Stránka 1 z 4

1/48 Pfalz E.I od Gavie

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2006, 12:52
od Luboš Pavel

Pár dotazů

PříspěvekNapsal: 06 črc 2006, 11:30
od Lonestar
Pfalzík už je doma a pomalu se klube, takže přišel čas na ignorantské otázky odborníkům - pomůže mi někdo?
Jelikož vnitřek Pfalze je docela hezky provedený, chtělo by se otevřít montážní dvířka, umístěná na bocích trupu hned za motorem (viz obr.) Jenže dvířka jsou zakrytá dozadu přečuhujícíma "ouškama" motorového krytu..
Dotaz na odborníky tedy zní - Ta ouška se nějak odklápěla pro přístup k těm dvířkům, nebo jediná šance jak mít ta dvířka otevřená je mít celý motorový kryt sundaný???

Ve Windsocku nikde fotka otevřených dvířek není :cry:

PříspěvekNapsal: 06 črc 2006, 11:31
od Lonestar
"dvířka" jsou za žebřem :P

PříspěvekNapsal: 06 črc 2006, 16:11
od Miroslav
Nemohol by si dat nejake fotky zo stavby. Velmi sa na Pfalzika tesim....tak ma trochu nabud.... :D

PříspěvekNapsal: 06 črc 2006, 16:58
od Lonestar
nemám foťák :cry:
ale podle možností se pokusím nějaké podsestavy nafotit u přecedy (ale neslibuju)

Odbornící mají dneska volno????

PříspěvekNapsal: 07 črc 2006, 14:04
od Lonestar
Mincošu, Petře, Turboducku!!!
Copak mi nikdo nepoví, jak to s těma dvířkama bylo? :cry:

PříspěvekNapsal: 07 črc 2006, 15:32
od Marek Mincbergr
Hele, na Pfalze oho je zoufale málo. V podstatě jen ten Windsock. Ale protože to byla licence Moranu, koukal bych se po tomhle. Třeba i po Moranu L, principiálně je stejný, jen ten Pfalz/Morane H (G?) nemá ještě sání k motoru vyveděné ven příčnou trubkou, jestli se nemýlím.

A vůbec, v Rusku Pfalzi nelítali. Teda, stačilo by předělat podvozek a máš z toho Morana a na ten by možná bylo i něco bolševického... ;-)

PříspěvekNapsal: 07 črc 2006, 15:34
od Lonestar
Mám Morana G od Maauette, bude to "Děduška Rosinskij" :-P

a jak se teda otvíraly ty dvířka na Moranu??? :cry:

PříspěvekNapsal: 07 črc 2006, 17:50
od Turboduck
tady to vypadá na odštoubovanej pant vepředu, jako to bylo na starých skřínkách, nebo se pletu :roll:

PříspěvekNapsal: 07 črc 2006, 17:55
od Marek Mincbergr
Tak Morane L to má na přídi trochu jinak.Takže nevím.

Jediná varianta by asi byla kouknout dou knihy "French Aeroplanes Before the Great War" od Schifferu. Tu ale nemám :(

PříspěvekNapsal: 07 črc 2006, 17:58
od Turboduck
jojky, ten obrázek je Pfalz IV, a toto tu je E.I . :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 07 črc 2006, 20:29
od Lonestar
Turboduck píše:jojky, ten obrázek je Pfalz IV, a toto tu je E.I . :lol: :lol: :lol:


jojo...
já bych tipl že pant jwe VZADU (viz moje fotka a obrázek na krabici - na tom je přesně vidět o co mi jde)

PříspěvekNapsal: 07 črc 2006, 20:33
od Turboduck
to si taky myslím, ale pokud by se to za letu otevřelo..., víš co by nastalo :roll:

PříspěvekNapsal: 07 črc 2006, 20:37
od Lonestar
Turboduck píše:pokud by se to za letu otevřelo..., víš co by nastalo :roll:

ptroto jsou tamty trokúhelníkový "ouška", který to překrývaj...
otázka je, jestli ty "ouška" jsou sklápěcí (odklopíš dopředu - podle té linie kovového píásku kolem krytu motoru - a voilá dvířka) nebop jsou napevno s krytem motoru a tudíž jedinou cestou jak ty dvířka otevřít je nejdříve sundat celý motorový kryt
That´s a question, dear Watson...

PříspěvekNapsal: 07 črc 2006, 22:21
od Marek Mincbergr
Pomůže fotka? Já myslím, že ano. Je na ní jasně vidět několikeré připevnění (šrouby, rychlošrouby) poél horní hrany ucha. Takže (spekuluji, to zdůrazňuji) ucho mohlo být podél horní hrany přišroubováno k trupu a pod kruhovou přepážku (defakto jen pásnici) pod zadní hranou krytu motoru mohlo být "podvlečeno"

Nicméně, zde viditelný způsob uchycení "uší" je stejný jako třeba na Nieuoprtu 11/16 nebo Fokkeru řady E. Prošel jsem vše co na tyto typy mám (nevylučuji, že jsem něco přehlédl) a nenalezl jsem fotku, kde by "uši" chyběly a přitom byl kryt motoru namontován.

Tedy, uši bych bez sundaného krytu motoru radši nesundaval...