Stránka 1 z 7

Albatros D.V

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 15:31
od Sláva Vaňous
Už před časem jsem se rozhodl pro stavbu Albatrose D.Va s trupem v barvě dřeva, ozdobeného kresbou ve tvaru tureckého půlměsíce s hvězdou :paint:. Za tím účelem jsem si na letošním Modelbrnu pořídil stavebnici z limitované edice Albíků s pětibaremným lozengovým potahem.
Původní představa byla, že postavím model jen tak z krabičky, jenže po prostudování prostorových počítačových obrázků Marka Müllera (viz odkazy) mi to nedalo a výsledek bude Albík se sundanou kapotáží.

http://wwi-cookup.com/albatros/modellin ... inged.html
http://wwi-cookup.com/albatros/dva/prof ... ckpit.html
http://wwi-cookup.com/albatros/dva/prof ... elage.html

Pár poznatků ze zahájení stavby:
Po odříznutí kapoty narazíte ne problém, který u uzavřeného struje není zřejmý a tím je velmi silná stěna trupu, která činí až 3 mm, což u tohoto modelu je opravdu hodně. Další promlém je vnitřní kontrukce, která je z toho důvodu velmi málo výrazná - mělká. Vše ostatní, až na výrazně podměrečný motor, poměrně sedí.

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 15:39
od Sláva Vaňous
Pár fotek z osazení odlévaného motoru z produkce Pavla models.

Takto to vypadá na 3 D výkresu MM :arrow: :
http://wwi-cookup.com/albatros/dva/mm_albdva_fus035.jpg

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 15:56
od Hansi
Skvelá práca !!! :P :P :P Na niečom podobnom pracujem aj ja (mám ten istý motor od Pavly), len tie trupové prepážky som robil z omnoho tenšieho plastu.
P.S.: Chcelo by to lepšie zaostrené fotky ...

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 17:04
od Turboduck
Dobrý :D :D :D !!! Ted nevím jestli lezu do zelí já tobě nebo ty mně :grin: :grin: :grin: Ale jeden velkej rozdíl v tom bude, Ty ho budeš mít nesrovnatelně hezčí!!! :cry: :cry: :cry:

Slávo prosím Tě, můžeš vyfotit motory Edy a Plus model vedle sebe, pro porovnání. Asi si ho taky objednám, ale chci je vidět vedle sebe.

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 17:47
od petr marek
je to kopie z D.VII od rodenu, eduard je proti tomu uplne nekde jinde, myslim tim mimo :-D

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 17:48
od Turboduck
jj, už jsem koukal, Modelimex je nemá :cry: :cry: :cry:

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 19:15
od Marek Mincbergr
petr marek píše:je to kopie z D.VII od rodenu, eduard je proti tomu uplne nekde jinde, myslim tim mimo :-D


Jenže nacpat to pod kryty a napojit na výfuky je zhruba podobně "jednoduché" jako třeba u Le Rhone od Vecturu a Nieuportu. Takže zvláště třeba u Pfalze D.III bych spíše doporučoval spíš jen doplnit pumpu a vylepšit rozvody, než složitě zapasvávat tenhle motor.

Jinak ten Eduard není úplně mimo. Je asi o 2 až 3 mm kratší a 1 mm nižší. Osobně, pokud budu stavět zakrytovaný motor, nebdu se s tím ani na Albatrosech moc babrat. Motor je skoro celý zakrytovan, tudíž lože neřeším, pouze trochu poupravím předek a vršek plus ovládání předstihu. Nebudu ani náhodou řešit to, co nebude vidět.

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 19:33
od Turboduck
ja su jabko, Modelimex je má, hledal jsem Plus model #-o #-o #-o
už jedou do Brodu :D :D :D

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 20:07
od petr marek
jo, pokud bude motor zakryty, tak se da pouzit i Eduard, a nevypada vubec zle, ale pokud bude videt jako u Slavy, tak bud edu mohutne upravit nebo pouzit Pavlu. Alespon takhle bych to resil ja :D

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 20:15
od Turboduck
a co moje D.VII???? Tak ho tam prdnu taky !!!

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 20:56
od Marek Mincbergr
Petře, souhlas.
Turboducku, ať náhodou neuděláš mašinu, která měla BMW :lol: I podle křídel by to šlo poznat...

PříspěvekNapsal: 09 črc 2006, 20:57
od Turboduck
aha!!! Tak to budu muset trochu dumat 8-) , zatím mám jenom kostru :grin: :grin: :grin:

PříspěvekNapsal: 15 črc 2006, 18:06
od Sláva Vaňous
Tak aby jste chlapi neřekli, že se flákám. Doplnil jsem detaily vnitřní konstrukce a ztenčil žebra. :uff: :arrow:

PříspěvekNapsal: 16 črc 2006, 09:25
od Turboduck
sákra :shock: , já se asi taky pustím do Albíka. Ve skříni mám D.II, D.III a D.Va profipaky. Když vidím co s tím vyvádíš Ty a to nadšení a elán vedle u Martinů a u Dešneků!! :D :D :D

PříspěvekNapsal: 21 črc 2006, 18:30
od Sláva Vaňous
Trochu jsem pokročil, kromě výroby nových detailů pro vybavení motorového prostoru jsem vydřevěnil interiér. Spáchal jsem to olejem :paint:. Odstín je dle mé představy odstínu lakované smrkové konstrukce s potehem trupu březovou překližkou. Jak vidíte, tak má foťák problémy se zachycením správného odstínu světlého dřeva. Ve skutečnosti se odstín nejlépe vystihuje poslední fotka, kde jsou obě poloviny trupu.