..propásl jsem začátek této stavby, takže asi zase s křížkem po funuse..(i když jsem to už říkal jindy a jinde..!

) Týká se to plivání prázdných nábojnic Vickersem. Takže ještě jednou..: Původní letecké Vickersy pracovaly s původními pěchotními plátěnými nábojovými pásy. A na tuto verzi zbraně je určený ten buben po levém boku letounu. Ten také u starších typů, tedy Nie 17 způsoboval nesymetričnost překližkového přechodu trupu od kapoty k plátěným bokům letounu..(vlevo byl vyboulenější, než vpravo). Nábojnice však Vickers nezasunoval zpět do tohoto pásu, ale plival je pod sebe. Později se vyvynuly speciální kovové nábojové pásy, které se po projití kulometem rozpadaly na díly po "třech nábojích" a jako takové pak odlétaly pryč. Snad u některých strojů padaly do nějaké zběrné chránky..(z hlavy si však žádný konkrétní nevybavuju..) Nicméně u Camelů, Spadů a u takto vyzbrojených Nieuportů prostě lítaly pryč mimo letoun. Nábojnice i nadále však plival Vickers pod sebe, většinou do trubky s "nálevkou", která byla svedená pod trup. U Camelů a Spadů, pak byla tato "břišní" trubka svedená do bočních trubek které sloužily prázdným, "nakrájeným" nábojovým článkům pásu. (Spad měl ty flusací dírky nad dolním křídlem v boku trupu a u Camelů jsou to obdélníkové otvory nad horním podélníkem trupu+obdélníkový otvor ve velké oválné krytce za motorem-pro levý kulomet a v obdélníkovém otvoru v oválné krytce za motorem pro pro pravý kulomet..kde do ní byly svedené obě trubky pravého kulometu.) Co se týká Nieuportů, tak je velmi pravděpodobné, že jejich Vickersy dostávaly "krmení" ještě v plátěných nábojových pásech a proto by měl do kabiny přijít navíjecí nábojový buben..

Trubka na nábojnice je pak vidět i na této kresbě..