Stránka 3 z 4

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 15 črc 2013, 09:09
od Olda Homola
Děkuji za info. ;-I

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 15 črc 2013, 19:05
od Pawlik
Tak to mám konečně motivaci poskládat nasyslené Poláky :D

Oldo, asi takhle:
Mister (dříve Master) Craft: 1/72 PZL-7c a PZL 11 slušné, sestavitelné, PZL 37b Łoś taky a údajně je sehnatelný i PZL-37a (liší se ocasem), PZL-23 Karaś od nich nebrat, otřesný zmetek, mnohem líp vypadá SK Model. Zatím vše kromě toho nešťastného Karaśe od MC, kterého jsem začal a nemám chuť dodělávat v kitníku, jo a taky kromě PZL-7, ten je hotový, měl jsem ho aji na Křédle (reál společně se čtvrtkovou B-534).
Nádherné čtvrtky všech dělá Mirage, zatím se mi tady válí jenom PZL-37a Łoś, a asi si ještě chvilku počká.

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 16 črc 2013, 21:28
od Milan Mynář
Alespoň tu nebudu polské barvy hájit sám.

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 20 črc 2013, 16:34
od David Hényk
Jako takhle....PTL-11 od Mastercraftu je starý model firmy Sedlce nebo jak se to jmenovalo. Hezký model v 80. letech ale všechny co jsem viděl měly kaz na vrchní straně křídla. Ztrácející se potah z vlnitého plechu. Obávám se, že neopravitelná věc. Asi se to dá ignorovat, ale mě to vadí. PZL-7 od nich taky nic moc. PZL-37 jsem měl postavené oba někdy v osmé třídě..na tehdejší dobu asi dobrý, až na čiré díly..ty se rozhodně nedaly nazvat čirými. Karas od Helleru je hezkej, ale pozitiv. Kdo umí přerývat nebude mít problém. Já to neumím. Karas by se mě objevit od jednoho našeho výrobce pokud se teda na to nevybodl. Já si raději počkám. Ohledně PZL-11 doufám v MPM. PZL-24 od nich je krásná. Další polské pruzkumáky jako Czapla, Lubliny atd jsou taky bohužel jen v prehistorických stavebnicích v kvalitě odpovídající době vzniku. Přiznám se, že mě to docela sejří, protože mým snem je mít letadla s Polské kampaně postavené, ale raději vyčkám. Co mi hlava nebere je, že se v Polsku nenajde firma, která by tyto "národní" typy vydala v pořádné kvalitě..ale na druhou stranu, nevím o žádné dobré polské firmě, která by dělala letadla, kromě Mirage...

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 20 črc 2013, 17:15
od ujík
David Hényk píše: Co mi hlava nebere je, že se v Polsku nenajde firma, která by tyto "národní" typy vydala v pořádné kvalitě..

Vždyť s našimi "národními" typy je to úplně stejné. :( Ale měl bych dotázek k PZL-24, ten v polském letectvu nelítal? Tedy spíše proč v něm nelétal?

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 20 črc 2013, 19:56
od David Hényk
Ano to je pravda, ale máme aspoň tu Avii B-534 a to je takovej symbol...Aspoň pro mě. Já myslím, že se časem dočkáme i toho zbytku v odpovídající kvalitě.

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 20 črc 2013, 20:53
od PantherG
Hmm...starou Czaplu tu někde mám...

Že by výzva?

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 20 črc 2013, 21:15
od ujík
No, B.534 od RS mám rozestavěnou a nic moc teda. Ve čtvrtce je to něčem jiném, ale mimo moje měřítko. :(

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 20 črc 2013, 22:18
od David Hényk
Já mám od RS na stole jejich I. sérii a zatím pohoda. Přemýšlím co mě vadilo :-k jo ten dekl na motor je širší, ale nějak si to sedlo. Jinak vcelku dobrej model. Teď jsem na dovolené v Sudetech začišťoval IV. sérii a pustím se do ní jak se uvolní stůl. Pokud neseženu fotku na "mobilizační" mašinu z Olomouce tak udělám četníka.

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 20 črc 2013, 22:25
od ujík
Já mám před sufem 4.sérii a jsem dost zklamaný, nesedělo mi skoro nic bez začišťování, broušení a lícování.

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 20 črc 2013, 22:41
od David Hényk
Tak pasovat jsem musel taky, ale pak to stačilo líznout vteřiňákem a začistit...jen ten dekl nad motorem a ještě díl vstupů pod motorem. U čtverky prý hodně nesedí kabina, ale mám acetát od AB models.

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 21 črc 2013, 03:54
od Milan Mynář
Síhací letoun PZL P-24 nebyl zaveden do polského letectva,byl vyráběn pouze pro export. V polské kampani nebojoval.

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 21 črc 2013, 17:23
od lusmid
přihlášuji 3,7 cm Kanon proti útočné vozbě vz.37 profikit měřítko 1/35

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 23 črc 2013, 10:49
od sobi
Na ten kanon se tesim, kdyz to bude sestavitelne, tak jdu do nej - v kitniku mam jeste misto :-D

Re: skupinovka Mobilizace 1938 - pravidla

PříspěvekNapsal: 23 črc 2013, 14:52
od Jacques
ujík píše:Ale měl bych dotázek k PZL-24, ten v polském letectvu nelítal? Tedy spíše proč v něm nelétal?


Nasadils mi chrobáka, měl jsem monografii, ale sakra nemůžu jí najít :-( Nicméně po rychlé rešerši tetička wikipedie praví následující:
Despite being a better fighter than the P.11, there were few acquired by the Polish Air Force, which preferred to wait for the PZL.50. When it became clear the PZL.50 would not be ready in time to counter the imminent German attack, the PAF resumed production of the P.11 and ordered the P.24. However, no PZL.24s were produced before the war started, and only two were used in the Polish Campaign. The aircraft had greater success abroad, though.

A jedna polská camo, nejspíš what-if: http://wp.scn.ru/en/ww15/f/36/29/0#1