vzhledem ke skutečnosti, že jste mi pomohli s rekonstrukcí možného vzhledu některého z letounů, užívaného Albertem Ballem a protože do mě Houmer neustále šije (skutečný Pán zla - pro zájemce o původ titulu odkaz na předchozí stavbu Avie S-199 viewtopic.php?f=57&t=59188 a viewtopic.php?f=57&t=72253 ), rozhodl jsem se vám zprostředkovat zážitek, kterak velkolepě zčubím chmelnici v přímém přenosu. Výplety jsem dělal naposledy před 20 lety a ačkoli se mi plošníky moc líbí, mám z nich respekt. Ale protože nikdo nemládne, tak se do nich pustím a snad někdy některý dokončím.
Stavebnici Nieuportu od SH (32015) představovat nemusím, většina ji zná. Já ji dostal od Houmího ve stavu, kdy měl výborně vybavený interiér a tak zdeformované poloviny trupu, že na horní a dolní straně byla jedna polovina o 1 mm větší než ta druhá - jedna byla jakoby vpáčená dovnitř (ani si nechci představovat, jaké zvrácené věci s ní Houmí prováděl, aby udělal tak pěkný interiér). Za pomoci hrubého násilí jsem spasoval hřbet a spodek dodělal za pomoci destiček. No, a když jsem zachránil trup, tak jsem se rozhodl pokračovat. Nebyl bych to ani já, kdybych se spokojil s těmi krásnými schématy ve stavebnici (ale mám je uložené na jindy) a samozřejmě chci něco extra . Takže to nebude Ni-11, ale Ni-16 a navíc ve zbarvení, na které nemám obtisky .
Koupil jsem motor Le Rhone9J od CMK (stavebnice č.5105), který by údajně mohl být v Ballových mašinách použit, slepil jej, pokochal se úžasným vzhledem (alespoň dle mého výrobce odvedl vynikající práci) a zjistil, že se mi nevejde pod kryt . Nastalo zeslabování krytu na tloušťku papíru, ale povedlo se a nyní tam motor nacpu. Je to sice systémem "ježka v kleci - vezmi motor a natoč jej 8. válcem proti vydutí aerodynamického přechodu. Za mumlání ochranných zaklínadel proti odlomení vahadel opatrně spouštěj motor šíkmo do motorového krytu. Poté nasaď hroty aerodynamických přechodů na trup a opatrně vlož motorovou hřídel do připraveného otvoru v motorové přepážce. poté nesmírně přesným pohybem doraž motorový kryt na své místo! ". Při patině jsem se snažil o vzhled dle dobových fotek. Dnes, pokud mi to čas dovolí dolepím trubky sání a tyčky vahadel.
Potom budu pokračovat na křídlech. V předchozích komentářích jsem četl, že má stavebnice SH špatně počet port na koncích horního křídla. Nemá někdo z vás, prosím, výkres 1/32, podle kterého bych porty předělal? Zkusil bych to pomocí papírových pásků, napuštěných vteřiňákem. Tato kombinace se mi dost osvědčila při stavbě druhoválečných mašin, tak to zkusím zas. Jinak už nebudu unavovat dalšími kecy (ty si schovám pro Houmího . Předem avizuji, že postup bude šneččí a výsledek ve hvězdách. Mám nějak málo času a navíc jsem v modelářské krizi. V podstatě se jedná o záchrannou misi nejenom pro Nieuporta, ale i pro Hugouše .
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!