Stránka 1 z 3

Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 20 zář 2013, 21:08
od KiR
Další mou obětí je Nieuport 17 od Eduardu.
ni000.jpg

Zatím jsem se nerozhodl, pro kterou kamufláž se rozhodnu (i když jednoho favorita už mám) a tak jsem se pustil do interiéru. Zatím vše probíhá bez obtíží a doufám, že to tak i dopadne.
ni001.JPG

ni002.JPG

ni003.JPG

Jako vždy se omlouvám za fotky - dnes je to navíc foceno s bleskem... ráno mi syn odjede s foťákem na den NATO (já musím jako obvykle do práce) a tak kdo ví, kdy se foťákem zase setkám.

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 20 zář 2013, 21:14
od Michal Švehla
To je pěkné!!! Moooooc pěkné!!!! [-o< [-o< Jak to v té "osumačtyřicetině" děláte??? :shock: . já na to prostě nevidím. Mám tu u sebe pořád otevřenou krabičku s Albíkem a nevím, jak bych to dovnitř všecko nacpal...

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 21 zář 2013, 21:20
od kysan
Ahoj, jedeš jako blesk :D Máš to moc krásný. Začal jsi později a budeš to mít dřív než já svého fokkříka. :D Držím palce. Budu postup pozorovat. Taky bych ho chtěl přidělat k směrácké 11. :D :D

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 25 zář 2013, 15:20
od KiR
Hlásím malý postup... slepený trup. kryt motoru, odříznutá křidéla. Stavba zatím v pohodě, jen mě u Eduardu překvapilo několik drobných propadlin v místech spojů a na bocích trupu... Nejedná se o žádný problém, ale vytmelit se to musí.
ni004.JPG

ni005.JPG

ni006.JPG

Model je připraven na surf.
Budu ale obtěžovat otázkou. U této stavebnice bych chtěl mít vychýlené křidélka a chtěl jsem se zeptat, zda se vychýlení bude týkat i "rukojetí" (či jak bych to nazval) umístěných v horním křídle. Ve stavebnici se jedná o díly č. A15 a A16.
ni007.jpg

Podle toto snímku bych typoval, že ano:
ni008.jpg

Vypadá to, že když jde křidélko dolů, tak "rukojeť" jde nahoru, ale u dalších snímků bych se hádal a tak si nejsem jistý. Za informace předem děkuji.

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 25 zář 2013, 17:57
od čibotr
Ano. Ledvinky, srdcovky či rukojeti jak píšeš ty jsou součástí ovládání křidélek. Nejsou tam lanka jak sis jistě všiml. Táhlo (díl 20) jde nahoru, ledvinka se přetáčí dolů a spolu s ní i křidélko. Je pevně spojeno se svislou příčkou v ledvince kolem které se také otáčí. Nezapomeň také podle toho sklonit vahadlo u kniplu. Táhlo (20) jen přenáší pohyb. Je to celkem jednoduchý pákový systém ovládání.

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 25 zář 2013, 18:05
od čibotr
Ale jak teď koukám na fotky kokpitu tak to vahadlo knyplu Ti tam chybí :-k

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 26 zář 2013, 09:04
od KiR
čibotr píše:Ale jak teď koukám na fotky kokpitu tak to vahadlo knyplu Ti tam chybí :-k


Vahadlo na knyplu nechybí... naštěstí se našla "dobrá víla", která mě na tuto absenci včas upozornila... Jinak díky za informace, já bych podle mnou přiloženého snímku ty "ledvinky" nalepil naopak - tj. když šlo křidéko dolů, tak bych vychýlil "ledvinku" nahoru...

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 26 zář 2013, 11:37
od čibotr
Na tý fotce to tak skutečně vypadá, je to divný. Ale představ si. Sedíš v kokpitu a chceš točit doleva. Knipl doleva, levé vahadlo jde dolů, táhlo stahuje přední část ledviny dolů, přes dlouhou osu pevně spojenou s křidélkem se ledvinka otáčí (zadní část nahoru) a křidélko jde nahoru. Pravá strana zrcadlově a letadlo se kloní na levou stranu, lekneš se, vykopneš směrovku, potlačíš a šup. Vývrtkou až na podlahu :lol:

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 26 zář 2013, 12:39
od Michal Švehla
Sugestivně popsáno, ale vůbec tomu nerozumím :shock: . Chci letět doleva, tak proč se lekám když do leva se nakláním??? :-D Navíc vývrtka by z tohodle nebyla ani náhodou :grin:
Vývrtka jednoduše: stáhnout plyn, přitahovat až ke ztrátě rychlosti, naplno noha a po začátku točení dotáhnout... No a plochou si přidám motorem...

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 26 zář 2013, 13:23
od čibotr
Michal Švehla píše:Sugestivně popsáno, ale vůbec tomu nerozumím :shock: . Chci letět doleva, tak proč se lekám když do leva se nakláním??? :-D Navíc vývrtka by z tohodle nebyla ani náhodou :grin:
Vývrtka jednoduše: stáhnout plyn, přitahovat až ke ztrátě rychlosti, naplno noha a po začátku točení dotáhnout... No a plochou si přidám motorem...


:lol: Já to nevím, nelítám, jen jsem se nechal unést tou představou alá Biggles. Čekal jsem reakci, takže díky za umravnění. :lol:

V úterý jsem Ti poslal SZ, můžeš se prosím mrknout.

Jo a taky omluva KiRovi za tlachy.

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 26 zář 2013, 14:32
od Michal Švehla
vždyť mě se to právě moc líbilo jak to bylo sugestivně podané... Jen jsem upřesnil. :-D Ale dost mojich keců ve vlákně o stavbě. Omloouvám se... ](*,) ](*,)

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 28 zář 2013, 09:37
od KiR
Ač mám k lepení křidélek neskutečně daleko, dovolím si nadhodit k zamyšlení ještě pár snímků poukazujících na vztah mezi křidélky a "ledvinkymi"...
ni009.jpg

ni010.jpg

ni011.jpg

ni012.jpg

Jakýsi "selský rozum" mi říká, že má čibotr pravdu, ale když se tak koukám na těchto pár snímků, tak si říkám, zda se nejednalo o jakési "protizávaží" křidélka... :-k :-k Zatím nevím, nevím, ale domnívám se, že křidélka vychýlím jen tak decentně, aby nebyl vidět velký vliv na "ledvinky"...

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 30 zář 2013, 11:18
od čibotr
No jo, podle těch fotek to vypadá obráceně, takže je to jinak, složitější. Snad se najde někdo kdo to vysvětlí. Byl jsem si jistý ale ...
že by nějaký zubový převod ?

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 30 zář 2013, 16:03
od Šrám
Z tohoto obrázku Marka Millera je to celkem jasný:
Aby šlo křidélko dolů, musí jít ledvinka nahoru, protože se otáčí kolem osy, která je na jejím zadním konci a je
spojená právě s křidélkem..

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

PříspěvekNapsal: 01 říj 2013, 09:12
od čibotr
A je to jasný, díky. Já si původně myslel že osa otáčení je kolem té střední příčky v ledvince a ne až na konci. Utkvělá myšlenka ](*,)