Stránka 5 z 7
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
19 kvě 2011, 11:17
od zdesko
Jan_K píše:Dle písemného hlášení shora červenočerné pruhy, zdola černá a šedostříbrná.
..no, a co když jsou myšlený ty pruhy na trupu..? Já jsem totiž kdysi četl popis v hlášení o zajetí Fokkera Dr.I od Jasta 14 a kdybych neznal pruhování z J14, tak z toho "jejich "popisu bych byl úplně blbej...
A to jsou v tom popisu i chyby ve w.nr. toho zajatýho Fokkera.. Proto jsem se na tu VOP ptal..jak ses vlastně nakonec rozhodl..
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
19 kvě 2011, 11:40
od Peter DeSnek
Zdesko, udelal jsem si negativ a koukal na ty tve.
A taky vidim, ze i vrsek horni casti SOP je v barve pohyblive casti.
Jete vedet, co to je za foto-material, a mozna by se dala odhadnou ta zluta.
Ale snazim se byt v tom opatrny.
Spish bych to typoval na bilou (mlecnou ???).
Kazdopadne dobra hadanka.
Jo nasel jsem na Googlu jinou fotku Pfalze D.III vyrobniho cisla 8033/17, ale ve Francouzskem kamu, a tam uz zadne pruhy jinde nejsou, jenom frantikovska trikolora na SOP.
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
19 kvě 2011, 11:45
od Jan_K
Jen taková zajímavost...
Well, here's what Offz. Stv. Schüschke had to say about the Pfalz D.IIIa's engine and length of service, etc. He had been brought down in Pfalz D.IIIa 8033/17 on 27 March 1918 at Fleville, and an interrogation report on him exists:
"The 64th Pursuit Flight (Jasta) has, as yet, only 12 Pfalz machines and 7 pilots, 3 of which are officers..
"The Pfalz is inferior to the Albatros, its one advantage is that it climbs faster. It is equipped with a 160 hp Mercedes, old model, but good-except (for) the frequent defects in the metal. After a theory advanced at the school this engine can run 45 hours before it needs to be overhauled."
In addition, there are official Jasta 64w documents which have been translated by our own Stephen Lawson. On 31 March, the report reads: The Jasta went into the field with the Pfalz D.IIIa. These aircraft, however, revelaed engine deficiencies already while braking, such as chewing up of the pistons, wrong sparking order and the failing of water pumps. The Jasta is under the impression that the engines had not been tested in the 'brake' position....Of all the engines there was but one, that could make 1400 revolutions in a straight flight, the rest on the average made only 1300-1340 revolutions. The Jasta has received only one kind of propeller (Axial, 276 diam. 220 lift) The lift-capacity of the aircraft was very bad, because the engines could not be used to their maximum capacity."
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
19 kvě 2011, 11:55
od Jan_K
Já nevím, když se koukám na tu fotku, tak hlavně vidím, že byla špatně exponovaná a retušovaná.
Můj odhad:
Směrovka bílá.
VOP shora červená, černé pruhy asi ne (uvidím). Něco jako náznak pruhu vidím, když zahýbám s kontrastem, ale nevím.
VOP zdola černé a stříbrné pruhy.
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
19 kvě 2011, 11:59
od Peter DeSnek
Jan_K píše:Směrovka bílá.
VOP shora červená, černé pruhy asi ne (uvidím). Něco jako náznak pruhu vidím, když zahýbám s kontrastem, ale nevím.
Pohybliva cast SOP plus horni pevny klin ma stejnou barvu jako VOP.
Jan_K píše:VOP zdola černé a stříbrné pruhy.
Na stribrnou bych to nesacoval. Typuji podle odstinu horni casti VOP a barvy trupu.
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
19 kvě 2011, 12:25
od zdesko
Peter DeSnek píše:
Jo nasel jsem na Googlu jinou fotku Pfalze D.III vyrobniho cisla 8033/17, ale ve Francouzskem kamu, a tam uz zadne pruhy jinde nejsou, jenom frantikovska trikolora na SOP.
..oni ho sice zajali francouzi, ale tohle není francouzké zbarvení..je to podoba onoho letounu, jak ho zkoušeli američani v McCoock field..kam si k odzkoušení odvezli neskutečné množství letadel..což mimo jiné dokládá i to "P" na SOP
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
19 kvě 2011, 12:45
od Vlastimil Lukáš
To je zase boj...myslím že se bude hledat další kamufláž
je taky docela možné že je to tak jak psal Zdesko...čevené černé mohly být ty pruhy na trupu kolem křížů...z čb.fotky to ale nepoznáme..a VOP...a nemůže být VOP stříbrná. Je přeci známo že dřevěný povrch a plátno po nátěru hodí jiný odstín...i křídla jsou takové tmavší... SOP je natočená a to že se zdá být bílá, může dělat to, že je natočená víc nebo míň na slunce
Spodek mohl mít pilot natřen černými pruhy podobně jako to mívaly Halberstadty CL II bitevních jednotek proto, aby po něm zbytečně nestříleli vlastní vojáci.
Co vy na to
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
19 kvě 2011, 12:51
od Jan_K
Peter DeSnek píše:Jan_K píše:Směrovka bílá.
VOP shora červená, černé pruhy asi ne (uvidím). Něco jako náznak pruhu vidím, když zahýbám s kontrastem, ale nevím.
Pohybliva cast SOP plus horni pevny klin ma stejnou barvu jako VOP.
To bych se neodvažoval tvrdit, podle mne přeexponováno a následně retušováno.
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
19 kvě 2011, 14:15
od Vlastimil Lukáš
Ještě jedna věc je zajímavá. Němci asi na natírání znaků používali barvu, která měla jiný lesk než okolní povrch. Všimněte si křížů na spodních křídlech. Pokud to není nějaký retuš tak to vypadá jakoby kříže byly v pololesku (na rozdíl od nás modelářů, co se snažíme vždy povrch sjednotit do jednoho lesku či matu)
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
19 kvě 2011, 16:29
od Jan_K
Vlastimil Lukáš píše:To je zase boj...myslím že se bude hledat další kamufláž
je taky docela možné že je to tak jak psal Zdesko...čevené černé mohly být ty pruhy na trupu kolem křížů...z čb.fotky to ale nepoznáme..a VOP...a nemůže být VOP stříbrná. Je přeci známo že dřevěný povrch a plátno po nátěru hodí jiný odstín...i křídla jsou takové tmavší... SOP je natočená a to že se zdá být bílá, může dělat to, že je natočená víc nebo míň na slunce
Spodek mohl mít pilot natřen černými pruhy podobně jako to mívaly Halberstadty CL II bitevních jednotek proto, aby po něm zbytečně nestříleli vlastní vojáci.
Co vy na to
...když on byl potažený plátem celý, viz technologie wickelrumpf.
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
20 kvě 2011, 06:43
od Vlastimil Lukáš
Jan_K píše:Vlastimil Lukáš píše:To je zase boj...myslím že se bude hledat další kamufláž
je taky docela možné že je to tak jak psal Zdesko...čevené černé mohly být ty pruhy na trupu kolem křížů...z čb.fotky to ale nepoznáme..a VOP...a nemůže být VOP stříbrná. Je přeci známo že dřevěný povrch a plátno po nátěru hodí jiný odstín...i křídla jsou takové tmavší... SOP je natočená a to že se zdá být bílá, může dělat to, že je natočená víc nebo míň na slunce
Spodek mohl mít pilot natřen černými pruhy podobně jako to mívaly Halberstadty CL II bitevních jednotek proto, aby po něm zbytečně nestříleli vlastní vojáci.
Co vy na to
...když on byl potažený plátem celý, viz technologie wickelrumpf.
kua to je fakt.
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
07 srp 2011, 10:35
od Jan_K
Tak nakonec jsem zvolil jiné zbarvení, ale pochopitelně ještě se to může změnit, takže abych nezasíral téma, neřeknu jaké.
Zatím trocha toho progresu...
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
07 srp 2011, 12:38
od zdesko
[quote="Jan_K"]
Tak nakonec jsem zvolil jiné zbarvení, ale pochopitelně ještě se to může změnit, takže abych nezasíral téma, neřeknu jaké. ...protože sám ještě nevíš jaké..
Ale detailíčky máš zatím exkluzívní..!
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
07 srp 2011, 20:04
od Jan_K
zdesko píše:...protože sám ještě nevíš jaké..
Ale detailíčky máš zatím exkluzívní..!
Tak už změna nebude(snad), kostky jsou vrženy....
Re: Pfalz D.III 1/32 Wingnut Wings
Napsal:
08 srp 2011, 07:33
od Vlastimil Lukáš
No paráda...vidím pruh z Jasta 21 to bude určitě F.Hohn a jeho šíleně pruhovaný Pfalz s plyšovým medvídkem za kokpitem co ?
Každopádně se rodí další krasavec
malý dotaz. co jsi použil za barvu na stříbřitý povrch. Mám v plánu pár Nieuportů a stále hledám tu správnou hliníkovou