Stránka 1 z 5
Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
16 dub 2013, 23:56
od JendaK
Zdravim, je to kombinace eduard/roden modelu, vyzdibuju co se mi vic libi, puvodne jsem chtel delat "krabicku" eduarda, ale nejak se to zvrhlo. Chci ho udelat otevreny, ale tak aby z druhe strany nebyla narusena silueta, protoze se mi libi kdyz vidim detaily zevnitr, ale zaroven si chci uzit tvary stroje, ja vim je to trosku shizofreni, ale verim ze dobra vec se podari:)
jeste se porad rozhoduji mezi dvema stroji, bud ten prvni jasta 12, a nebo stroj Olivera von Beaulieu-Marconnay z jasty 19, ale protoze s tim druhym si nejsem uplne jisty hlavne typem stroje, tak zrejme udelam prvni
mel bych jeden dotaz k lozenge v interieru- na fotkach je patrne ze vzor jen prosvita a prevazuje barva platna, ale tusi nekdo jak to vypadalo kdyz se platno pretrelo?(treba modra)
a pak si nejsem jisty tim platnem za sedackou, jesti tam dat lozenge "naruby" vzorem dovnitr, nebo ven..urcite to beru spis vizualne nez ze bych se za kazdou cenu drzel predlohy ale zas uplne vymyslet si nechci..na replikach je spis ciste platno co jsem si vsiml
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
17 dub 2013, 08:04
od HomerII
Ta trubková konstrukce,nádrž , jsou nádherný

!!
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
17 dub 2013, 08:09
od Sheya
Vypadá to opravdu pěkně!

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
17 dub 2013, 20:19
od zdesko
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
17 dub 2013, 21:05
od JendaK
snazim se drzet referenci, obcas trochu ujedu, ten motor zatim neni zadna hitparada, to uznavam, hlavne mi ted vadi ten vrsek s vetily, budu ho muset jeste upravit....mozna jsem dat tu trubku blbe, teda ted po upozorneni jsem si vsiml tech nesrovnalosti, predpokladam ze mluvime o te cerne..
ja se do toho v jeden moment trosku zamotal, ale uz zas trochu vidim svetlo na konci tunelu, kdyz uz ten zaklad udelany a sedi to celkem na sebe...tak doufam ze se mi tyhle drobnosti podari doladit
jestli dobre chapu tak ta vec(ted bila) neni myslim karbo, ale spis olejova nadrz? mozna jsem uplne mimo na replice je tedy vlevo....
kazdoadne diky za podmetne pripominky!
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
17 dub 2013, 21:13
od JendaK
co se tyce vnitrni lozenge, na techto fotkach jsem asi odkoukal slabsi prosvitani vzoru, takze je to nejaka imitace ktera uplne neodpovida predloze?
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
17 dub 2013, 22:11
od Sheya
Mně připadá to slabě prosvítající lozenge jako reálné.
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
18 dub 2013, 06:02
od zdesko
Tyhlety nádržky na replikách na pravé straně motoru mě taky pořád překvapujou a jak vidíš, nedošlo mi, že by to měla být nádržka. Ale jde o to, že D.VII měl hlavní nádrž rozdělenou na dvě sekce, z nichž v jedné byl olej a v druhé benzin. Tudíž pak neměl na pravém boku motoru nic. Jenže tahle parta restaurátorů dělá motorovou zkoušku v letadle, ale ještě před jeho dokončením. To pak vyrobí spoustu pomocného zařízení, které je pak k motorovce využíváno. Domnívám se teda, že tahle nádržka je součástí toho testu. Jsem teď v práci, takže nemám po ruce obrázky, ale kouknu na to ještě večer doma.
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
18 dub 2013, 09:21
od Peter DeSnek
Zdesko,
myslim si, ze u D.VIIF a pouziti BMW D.III se pouzivala vetsi nadrz a olej byl zvlast.
Nemam to dokazane, ale dost by mne prekvapilo, kdyby byla nadrz dodelavana.
Podle mne to tak je ... a muze se to poznat podle poctu hrdel hlavni nadrze.
Pokud ma jenom jedno, je to jasne a jenom na benzin.
Pokud ma 2-3 pak je to nadrz delena.
Nebyl nahodou BMW motor hladovejsi ???
Edit: Koukal jsem na navod u WNW a tam to uvadi jako "Late production oil tank" !!! Takze asi je po zahade.

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
18 dub 2013, 09:58
od JendaK
podle planku mela palivova nadrz tri sekce, ale pozdejsi stroje maj jen dve hrdla, coz by celou vec vysvetlovalo
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
18 dub 2013, 10:11
od Peter DeSnek
Jasne ...
Me nenapadlo, ze dve hrdla znamenaji hlavni a reservni nadrz ...
Takze rozlisovacim znakem pro pridavnou olejovou nadrz je jasny !!!
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
18 dub 2013, 10:47
od zdesko
Tak jsem prohlédl doma fotky a tohle řešení jsem našel JENOM na mašinách OAW. A vypadá to, že až u série "8000". Žádný "eFko" to na fotkách nemá. Tzn. že to se samotným motorem BMW nesouviselo. Anebo souviselo, ale to by se muselo zkoumat dál, protože licenční Fokkery s Baworákama (pokud se vyráběly a nebylo to jen prioritou mateřeské firmy) nenesou označení "F". Každopádně to nalévací hrdlo je pak v kapotě vidět takhle (viz náčrtek).
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
18 dub 2013, 11:05
od Peter DeSnek
Asi budes mit pravdu Zdesko,
Ja tuhle pridavnou olejofku nasel na D.VII s mercedesem v Oberschleissenu taky.
Ale nevim seriove cislo, asi jde dohledat.
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
18 dub 2013, 11:06
od JendaK
k te replice jeste pisou
Contrary to Fokker DVII's early fuel tanks which had 3 compartments (main fuel, emergency fuel and oil), late models had only 2 compartments: main fuel and emergency, both presurized. The oil tank was moved on the right side of the engine. This change was made after finding out, among other things, that the warm oil was creating condensation in the emergency fuel tank.
tudiz to vypada ze zmeny s bmw motorem opravdu primo nesouvisi, ale je dost pravdepodobne ze kazdy pozdejsi stroj(tedy i ten s bmw motorem) mel tuto modifikaci
Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Napsal:
18 dub 2013, 11:18
od Peter DeSnek
Diky, tohle staci a je to i logicke ...
Takze se to da zobecnit, ze ranna produkce D.VII mela 3 hrdla na nadrzi, tedy hlavni, rezervu a olej.
Pozdejsi verze D.VII maji jenom dve hrdla (tedy vetsi dolet) a olejova nadrz je po prave strane motoru (nebo taky na pozarni prepazce ???).
Duvodem zmeny jsou technicke problemy s koncenzaci (???) v rezervni nadrzi.
Ta kondenzace se mi nelibi, spis tam vzlikalo moc par a nadrz se priliz tlakovala.
Pripadne dochazelo ke zbytecnemu odparu benzinu pres zatku a znizeni doletu na reservu.
Rozhodne toto pomuze i dalsim stavitelum ... chce to hold fotky !!!