Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Skupinové a tématické stavby ‹ ARCHIV ‹ Palubní a plovákové letouny, létací čluny
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Kubrtovo F4U-1 Corsair

Odeslat odpověď
Příspěvků: 103 • Stránka 4 z 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Hansi » 10 dub 2006, 08:10

To Hrubym:
Súhlasím s tým, že samotné okno nebol zameriavač - ten je umiestnený vo vnútri trupu. Inak, v Aero Detail-y píšu o tom okne niečo iné. 8)
Hansi
 
Příspěvky: 5695
Registrován: 04 zář 2005, 23:35
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jakub Vilingr » 10 dub 2006, 08:21

Ták bude to tendle brouček a díky El Negrovi mám tydle fotky z netu :P

Big Hog
F4U-1A BuNo 17640
VF-17 USN
Flown by LT. CO .Tommy Blackburn
Přílohy
Big_Hog-01.jpg
Big_Hog-02.jpg
Big_Hog-03.jpg
Kubrt
Modelplac
Instagram
Facebook
Průvodce světem plastikového modeláře
Průvodce světem plastikového modeláře 2
Uživatelský avatar
Jakub Vilingr
 
Příspěvky: 16961
Registrován: 16 črc 2004, 09:49
Bydliště: Líně
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Víťa Výmola » 10 dub 2006, 08:25

Kubrte, nevis, jakou barvu mely podvozek a sachty Big Hoga?
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4143
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jakub Vilingr » 10 dub 2006, 08:34

arccos píše:Kubrte, nevis, jakou barvu mely podvozek a sachty Big Hoga?


To taky potřebuju vedět. Ale El Negro tvrdí, že když je centroplán bílej, tak i šachta a kryty budou bílý. A packa podle mě teda kovová? To nevim, bue nám muset někdo helfnout :-D
Kubrt
Modelplac
Instagram
Facebook
Průvodce světem plastikového modeláře
Průvodce světem plastikového modeláře 2
Uživatelský avatar
Jakub Vilingr
 
Příspěvky: 16961
Registrován: 16 črc 2004, 09:49
Bydliště: Líně
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Víťa Výmola » 10 dub 2006, 08:39

Podle mych 'vyzkumu' by mely byt sachty bile, nohy a disky taky bile, pripadne svetle sede. Sachta pro zadovy podvozek i jeji kryty byly zrejme interierove zelene.
Ale jisty si tim nejsem :roll: .
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4143
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tomáš Matyska » 10 dub 2006, 08:59

Teda možná někdo nebude souhlasit,ale některý US letadla měly barvu šachet závislou na výrobci a místu určení stroje.Americký Corsairy snad měly šachty a podvozkový nohy bílou barvou a stroje pro RNZAF a FAA zelenou.Kdysi o tom psali v L+K.Já bych to udělal bílou :D
Uživatelský avatar
Tomáš Matyska
 
Příspěvky: 2226
Registrován: 25 led 2006, 20:57
Bydliště: Líně
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 10 dub 2006, 08:59

Abych předešel napadání, nic netvrdim, jenom jsem Kubrtovi řek že bych to nastříkal komplet bíle, šachty, disky, podv. nohy a nedělal si s tím velkou hlavu.
8)
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22614
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tomáš Matyska » 10 dub 2006, 09:01

Dyť jo.Až jednou vypluje na povrch,že to má být zeleně,tak nás Jakub...... :grin:
Uživatelský avatar
Tomáš Matyska
 
Příspěvky: 2226
Registrován: 25 led 2006, 20:57
Bydliště: Líně
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Víťa Výmola » 10 dub 2006, 09:09

No a prave proto se ptam konkretne na Big Hog, aby to bylo jasne :D .
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4143
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jakub Vilingr » 10 dub 2006, 09:30

Stejnak vám moc děkuju chalani, páč tohle fakt nemám zažitý. Kokpit mám udělat zelenej a nebo žlutej? Asi zelenej co? No ale už se na to mooooooc těšim :P
Kubrt
Modelplac
Instagram
Facebook
Průvodce světem plastikového modeláře
Průvodce světem plastikového modeláře 2
Uživatelský avatar
Jakub Vilingr
 
Příspěvky: 16961
Registrován: 16 črc 2004, 09:49
Bydliště: Líně
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Víťa Výmola » 10 dub 2006, 09:37

Podle fotek je kokpit klasicka interierovka.
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4143
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Lynx » 10 dub 2006, 09:41

Strucna zprava o interieru Korzaru :lol: :


Vought F4U Corsair
Sorting out the interior colours of the Corsair is particularly tricky. For the F4U-1 Birdcage Corsairs, photos taken at the time show the cockpits being a very dark colour, most probably black. Analysis of some crashed examples of F4U-1s indicates black, while the factory Erection & Maintenance Instructions called for Dull Dark Green.

As mentioned before, early production Corsairs had their interior surfaces in areas other than the cockpit covered with Salmon primer. This colour mixture was used relatively long into Corsair production. It would seem that all F4U-1s and a number of early F4U-1As were finished this way.

Somewhere during the production of F4U-1A model Vought discontinued the use of Salmon primers and switched to Zinc Chromate Yellow with cockpits in Interior Green.

In the engine cowling area, Vought adhered to the practice of painting its inner surface the same colour as the underside, ANA 602 Sky Gray on early F4U-1s, ANA 601 Insignia White on F4U-1As.

The wheel wells of early model Corsairs deserve closer inspection. Like the cowlings, the main wheel wells, undercarriage legs and boths ides of well covers were painted in the underside camouflage colour, ANA 602 Non-specular Sky Gray. Wheel hubs were silver. However, the smaller forward area of the wheel to which the leg itself retracted was left in the factory primer finish, Salmon. Some aircraft had also Salmon inner surfaces of the small covers attached to the undercarriage legs.

The canvas covers in the wells were probably drab -coloured.

With the advent of the tri-colour camouflage on F4U-1A the same principle was applied with white replacing the Sky Gray with ANA 601 Non-specular Insignia White, and the However, the undercarriage legs remained grey throughout the production of this model, possibly due to the failure or indifference to notify a subcontractor about changed colour specifications. For the record, some photos of -1As seem to show silver undercarriage legs, but it could not be established to what extent such finish was applied. One theory is that Aluminium lacquer was applied on these assemblies during field depot overhauls.

In October 1944 the new factory instructions for the F4U production called for application of Interior Green on all internal surfaces including the cockpit. As an anti-glare measure, all cockpit panels above the lower edge of the instrument panel were to be painted matt black. Curiously, the new directive did not explicitly state what was to happen with the cowling's inner surface. Thus, subsequent machines showed either Zinc Chromate or Interior Green cowlings, until the last standardisation of colour post-war whereupon black was introduced in this area.

During that period, the wheel wells were also painted Interior Green. Undercarriage legs were initially still finished in light grey, but as existing stocks of parts were used up at the factory, the overall Glossy Sea Blue finish was carried over to the undercarriage legs and wheel hubs.
Lynx
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Víťa Výmola » 10 dub 2006, 09:43

Jo, to znam, ale vyber si z toho :-D .
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4143
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Michael Skočil » 10 dub 2006, 11:35

Já bych se s tím moc nepáral. Co jsem prohlídnul fotky co mám doma, tak z těch co je něco vidět a nejsou přesvětlený a tak, je jasný že většina F-4U pokud byly dole bílý, měla bílý šachty, kryty, nohy a disky. A to i na zadním podvozku. Ty co byly celomodrý, tak totéž v modrý barvě.
Slovy klasika: Můžeme o tom vést spory, můžeme i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno co se s tím dá dělat. :grin:
Každopádně k zelenej barvě bych se moc nepřikláněl. Když už, tak zinc chromate. To byla základovka, která odolávala agresivní mořský vodě a letadla s ní byly ve fabrice nastříkaný celý. Pak přestříkávali prostory osádky zelenou.
https://mewe.com/profile/5c379adecfccbe1510a2903e Najdete mě na MeWe
Michael Skočil
 
Příspěvky: 3969
Registrován: 26 pro 2004, 08:27
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Víťa Výmola » 10 dub 2006, 11:56

Mam jeste jednu zvidavou otazku - jakou funkci mely ty bile vzory pred kabinou?
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4143
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 103 • Stránka 4 z 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Zpět na Palubní a plovákové letouny, létací čluny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY