Stránka 1 z 9

Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 10:43
od zdesko
..tedy prostě pradědeček všech dé-er jedniček... :-D Mě se od okamžiku,kdy jsem se s ním před lety seznámil na stránkách LaK tento letoun líbil více,než pak onen slavnější válečný stroj.. :wink:

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 10:54
od zdesko
Chlíveček jsem založil proto,že jsem konečně neodolal a pustil se do jeho stavby v mém oblíbeném měřítku 1:32..(to víte,jsem už slepej,jak důlní kůň.. :( )..ale k modelu se ještě dostanem. Předně je potřeba si ujasnit něco málo z takové té "historické omáčky"... :-k A ještě na úvod musím říci,že tento výkres z onoho dávného LaK je bohužel naprosto k ničemu..a totéž platí i o jeho jakési kopii,která byla otištěná v jednom ze starších číslech "Aero plastik kits Revue"..prostě takto ten Fokker bohužel nevypadal.. [-X

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 11:09
od zdesko
Tak a teď proč D VI..a také proč V4..? Tak předně..není to letoun vzniklý za použití dílů z Fokkera D.VI..jak je zhusta prezentováno..ale je to letoun, jehož tovární označení bylo D VI..! Toto tovární označení nemá nic společného s vojenským označením D.VI..(tovární D VI je psáno bez tečky..!! Taková blbost a co nadělá zmatků,že.. :grin: ) Ovšem přiznám se,že rozsah užívání tohoto označení v továrně Fokker není tak docela prozkoumaný a vcelku se objevuje poměrně jakoby náhodou..rozumnějte: "vyškrábnuto z dokumentace".. :arrow: Pro zajímavost..Fokker V.3 byl továrně značený D VII..!?!? (Ovšem jiné prameny zařazují do tovární serie D VII i prototyp Fokker V.6..tedy trojplošník s Mercedesem. :-k )Takže se vrátíme k tomu známějšímu značení prototypů..a to je písmenem "V" jako "Versuchsmaschine"..tedy pokusný stroj,nebo zkušební letoun..nebo prostě něco v tom smyslu.. :-k Tak a proč V.4..a nebo snad V.3..? :-k Já se teda osobně domnívám spolu s podkladem hned v úvodu tohoto povídání,že správně je V.4..! Proč..? No protože podoby letounů V.1,V.2 i V.3 jsou prokazatelně známé a nemají s tímto letounem nic společného.. [-X

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 11:22
od zdesko
Kdyby náhodou někdo chtěl,tak na V.1-V.3 podklady mám..(tak plus-mínus.. :-D )..a tak jen slovní popis..: V.1-letounek-dvouplošník s rotačním motorem s trupem,který byl pomocí latěk vytvarován do proudnicového tvaru a s naprosto samonosnými křídly. Horní křídla pak měla místo křidélek otočné koncové oblouky křídel.. V.2-křídla shodné konfigurace s V.1,ale motor byl řadový Mercedes..také OP byly zvětšené,i když tvarem odpovídaly OP letounu V.1. V.3 letoun podobný V.2..tedy také s řadovým Mercedesem ale bylo zde jiné provedení chladiče a hlavně měl letoun OP podobné ocasním plochám letounů Albatros kategorie D. Takže tohle je pro mě prostě V.4..naštěstí si to nemyslím sám..a hlavně další vývoj a značení následujících prototypů navazuje plynule a bez zádrhelů..(i když ještě před zhruba měsícem jsem v tom měl malinko hokej.. :grin: )

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 11:34
od zdesko
..teď jen malá ukázka,proč je onen prastarý výkres nutné zasunout do propadliště podkladových dějin..porovnejte jen třeba dolní křídlo s tím,co je na výkrese.. :-k ..a to není jediný rozdíl.. :( Chyb je tam o hodně více.. :x Já už stavím samozřejmě podle nově udělaného výkresu..ale ten je zatím jen čistě pracovní a nemá cenu sem něco takového vkládat.. Nicméně letounek nakreslím určitě načisto a chtěl bych ho pojmout i jako srovnávací s letouny F.1 a Dr.1.. :-k

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 11:54
od zdesko
Ještě než se dostanu k fotkám mého modýlku,tak musím ještě setrvat u historie... :-k O tomto letounu se tvrdí,že byl po připomínkách k jeho nosnému systému přestavěn na křídla která už dostala mezikřídlení vzpěry... :arrow: No,to je prosímvás blbost..!! Tento letoun byl možná později přestavován..ale kdoví na co.. :) Rozhodně o něm už nikde není ani štěk..! Tedy je..a je to důkaz,že zůstal beze vzpěr celou svou kariéru,kdy se této množině materiálu říkalo V.4 (W.Nr1661) Po předváděčkách ve Schwerinu byl delegací chválen s rozkousanýma špičkama jazyka..protože ač na něm Fokker řádil jak malej kluk,ostatní se toho prost-vzpěrového aparátu docela báli.. :wink: No,nelze se divit..lidičkové..já si myslím,že "banží" na zpuchřelém laně je docela nuda proti polítání si na tomto trojplošníku..a pokud ještě ke všemu víte na čem jenom drželo to horní křídlo..!! #-o Takže Fokker přislíbil,že to teda kdyžtak zpevní..leč neučinil tak.. :arrow: Tento W.Nr.1661 poslal ještě na ukázku rakušákům..akorát jim ho natřel na zeleno..,a jak vidno-pořád beze vzpěr..! V Rakousko-Uhersku byl letoun zkoušen s přiděleným číslem serie 90.02..a ani tady Fokkerovi neskočili na to,že takhle to horní křídlo bude držet donekonečna.. :grin:

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 12:31
od zdesko
Ve zkutečnosti byl postaven další letoun a na něm bylo teprve použito nových křídel..! Tento letoun byl pak označen V.5..tento letoun měl však W.Nr.1697...!!! Tedy nikoli W.Nr.1661,jak je napsáno u fotek..! [-X Takže proto to také není V.4,ale V.5..! On totiž Fokker Dr.1 je ve skutečnosti také Fokker V.5..! Ale nejen Dr.1..ale také Fokkery F1.101/17-F1.103/17 jsou Fokkery V.5..!!!! Ostatně..koukněmež na W.Nr. letounu F1 101/17..je to 1967..no a proto jsme ho nemohli najít nikde na fotkách..! Takže toto je původní podoba letounu F1 101/17..tedy letounu,který továrna vyvíjela jako V.5.. :wink: Po té,co dostal nátěr a možná na něm byly aplikovány ještě nějaké další menší úpravy byl pak přeznačen na F1.. :arrow: Probíral jsem se celou mojí chabou znalostí němčiny,zda mě netrkne,co to označení F1 vlastně znamenalo,ale nic mě nenapadá..! Prostě je mi toto značení záhadou.. :-k

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 12:55
od zdesko
..bohužel mám pořád komp "v kopru"..a začátek stavby mého W.Nr1661 jsem začal fotit na mobil.. #-o Kompík mého Juniora s tím mobilem nemluví a tak první fotky,které přikládám jsou už sice z foťáku..ale už trochu ve stavebním posunu.. :-k Takže zatím nemůžu dokázat,že v útrobách je všechno,co by tam dle mě, mělo u tohoto prototypu být.. :wink: No a protože je tu spousta modelářů,kteří jsou asi o deset tříd nade mnou,tak mě, za viditelné úlidby mé snaze zalenošit si při některých fázích stavby..prosím nebijte. :x A taky nezapomeňte,že na blízko fakt nevidím úplně vůbec nic a to i přesto,že mám asi patery brejle.. :grin: Ale na druhou stranu..je to modýlek takřka zadarmo.. :-D

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 13:00
od zdesko
Jen tak pro zajímavost..sedačku jsem použil z letounů V.1-V.3..ostatně..toto je syrový prototyp..tak proč nevyužít dílů z pravděpodobně už rozebraných (zamítnutých) předešlých prototypů..? :-k

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 13:17
od Hellboy
Pěkný to máš. :P =D> =D> Koukám že za chvíli budou všichni stavět novostavby motor bude taky funkčni? :-D

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 13:33
od zdesko
..no,měl by se točit.. :grin: ..inu,uvidíme.. :-k

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 19:03
od von Mertens
Do prknka Zdesko, nemam co rict, balim to [-o< [-o< [-o<

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 19:27
od zdesko
..vopovaž se něco balit..!! Jen hezky stav..!! Ono Ti to jde náhodou dost dobře..! =D> =D> Nekecám..! A já přidávám další foto ze stavby.. :wink: Ve skutečnosti už jsem mnohem dál..a tady jen pár fotek,ze zkoušení,jak to bude možná jednou vypadat..prostě takové nanečisto poskládání.. :wink: ..také je vidět,jak se rodí hřbet..

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 19:34
od zdesko
Jen jsem chtěl dodat,jestli někdo dokáže identifikovat budíky..tak mě moc nekamenujte.. :wink: Jsou totiž všechny z Camela.. :grin: Jsou na kopírce zmenšené z velikosti cca 2:1 do mrňavosti 1:32.. :arrow: Prostě se mi ty německý nechtělo kreslit.. :grin:

Re: Fokker W.Nr.1661,aneb D VI,aneb V4

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 19:49
od zdesko
tady ještě jedna fotka..aby se daly porovnat ty pohledy na prdelku modelu s pohledem na prdelku skutečného éra..