Stránka 1 z 3
Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
24 kvě 2010, 18:30
od KiR
Ještě donedávna jsem se velice úspěšně vyhýbal modelům letadel z 1.světové války. Důvodů, proč jsem tak činil, bylo více... "výplety" jsou stále mojí černou můrou a znázornění "dřeva" a "plátna" je pro mne španělskou vesnicí. Pak jsem dostal model Macchi M.5 1:48 od Fly a vysloveně jsem na tomto modelu maturoval a domníval jsem se, že to bude na delší dobu poslední "chmelnice"... Mýlil jsem se... Díky náhodě a také díky výrobci se mi do rukou dostaly tyto dva modely:
Krátce po té mě překvapil můj syn. Začal lepit Nieuporta - 17 v měřítku 1:48 od Eduardu. Nedbal na mé "odborné" rady a bez jakéhokoliv násilí udělal tak nádherný "dřevěný" vnitřek, že se mi o tom mohlo jenom zdát. Zdravě jsem se naštval a se slovy "Hin sa ukáže synátore" jsem se vrhl na prznění těchto dvou modelů. Byl bych velice rád, kdyby tyto modely nakonec vypadaly asi takto:
Během prohlídky modelů jsem narazil jen na dva drobné "problémy" (ani nevím, zda se tomu tak dá říkat). Ten první je (a upozornil jsem nato výrobce),že popisky barev na zadní straně obalu jsou velmi titěrné - malá písmena jsou menší než 1 mm a pro ty, kteří mají "krátké" ruce to může být problém. Ten druhý je, že v návodu je uveden jiný směr "lozengu" na křídlech a výškovkách, než je na zadní straně obalu s kamuflážními schématy. Jinak jsou výlisky (alespoň v mém případě) krásně a čistě vylisované.
Re: Roland brothers

Napsal:
24 kvě 2010, 18:39
od KiR
Tak... a teď jdu na trh se svou kůží. Předem se omlouvám za kvalitu fotek... s tím nic neudělám a abych zvládl trochu lepší fotky, tak bych musel fotit minimálně ze vzdálenosti cca 3 - 4m. Budu se snažit fotit jak s bleskem, tak i bez něho. A propó... nečekejte, že to budu zvládat tak jako ostatní borci v čele s Monikou, co tu jsou. Takže jako první jsem dal dohromady motory. V jednotlivých verzích byly sice odlišné (výrobce dodává pouze 1 verzi), ale jak jsem si vyzkoušel, tak vidět budou pouze konce válců. Motory jsem doplnil káblíky a také "trubicemi", které káblíky rozváděly.
Re: Roland brothers

Napsal:
25 kvě 2010, 14:36
od Timi
No tak na to se těšim, před pár dny sem na něj koukal v obchodě. Zatím sem ho odložil jelikož mám modelů dost tak spíš stavět než kupovat. Mortory vapadaj pěkně, jak bylo řečeno moc vidět nebude. Výplety jsou náročný akorát na trpělivost a dřevo je pohoda. Zkoušet různý odstíny podkladu a olejovek a výsledek se jistě dostaví.
A pozor jak jistě všichni potvrdí CHMELNICE JSOU NÁVYKOVÝ

Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
26 kvě 2010, 06:56
od Vlastimil Lukáš
Toto budu sledovat. Nemít teď rozdělané 3 modely (Albatros DIII,DV,a F2B) tak bych se přidal do jakési malé skupinové stavby. Rolanda mám doma uloženého a čeká na svůj čas.
Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
28 kvě 2010, 12:33
od KiR
Tak, a je tady další pokus o "dřevo"... na syna ještě nemám, ale vidím tady, sice malý, ale přece jenom pokrok... Jak to bude dále pokračovat, to se nechám překvapit. Teď si dám na víkend pauzu... máme sraz spolužáků ze "základky" po 30ti létech a tak je velmi pravděpodobné, že bych neměl tento víkend příliš jistou ruku...
Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
30 kvě 2010, 17:46
od Lubos Vinar
Než to zavřeš, tak doporučuji si přečíst
viewtopic.php?f=49&t=44664 Taky tu ještě byl thread přímo o výrobci (FLY), kterej teď nemůžu najít. I tam byla nějaká diskuze na dané téma.
Taky bych se podíval sem
http://www.aeroscale.co.uk/modules.php? ... nt&id=4584 a případně na Aerodrome. Možná ty drobnosti nebudeš řešit, ale myslím že je lepší tě na ně upozornit teď a ne až to budeš mít hotový, jak mají něktěří zdejší diskutující ve zvyku.
LVi
Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
30 kvě 2010, 20:43
od KiR
Díky za upozornění... Přiznávám se, že zatím vycházím z informací, které mi dodal StanoH a Zdesko (velice jim za to předem děkuji) a co se dá, to porovnávám s Windsockem č.37. Již nyní ale vím, že některé nesrovnalosti nebudu řešit. Důvodem je, mimo jiné, že by se proti mně mohla obrátit veškerá snaha, kterou jsem do toho vložil. Tím prvním je, že jsem neřešil rozdíl mezi motory Mercedes a Benz... Jak jsem již dříve naznačil,vidět budou pouze vrchy válců. Z dodaných částí jsou vidět jen káblíky. Další, a to se hned přiznávám, co jsem raději vzdal, je vyznačení jednotlivých prken,ze kterých je sestaven trup. Ne, že bych se o to nepokusil, ale spáry mezi prkny, pokud jsou udělány tak, aby byly blízké realitě, jsou při uzavření de facto neviditelné, a pokud je udělá člověk výraznější, tak po uzavření trupu v místech, kde dopadne světlo, vypadají velice výrazně a připomínají spáry na bojové technice 1/35. Raději jsem můj pokus celý přetmelil a přebrousil. Když jsem trupy zkušebně uzavřel, tak to člověku ani nepřijde,že tak není nic vyznačeného... a to jsem tam neměl vloženou ani sedačku...
Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
01 čer 2010, 09:33
od KiR
Konečně se mi po srazu se spolužáky přestaly třást ruce a jaterní testy se pomalu, ale jistě dostávají k normálu a já se dostal k tomu, abych "nacpal" do trupu nějakou tu drobotinu... Je dobré si ale vše "nanečisto" vyzkoušet... Pokud se budete řídit návodem, tak bude v přední části kabiny zcela narváno... řídící páka se bude dotýkat jak sedačky,tak i přístrojové desky... a za opěradlem sedačky bude velká mezera. Náprava je jednoduchá:
Díl 12 stačí nalepit za zarážku, která je vyznačená na trupu. Když pak hranu sedačky slícujete s tímto dílem, pak vznikne v přední části kabiny dostatečná prostor pro řídící páku a opěradlo sedačky lícuje se zadní částí kabiny. Je dobré také ztenčit přístrojovou desku a tím také získat trochu prostoru. Pozor! Ve Windsocku jsou snímky dvou druhů přístrojových desek:
Co dodat? Pokud pominu tu maličkost s umístěním sedačky, tak je až překvapivé, jak vše sedí. Minimum broušení, zatím žádný tmel, prostě pohodovka.
Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
01 čer 2010, 09:36
od KiR
Tak a teď nějaké pokusy o fotky ze stavby...
Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
01 čer 2010, 10:11
od zdesko
... a za opěradlem sedačky bude velká mezera. Náprava je jednoduchá:
..Přepážku nebrat..!

Mezeru nechat..!!

Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
01 čer 2010, 10:22
od zdesko
A ta plná přepážka mezi pilotním prostorem a motorem je taky zbytečná..akorát Ti bude komplikovat uzavření trupu..byla tam jen takováhle odlehčená a tu můžeš vzhledem k neviditelnosti onoho prostoru prostě ignorovat..(jestli se Ti zdá podivné, že motor nebyl od pilota oddělen,tak věz, že německý pilot byl udatný pilot a trocha toho tepla na nohy nikdy nezaškodí..

Např. Fokker měl za motorem jen kus plátna a to snad jenom ve hřbetní části. No, a kdyby hořelo, tak měli němci už padáky..tak prostě vystoupili a šli domů...

)
Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
01 čer 2010, 11:04
od KiR
Hmmmm, tak tyto snímky neznám... ale ty přepážky tam vadit nebudou... Spíš mě zaráží,jak je velká mezera mezi opěradlem sedačky a zadní hranou pilotního prostoru... Asi by to chtělo trochu menší sedačku... Když dodržím mezeru za sedačkou, tak bude přední hrana napresovaná na kniplu a ten bude de facto opřený o přístrojovou desku... což je podle mne blbost... Takže, jdeme si hrát...
Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
01 čer 2010, 11:28
od Lubos Vinar
A tyhle fotky znáš?
http://www.modelmag.info/view.php?cislo ... 2009080201Sedačka byla stavitelná, takže klidně může přijít dozadu a knipl vycházel pod palubku.
LVi
Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
01 čer 2010, 16:34
od zdesko
KiR píše:Hmmmm, tak tyto snímky neznám... ale ty přepážky tam vadit nebudou... Spíš mě zaráží,jak je velká mezera mezi opěradlem sedačky a zadní hranou pilotního prostoru... Asi by to chtělo trochu menší sedačku... Když dodržím mezeru za sedačkou, tak bude přední hrana napresovaná na kniplu a ten bude de facto opřený o přístrojovou desku... což je podle mne blbost... Takže, jdeme si hrát...
Díváš se vůbec na ty fotky,které Ti sem dáme..?

Jinak by Jsi nemohl napsat, to co Jsi napsal..na těch třech fotkách, co jsem dal vejš..

Je přece jasně vidět, že knipl "proplouval" pod přístrojovkou a polohování sedačky o kterém mluví Luboš je tam taky krásně vidět..

A podívej se, jak pilot v týhle stíhačce seděl vyvalenej půlkou těla ven..! Prostě tu mezěru za sebou zaplácnul zádama..
Re: Roland brothers (D.VI a, D.VI b od Fly, 1/48)

Napsal:
01 čer 2010, 16:47
od Martinicky Vladimir
Zdesko,pekna "palubka" ten rolandacky trup ..."lodny trup"...