Stránka 1 z 15

LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 09 bře 2013, 19:28
od HomerII
Zdravím kolegové chmelničáři ;-I !Zakládám tu svojí třetí stavbu chmelnice,původně jsem chtěl stavět Fe2b,ale pak jsem na foru našel krásný model Šmolíka Š.1 1:32 od HpH a to u mne vyvolalo vzpomínku na den kdy jsem poprvé jako malé robě navštívil NTM a při vstupu do dopravní haly jsem byl naprosto uchvácen tehdá ještě zeleným Šmolíkem zavěšeným u stropu.Bylo rozhodnuto,další model bude éro s československým označením!Šmolík jako stavebnice 1:32 se bohužel zdržel,tak jsem pátral po jiném éru s naším označením,Salmson od W.W ještě také nevyšel,tak jsem se rozhodl pro LVG C.VI.Budu se snažit zrekonstruovat jeho podobu z bojů o Slovensko v roce 1919.Předpokládám, že stroj je v původním zbarvení ,tedy lozenge ,překližka a šedé plechové části :-k .Německé označení přetřeno a nahrazeno československými kokardami.Jako podklady mám W.D.17,L.K speciál 6 , publikace Československé letectvo 1918-1924 a Vzduch je naše moře od pánů Rajlicha a Sehnala.Budu vděčný za jakoukoli informaci, která mi umožní co nejpřesněji zrekonstruovat Československou podobu tohoto nádherného stroje :D .

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 13 bře 2013, 11:50
od HomerII
Interiér LVG bude potřebovat docela dost úprav,začal jsem první přepážkou.

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 13 bře 2013, 12:10
od Ondrous
Budu sledovat a učit se. ;-I

Držím pěsti při stavbě.

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 13 bře 2013, 13:10
od Ondřej Kabelka
Držím palce! WNW by se měl stavět sám ne? :D
Ani nevíš jak se těším na D.VII od WNW co mám ve skříni...

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 14 bře 2013, 20:47
od Hellboy
Pěkně jsi začal. Už teď se těším na pokračování. :P

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 17 bře 2013, 17:24
od HomerII
Nahrubo sestehovaná konstrukce,odstranil jsem přístroje a podle foto upravil kryty táhel a překližkový panel na levém boku. Nikde se mi bohužel nepodařilo objevit umístění ruční vzduchové pumpy a maznice (stavebnice to bohužel nijak neřeší) :-k . Tak jsem do trupu umístil torzo pilota a testuji kam mohl dosáhnout. Z toho jejich pozici snad nějak odvodím.

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 21 bře 2013, 17:07
od zdesko
Hustilka na tlakování nádrže patří do zadní části kokpitu. Já si myslím, že je to tohle.: Nádrž natlakoval mechanik, nebo ten co seděl vzadu. Za letu se o to staral kompresor na motoru.

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 21 bře 2013, 17:19
od zdesko
No a pokud to není pravda, že je to ruční hustilka, tak je možné, že se přečerpalo palivo nahoru do spádové nádrže tímhle ručním čerpadlem a startovalo se na ní. Když motor naskočil, tak se přeplo na hlavní a ta už to cestování benzímu pak ovládala "motorovým" přetlakem.. Každopádně tu klasickou hustilku pilot k dispozici žádnou neměl.

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 21 bře 2013, 18:22
od zdesko
Co se týká "nátěru".: Lozeng a šedý panely..dobrý. Ale se samotným trupem to bude asi složitější. :-k Ono všechno, co je nově restaurovaný a také co létá a říká si LVG C.VI, tak je albatrosovsky světlý. Jenže všechno co se dochovalo a taky si říká LVG C.VI má trup natřený tak, že výsledný efekt je červenohnědý. Přesto jsou ale znatelná léta. Nejsem odborník na barvy a laky..(a zde vidím opět pole neorané pro Von Mertense..tedy Sergeje) Takže já bych ten nátěr laicky pojmenoval, jako jakýsi "šelak". Každopádně jsme přesně tímhle měly natřené skříně po babičce. Léta prosvítala, ale skříň byla červenohnědá. Je zajímavé, že kreslíř "Ronky" nakreslil pro Winguty stroj 4802/18 (Eleÿnor/Mia) s nátěrem světlé překližky. Ale tohle éro bylo restaurováno do podoby, kdy nese zmiňovaný červenohnědý nátěr a samotný "Ronky" ho nakreslil i v této podobě. Červenohnědý je i částečně poopravený stroj v Krakově, no a červenohnědý zbytek trupu visí i v dílně chlapíků, kteří restaurovali (nebo replikovali?) stroj 4503/18. Na hodně fotkách se Cé-šestky jeví také docela tmavě. Tmavě se jeví i ta "naše" mašina (4869/18). A tak si myslím, že i trup tohoto éra byl červenohnědý... :-k

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 22 bře 2013, 13:41
od HomerII
Ahoj,diky za info přišlo opravdu v hodině dvanácté!Už jsem chtěl začít dřevěnit :uff: .Takže ten panel nesl většinu ovladacích prvků motoru a palivové soustavy a zároveň kryl jejich rozvody.Dobře to kluci od LVG vymysleli.S povrchovou úpravou překlížkového trupu s tebou plně souhlasím.Zrovna dumám nad Lewisem pozorovatele,znamená to, že jsme LVG získali bez výzbroje a toto je nouzová varianta?Nesl letoun v tom případě pevnou výzbroj?Nouzové řešení by si asi nerozumnělo se synchronizátorem :-k ,ale zároveň jsem nalezl foto německého stroje vyzbrojeného také lewisem.Přikláním se ale k tomu, že naše LVG pevnou výzbroj nenesl.Dál mám pochybnosti jestli otvor pro kameru tak jak ho prezentuje stavebnice je opravdu standartní možnost .našel jsem pár foto(přikládám je) které naznačují, že to mohlo vypadat taky trošku jinak a v galerii WnW pro LVG je fotka havarovaného stroje ,který ten otvor má také trochu jinak ,je tu možnost, že některé LVG měli v podlaze okno :-k

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 22 bře 2013, 14:41
od zdesko
Ten průzor pod trup byl asi opravdu minimálně ve dvou variantách. Buď to velké okno uprostřed trupu, jako je na tvé barevné fotce, nebo na této černobílé...

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 22 bře 2013, 14:44
od zdesko
..anebo takovéhle, odšupovací a ještě s kruhovým otvorem jako ukazuje tenhle belgický civil, anebo výkres..(na výkrese v LaK v rubrice 14-18 je také ten boční otvor).

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 22 bře 2013, 14:45
od Ondrous
ad pevná výzbroj Lewisem: teoreticky by to nemělo být možné, protože Lewis měl funkční cyklus s otevřeným závěrem (tj. výchozí poloha závěru byla v zadní poloze, po stisknutí spouště se závěr uvolnil, zasunul náboj do komory a až pak došlo k výstřelu). Tento typ kulometů se, aspoň co já vím, za celou válku nikomu úspěšně nepodařilo použít pro synchronizaci. Můžeš sem dát tu fotku? Možná se pletu, tak by mě to zajímalo.

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 22 bře 2013, 15:23
od zdesko
Ohledně výzbroje..: Nejdříve je třeba říct jak se k nám tyto letouny dostaly. Měly být celkem tři. Bohužel nemůžu najít to jejich kurikulum u nás a tak snad se nebudu moc mýlit. Kdyžtak mě někdo opraví... :-k Jestli si dobře vzpomínám, tak byly oficiálně koupené. Jejich převzetí ale tak moc oficiální nebylo. Němečtí piloti (tovární?) je měli přelétnout na smluvené místo a tam byly letouny "jakoby zabavené". Nejsem si také jistý, zda sem přilétly všechny objednané stroje. Každopádně si myslím, že přilétly bez výzbroje. No, a protože u nás bylo k dispozici převážně rakouské střelivo (8mm) a spojenecké střelivo (7,7mm) byl(y) letoun(y) vyzbrojené "spojeneckými" zbraněmi. Tedy vzadu Lewis a vepředu pravděpodobně Vickers. Se synchronizací by problém být neměl, protože synchronizace byly "stavitelné"..(což Fokker ve své autobiografii náležitě vyzvedává a označuje to za své dílo). A pokud fungoval Vickers namontovaný na našeho Fokkera D.VII, na kterém byly původně namontované rakouské Schwarzlosy, tak mohl stejně dobře fungovat i na místě německého LMG08/15. Osobně si myslím, že pokud 08/15 na letounu byl, tak pro nedostatek německého střeliva (7,92mm) by byl asi k ničemu. Proto předpokládám jeho nahrazení Vickersem.

Re: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings

PříspěvekNapsal: 22 bře 2013, 15:29
od zdesko
Ondrous píše:ad pevná výzbroj Lewisem: teoreticky by to nemělo být možné, protože Lewis měl funkční cyklus s otevřeným závěrem (tj. výchozí poloha závěru byla v zadní poloze, po stisknutí spouště se závěr uvolnil, zasunul náboj do komory a až pak došlo k výstřelu). Tento typ kulometů se, aspoň co já vím, za celou válku nikomu úspěšně nepodařilo použít pro synchronizaci. Můžeš sem dát tu fotku? Možná se pletu, tak by mě to zajímalo.


Lewise se synchronizovat povedlo (system Alkan), ale bylo to ne příliš funkční a praktické. Kromě toho se přišlo na to, že Vickers je vhodnější a proto úlohu útočné zbraně převzal on. Se synchronizovaným Lewisem na Nieuportu XI létal třeba Jean Navarre (červený Nie XI..N872) a u esc N3 létal Alfred Heurtaux na Nie. XVI, která měla jeden Lewis synchronizovaný a druhý na horním křídle.