..progresy ze stavby se zatím neobjevují a tak přidám ještě trochu povídání o zbarvení jedenáctek. Díky jednomu z Vás jsem "byl nucen"..(

) pohroužit se do tajů barevných provedeních Nie-11tek. Tak předně musím dementovat užití hliníkového bronzu v pigmentovém nátěru. Toto "tuningování" barev bylo použité až u Nieuportů 17C.1. Jak to tedy bylo s jedenáctkama..? Předem bych chtěl předeslat, že mluvím jen o, ve francii vyrobených strojích. Takže..: Jedenáctky byly natřené vždycky..! Nevylučuju nějakou výjimku, ale ještě jsem nenatřenou jedenáctku nenašel. Dokonce i prototyp má na sobě pigmentový nátěr..(nenatřenou jedenáctku lze tedy nalézt pouze v muzeu, ale to bohužel neodpovídá skutečnosti) Další věc, která je téměř jistá je to, že jedenáctky nenesly hliníkový nátěr. Jaký nátěr tedy nesly..? Při studiu fotek lze najít jedenáctky "lemované" a "nelemované"..

Nelemované jedenáctky je možné nalézt třeba u N142 LaFayette a o nich pamětníci tvrdí, že byly natřené světle modře..! Nelemované stroje lze však nalézt i u jiných jednotek..a patří k nim i třeba "Zigomar"..

(ale také třeba Guinemerova jedenáctka N836 a ta se jako modrá také výslovně uvádí..) Naproti tomu lemované letouny by měly být natřené podobným okrovým pigmentem, jako Spady. Ač se uvádí jako výrobce jedenáctek vždy jen firma Nieuport, je možné, že válečnou výrobu zajišťovala ještě nějaká další firma...(firmy?)..

Snad by to mohl být Hanriot..?

Světle modře se ale natíraly i Farmany a Voisiny..

Takže když bych se to pokusil shrnout, tak lemované jedenáctky by měly být okrově žluté a nelemované světle modré...(tedy i "Zigomar"..) A co se týká kamuflovaných jedenáctek, tak snad byl tento nátěr aplikován už u výrobce..ALE!..ale u N124 LaFayette si ty maskovací nátěry dělali sami na původně světle modré stroje..! A je dost velká pravděpodobnost, že na maskovací nátěr bylo užito víc, než dvě barvy..(například letoun N1290-(později s kanibalizovanou směrovkou z letounu N1286)- "RUM" Lawrence Rumsleye..)