 1,4tsi a nemůžu si stěžovat.
Vím že nemůžu tahat přívěs a vozit 5lidi i s věcmi na týden k moři,ale s tím se počítalo při koupi.
A to auto má podle toho i převodovku kdy 1-2-3 je trochu líná,ale mezi 90km/h - 150km/h to jen pluje po silnici - dálnici a předjíždění není při 4 lidech žádný problém.
A jak už sem psal stačí vědět co si s tím autem a motorem dovolit s kde má to auto svoje limity.

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 10:27
od zbynek.skopan
- elektrika?
myslím že je to už jen technologický problém životnosti baterek, respektive jejich měnění... teorii a pokusů je spousta, jde oto aby cena+ cena baterek+ dobíjení bylo rentabilní

- LPG a CNG jsou už i auta co jsou prodávaná (Škoda, Hui, dacia,) někdo má přstavby ... např u Renaultu se dává nádrž místo rezervy a neubude místo v autě

- ještě stačí zmínit E-85
to je v německu a Severských zemích běžné palivo a auta jsou na multifuel přizpůsobené.. paradoxně např škodovka do dává (myslím že motor 1,6 do aut na vývoz)
v čechách proklouzly dacie MCV a některé dustery na E-85 (určené pro německo) ale ofiko dotaz které auto je multifuel u autorizovaných vám každy na to neodpoví, resp to i popře... i když v jiných zemích je ten typ dostupný jako multifuel...

Já doleju E-85 po zimě do 1/6 nádrže abych vymyl ty ekosračky z českého benzínu... vždy to jede lépe a tišeji.... jen najít odvahu na větší experimenty.... přítel neteře jezdí fifty´fifty Ba +E85 ve filcce běžně (jenže je tuner a ma ŘJ z Golfa)

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 10:38
od zbynek.skopan
havlinaj píše:Já měl Fabii 1,2htp a do města nebo na okresky nebyl problém.Dálnice bylo pro tohle auto s více než dvěma lidma na palubě utrpení.
V práci máme fabie 1,2 tsi a opět pokud jedem ve dvou plus dejme tomu 50kg přístrojů tak není problém a i prumerna spotřeba se pohybuje kolem šesti litrů.
Spíš je to o tom že by měl každej při jízdě s autem přemýšlet co má pod kapotou a co to auto dokáže.
Teď máme doma Octavii 2 1,4tsi a nemůžu si stěžovat.
Vím že nemůžu tahat přívěs a vozit 5lidi i s věcmi na týden k moři,ale s tím se počítalo při koupi.
A to auto má podle toho i převodovku kdy 1-2-3 je trochu líná,ale mezi 90km/h - 150km/h to jen pluje po silnici - dálnici a předjíždění není při 4 lidech žádný problém.
A jak už sem psal stačí vědět co si s tím autem a motorem dovolit s kde má to auto svoje limity.


To jo, jak v práci dost jezdíme všichni se diví ,že mám malou spotřebu a přitom jezdím svižně "jako pražák". jenže jsem zjistil kolik lidí vyřazuje na neutrál nebo zbytečně vymačkávají spojku.... to jsou zvyky z karburátorových škodovek (můj táta v Trabantu dokonce z kopce motor vypínal ale Traboš neměl žádné posilovače). Má to vliv na spotřebu protože s kvaltem a nohou z plynu do motoru neteče palivo ale motor maže, v neutrálu žere palivo aby "běžel" .. jinak ono při akceleraci je dobré mít cit pro poměr plyn /výkon a krmit jen tolik kolik motor potřebuje na zvýšení otáček , včasné řazení nahorů a dolů

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 10:58
od Peter DeSnek
S dovolenim vyslovym svuj nazor na eletricka auta:

Dokud nebude elektricke auto mit v baterkach v souctu hmotnosti pohonne soustavu a baterek stejny nebo lepsi dojezd jako treba diesel s 60ti litrovou nadrzi, pak jsou to jenom hodne drahe a zvyhodnovane hracky, na ktere fsici doplacime. Nehlede na to, ze treba Singapour se s eletrickymi auty vyporadal sverazne. Pri dovozu auta znacky Tesla majiteli nauctoval ekologickou dan. Elektrika se tam totiz vyrabi v uhelnych elektrarnach, takze emisni stopa je vetsi nez obycejny diesel.

A to by si meli uvedomit fsici.

Doba elektricka proste jeste neni a jeste dlouho nebude. Baterky jsou hodne velka mrtva zatez a to vam rekne kazdy majitel hybrida.

Podle mne je resenim uzivat vodikove palivove clanky (jake se uzivaji v astronautice) nebo primo pouzivat vodikovy spalovaci motor. U takoveho motoru nebo cyklu je nulova eko stopa (ve vyfuku bude jenom voda). Bohuzel je zde problem vodik efektivne a bezpecne skladovat v aute tak, aby v pripade havarie nedoslo k vybuchu. Vyroba vodiku jako paliva by byla taky vysoce ekologicka, protoze by se do vodikoveho cyklu davala prebytecna energie vyrobena na solarkach a vetrnicich. Vlastne vodik by byl ta nejlepsi baterka. Bohuzel i zde musim zkonstatovat, ze je to stale hudba budoucnosti.

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 11:32
od zbynek.skopan
Peter DeSnek píše:S dovolenim vyslovym svuj nazor na eletricka auta:

Dokud nebude elektricke auto mit v baterkach v souctu hmotnosti pohonne soustavu a baterek stejny nebo lepsi dojezd jako treba diesel s 60ti litrovou nadrzi, pak jsou to jenom hodne drahe a zvyhodnovane hracky, na ktere fsici doplacime.


to je otázka jaký je stojan a jaká je nabíječka (integrovaná v autě) nicméně v tom bude vývoj a hlavně unifikace stanic a systémů (asi jako USB u telefonů)

Dnes jsou standarty dobijení 50km/h a 110km/h uvažuje se o 7 kolících s 300km/h nebo výměnou celých accu packu. Měřítkem je právě Německo aby bylo možné přejet celé Německo s max dvěma hodinovými přestávkami na dobití tedy právě dobíjení 300 až 400km/h
Ty km/h jsem se nezbláznil tak se to vyjadřuje 22kW/32A tedy že si za hodinu nabijete na dojezd 110km
, ale tesla prý umí už 240km/30min...
jak říkám je to vývoj...

Prostě česká gulášová rodinka jedoucí v přeloženém autě na Jadran nonstop jen s čůrpauzou, s matkou krmící taťku řízkam za jízdy... je zatím v elektrice nedosažitelná.. :grin:

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 12:00
od Hummer
Elektrická auta mají zatím jeden zásadní problém a to ten, že jsou jen pro lidi bydlící v rodinném domku. Kdo bydlí v paneláku na sídlišti si to auto prostě nenabije, není jak a kde.

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 12:10
od zbynek.skopan
Hummer píše:Elektrická auta mají zatím jeden zásadní problém a to ten, že jsou jen pro lidi bydlící v rodinném domku. Kdo bydlí v paneláku na sídlišti si to auto prostě nenabije, není jak a kde.

v době kdy vysílalo radi Lenardo než ho ten slovenskej blb Duhan (kde mu je dnes konec) zrušil... tomu bylo věnováno dost času, celý hodinový pořad, byli tam lidé z ČVUT, VÚMV z MB, škodovky, ČEZ atd... plán je i osazení pouličních "kapliček" tam kde se to vyplatí , prot zneužití jsou i DC nabíjecí stanice na kterou se prostě bezdík nepřipojí jinak je praxe je taková že člověk má kartu jako CCS a připojit se může na veřejných stanicích a čipovkou zaplatí, odečte se reálný čas a energie. člověk z Čez mluvil i o Lesingu accupacu
mimochodem accu mají taky jen určitou životnost cyklů

Re: Nazor na "ekologicka" auta...

PříspěvekNapsal: 14 čer 2016, 12:55
od Lavi
Ten nápad s výměnou celých baterií ve výměnných stanicích chtěli rozjet v Israeli (Shai Agassi - projekt Better Place). Israel je malá země, otevřená technologiím, tedy zdálo by se idelání na otestování. Hodně moc peněz tím proteklo, Nissan a Renault v tom jeli. Krachlo to.