Ahoj!
Promiňte, dlouho jsem tady nebyl, dnes jsem měl v plánu pokračovat v LOZENGE a vidím zajímavé téma.
Domnívám se že se při "stírané" skutečně používaly dvě barvy, tyto barvy byly dokonce některými historiky letectví na vzorcích identifikovány jako: olivově hnědá (- Methuen: 4F8 olive brown ) na tmavších místech a olivově zelená (- Methuen: 3D8 olive green ) na světlejších místech. Tyto dvě barvy pak byly naneseny na již lakované plátno.
Pro úplnost dodávám, že někteří jiní historici letectví tvrdí, že barvy byly dokonce tři ( + tmavá olivová hnědá - brown F5/6 na nejtmavších místech ).
Vícero barvám odpovídá i počet plechovek u nohou lakýrníka na fotce, kterou výše umístil Zdeno ( a někteří jejich počet uvádí jako potvrzení, že používané barvy byly skutečně tři

)
Jinak, Zdeno , klidně můžeš napsat, že kryt motoru u Vossovy F skutečně mohl být tmavě (okrově) žlutý ( resp. žluto-oranžový )

! ( Proč? : Např. podíváme-li se na fotky Gabrielovy D.VII, kde jsou barvy naprosto jistě známé, jsou na všech fotkách zobrazeny světle-oranžové pruhy jako velmi tmavé a modré pruhy jako velmi světlé

... ).
Tak dost, jdu pokačovat v tom lozenge....
Zdraví V.
PS: Jo, ještě jsem si uvědomil, že jsem vám chtěl říct o své domněnce, proč se Vossově F říkalo Stříbrný trojplošník - proto, že byl ( na rozdíl od všech Dr ) původně natřený světlou modrou a teprve pak na něj nanesli stíranou ( ale to je skutečně /zatím/ pouze můj soukromý dohad

!!! ).
PSS: Až teď jsem si všiml ( viz opět Zdenův příspěvěk výše ) že s touhle domněnkou nejsem osamocený

- Promiň Zdeno, neměl to být pokus o ukradení Tvé myšlenky

.