Fe2b patří mezi britská letadla, která mne vždy zajímala.
Typ letounu s trupovou gondolou, tlačným motorem a příhradovým nosníkem ocasních ploch je netradiční a stále velmi zajímavý. Před několika lety jsem si s chutí postavil Eduardí DH2 v měřítku 1/48. Tento podstatně větší, starší bratříček, s celým názvem Farman Experimental 2b byl konstruován jako prvoliniový bojový letoun. Na frontu byl nasazen koncem roku 1915 a stal se uznávaným protivníkem německých pilotů. Ostatně, byl to tento typ letounu, na kterém britští piloti 18.6.1916 sestřelili Maxe Immelmanna nebo 5.7.1917 vážně zranili do hlavy Manfreda von Richthofena.
Koncem května jsem zahájil přípravu dílů stavebnice a postupně se nárazově pustil do stavby. Záměrem je postavit jeden z raných strojů, ještě v nekamuflovaném provedení v barvě lakovaného plátna. Vzhledem k výrazně větší zátěži v práci jsem musel tento rok modelařinu výrazně omezit, takže chvíle strávené v dílně se staly pro mne téměř vzácností. Tomu odpovídá i postup prací.
Jinak opět díly velice dobře lícují, přesahy v dělící rovině téměř neexistují a stavba je velice příjemná s výrazným relaxačním efektem!
Zahájil jsem práce stavbou interiéru trupové gondoly a motorem.