Zbrousil jsem stěny sedačky devatenáctky a znovu ji nabarvil. Sice je pořád masivní,ale víc už se mi s tím nechce hrát, něco ještě skryjou pásy...U Dvojky jsem nalepil krytku pyrotechnického spouštěče na čumák. S tím jsem si dost užil,dvakrát mi spadnul, jednou z pinzety vystřelil do knihovny ,to už jsem pochyboval,že ho najdu,no povedlo se.... Fotky nic moc,mám slabé baterky a foťák odmítá blesk...
Poradí mi někdo, jaké pásy dát do devatenáctky. Mám doma zoom od Edy(viz foto). Do dvojky dám ty pod číslem 4 + to co k tomu patří,ale co do devatenáctky??Patří tam ty pod číslem 3?? A pokud ne, tak k čemu jsou?? A jak vypadá ukotvení pásů za sedačkou v devatenáctce?? Prohledal jsem literaturu doma a nic moc jsem nenašel. dík...
Já budu do devatenáctky dávat ty bez otvorů, tedy ty pozdější. Já stavím poválečný stroj, takže by to mělo odpovídat. Asi bych tyto zvolil pro jakoukoliv devatenáctku. Na tomto odkazu je walkaround na švédský stroj, údajně v originálním stavu: http://spitfiresite.com/2011/06/guided-tour-of-the-spitfire-pr-mk-xix-%e2%80%93-the-pressurised-cockpit.html, kde jsou právě ty novější pásy evidentní. Ukotvení pásů za sedačkou je kupodivu podobné starším spitfirům, tedy lanko vedoucí někam k přepážce až za kokpitem. Doma bych na to měl mít nějaký obrázek, večer ho najdu.
Přílohy
BEZVÝHRADNĚ STOJÍM ZA IZRAELEM
Pracujte pečlivě, nespěchejte, dokonalý vzhled modelu záleží jen na Vás. :)
to Arccos: díky za odpověď, fotku a odkaz, pomohl. Stránky znám,ale vůbec mne nenapadlo se na ně mrknout . Jo jinak tenhle Švéd není ze Švédska, ale byl do muzea dodán z Kanady. Všechny švédské devatenáctky byly sešrotovány. To aspoň tvrdí přímo švédské muzeum, kde jsem byl v srpnu 2011 a podle fotek z odkazu to vypadá na stejný stroj i muzeum, ikdyž při mé návštěvě byl spit instalován u stropu(takže do kokpitu nešlo vidět). Bohužel jsem měl jen kompakt,takže zrovna fotky spita, které jsem pořídil, nejsou nic moc.
U dvojky nanesen obtisk palubní desky, u devatenáctky slepen vstup vzduchu do karburátoru a zatmeleny na něm drobné propadliny, obroušení a dočištění příjde zítra...fotky pořád bez blesku, takže na houby. Zítra musím koupit baterky ...
to Jarda:jo zatím je celý zaměřovač černý, horní část představující sklíčko ještě líznu stříbrnou. Nemám odvahu to odřezávat a nahrazovat folii,abych ho celý nedomršil. Do zavřené kabiny to musí stačit... Dnešní minipostup: začištěný vstup vzduchu do karburátoru devatenáctky po včerejším slepení, u obou modelů natřeny mřížky v chladičích(ještě je budu zvýrazňovat stříbrných drybrushem) a hnědou olejovkou přetřeno polstrování sedaček. Teď se mírně leskne oproti sedačkám a jsem se vzhledem spokojenější.
Dneska jsem si strašně dlouho hrál s provrtáním přepážky za sedačkou na devatenáctce, zalepil jsem sedačku. Pásy jsou jenom vloženy pro ilustraci. U Dvojky slepeny křídla.
Jejda, dal sis na tom práci. Tak ani nevím, jestli mám napsat, že to není úplně správně. Ta sedačka je moc vysoko a pásy mají procházet pod obloukem přepážky. Na vině je i Airfix, kterému tam chybí dělení (nabo aspoň spára) mezi pancířem za sedačkou a pancířem v záhlaví, naopak to rytí za hlavou je tam úplně smyšlené.
BEZVÝHRADNĚ STOJÍM ZA IZRAELEM
Pracujte pečlivě, nespěchejte, dokonalý vzhled modelu záleží jen na Vás. :)
To, že to neodpovídá realitě vím. Aby byl kokpit správně, musel by se vlastně celý udělat znovu, včetně přepážky za sedačkou a sedačky a do toho se mi nechce. Když jsem se díval na fotky z tvého odkazu, tak tam pásy procházejí skrz desku za hlavou pilota. To mé ztvárnění má být takový kompromis mezi návrhem Airfixu a realitou. Původně jsem chtěl model slepit úplně jako krabičku, takže dělám jen drobné úpravy pro svůj pocit, vždycky chci na modelu zkusit něco navíc... Když se pak podívám do vitríny, tak aspoň budu vědět,že tam nějaké pásy vůbec jsou . V budoucnu bych si chtěl nějakou devatenáctku ještě postavit a příjde mi, že Airfix je dobrý základ. Jakékoli upozornění na chyby tedy vítám, ať už to využiju nyní nebo jindy,takže dík za reakci a určitě zas napiš, až zas nebude něco ok .
Každopádně rozkaz zní jasně: lepit, lepit a konečně něco dolepit
Máš úplnou pravdu v tom, že kokpit by se musel předělat úplně celý. Jistě si na něj ještě zanadávám, až se k němu dostanu v mé stavbě, ale už teď je jasné, že jedinou cestou by bylo všechno odfrézovat a začít znovu od začátku. Naštěstí ani já kabinku otvírat nebudu. :)
BEZVÝHRADNĚ STOJÍM ZA IZRAELEM
Pracujte pečlivě, nespěchejte, dokonalý vzhled modelu záleží jen na Vás. :)