Společností Air Bleu byl používán jako poštovní letoun a za druhé světové války jej Armée de l'Air používala jako spojovací.
Caudron C.630 Simoun s/n 7042 byl postaven a dodán jeho majiteli Antoine de Saint-Exupérymu a zaregistrován 9. dubna 1935 jako F-ANRY, což měla být písmena jeho jména („ANtoine de Saint ExupéRY“). Letoun nesl červeno-bílé zbarvení. Za osm měsíců, kdy jej vlastnil, nalétal Simoun 8 000 mil (12 875 kilometrů) bez jediné poruchy. Na konci prosince se Antoine de Saint-Exupéry rozhodl letět z Paříže do Saigonu a vytvořit tak nový rekord. Sponzorem závodu byl Aéro-Club de France, který vítězi nabídl cenu ve výši 1 200 000 Franků, přičemž doba letu do cíle neměla přesáhnout 90 hodin. Trať měřila 22 209 kilometrů a vedla: Paris – Tunis – Benghazi – Cairo – Saigon. Do závodu mohl být přihlášen jakýkoli typ letounu, pokud měl oficiální osvědčení letové způsobilosti a dvoučlennou letovou posádku nebo jednoho pilota s autopilotem.
Antoine de Saint-Exupéry startoval z Le Bourget doprovázen André Prévotem, jako navigátorem a palubním inženýrem. Jižní pobřeží Francie opustili v blízkosti Marseille. Po 19 hodinách a 38 minutách při nočním letu nad libyjskou poušťí narazila posádka na špatné povětrnostní podmínky se silným deštěm. Letci se nejprve rozhodli vystoupat nad oblačnost, ale ta se nacházela i ve 2500 m, proto klesli na 1 000 metrů, pak 400 metrů a níže. Letadlo narazilo na písčitou zem, ale naštěstí oba členové posádky vyvázli bez zranění. Letoun byl odepsán. Antoine de Saint-Exupéry s André Prévotem poté šli čtyři dny bez vody a jídla pouští, než byli zachráněni.
Více tady: https://www.thisdayinaviation.com/tag/c ... 30-simoun/
https://cs.wikipedia.org/wiki/Caudron_Simoun
Naposledy upravil Tygřík dne 09 bře 2021, 20:35, celkově upraveno 1
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Pavel Majoršin
Pavel Majoršin