Stránka 1 z 8

Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 13 bře 2018, 17:28
od Ondrous
Eindecker je ve vitríně, Camel je nakreslený, tak je čas pustit se do práce.

Camel drawing - Barker.jpg


Na řadě je Barkerův Camel B6313, nejúspěšnější jednotlivý exemplář stíhacího letounu první světové války, a to ve finální podobě z podzimu 1918:

sopwith_camel_b6313_final.jpg


Při podrobnějším studiu jsem dospěl do stádia: "No do pr....., to jsem si zase něco vybral." :)

Tenhle Camel měl totiž nejen odstraněnou většinu kapotáže před kokpitem, ale také odstraněnou většinu potahu z centroplánu...

cockpit decking.JPG


Což znamená, že do kokpitu bude hooodně vidět, což v kombinaci s vyklenutými boky za krytem motoru, dost komplikovanou vnitřní konstrukcí a navíc rozhraním hliník - dřevo - plátno vytváří velice zajímavou kombinaci, která mi nejspíš přivodí velkou spoustu bezesných nocí při vymýšlení, jak to k..va všechno vyrobit. :)

Cockpit.JPG


Zatím přemýšlím o vakuformovaných polovinách brupu, do kterých bych zkusil zeshora zasunout vnitřek kokpitu. Pokud někoho napadne lepší metoda, předem díky za rady.

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 13 bře 2018, 18:00
od Vlastimil Lukáš
Ono v tomto měřítku musí dojít ke značnému zjednodušení. Já u Velblouda v 1/72 měl co dělat nacpat do interiéru konstrukci boků, kostru, výplet a všudypřítomné palivové vedení. Možná by stálo za to boční mřížku konstrukce uvnitř trupu pouze nastříkat. Tím pádem bych udělal tvar zvenčí a vnitřek jemně zaškrábl do mirného oblouku.
Bude to opět boj.

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 14 bře 2018, 11:16
od Sheya
No, těším se. :idea:

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 15 bře 2018, 14:46
od Ondrous
Díky! [-o<

Začínám s přípravami na výrobu trupu.

Jakožto naprostý laik jsem zvolil pro výrobu kopyta matematický přístup, vzal výkres a zmenšil ho pro použití plastu o tloušťce 0.5, 0.75 a 1.0 mm. Takhle mi vzniknou šablony, ty si nalepím na plastovou destičku a vyříznu. Z nich pak poskládám kostru trupu a prostor mezi vyplním nejspíš dvousložkovým tmelem.

fuselage core.JPG


Jelikož nemám absolutně žádné zkušenosti, počítám s nutností experimentování, nejspíš začnu s variantou 0.75 mm a uvidím, co z toho vyleze. Pokud byste někdo zkušenosti s vakuformováním měl, předem díky za rady a tipy.

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 15 bře 2018, 15:12
od Sheya
Dělal jsem to obdobně. Doporučuju použít svařovací lepidlo od Tamky.

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 23 bře 2018, 17:54
od Ondrous
Tak jdeme na to, začal jsem připravovat kostru, kterou pak vyplním černým miliputem kvůli snadnějšímu odbrušování.

IMG_2199.JPG

IMG_2198.JPG

IMG_2197.JPG

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 24 bře 2018, 09:07
od Ondrous
Vyplněno černým miliputem a základní broušení hotovo, pár oprav tam bude, ale tvarově to celkem sedí.

IMG_2201.JPG

IMG_2203.JPG

IMG_2204.JPG

IMG_2205.JPG

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 25 bře 2018, 15:16
od Ondrous
Dneska jsem vysoustružil kopyto na kryt motoru a připravil díly na vakuformování, příští víkend začnu experimentovat. ;)

IMG_2208.JPG

IMG_2209.JPG

IMG_2212.JPG

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 25 bře 2018, 16:33
od Vlastimil Lukáš
Hm, to jsem zvědav. =D>

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 26 bře 2018, 07:48
od standaslechta
Na to budeš lít lukopren? Na přídí by měl být kulatý přehod, protože se ti to tam řádně nevcucne.

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 26 bře 2018, 07:55
od Ondrous
standaslechta píše:Na to budeš lít lukopren? Na přídí by měl být kulatý přehod, protože se ti to tam řádně nevcucne.


Lukopren ne, ty plastové destičky vespod jsou jen podstavce pro vakuformování.

Jaký přechod máš na mysli u té přídě?

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 27 bře 2018, 11:32
od HomerII
Ahoj :) !
Velmi , velmi zajímavé .
Jestliže selže vakuformování , tak by možná stálo za úvahu obě půlky trupu zase slepit , oskenovat a nechat vytisknout na 3D tiskárně :-k
Těším se na další postup :-D .

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 07 dub 2018, 17:08
od Ondrous
Díky za rady a podporu, pánové! [-o<

Pomalu jsem se do toho pustil. Překvapivě vakuformování klaplo na první pokus, ale nakonec jsem se rozhodl mírně změnit plán. Trup slepený ze dvou vakuformových polovin by byl dost nestabilní, takže použiju jen přední část trupu a zadní část bude z plného plastiku (kromě části pod ocasem, která bude zase dutá, ale jen slepená z destiček).

Tohle jsou přední části trupu, ještě na nich bude hodně tmelení a broušení.

IMG_2317.JPG


Takhle vypadá konstrukce zadní části trupu, kterou vyplním destičkami a vybrousím.

IMG_2319.JPG

IMG_2320.JPG


A tahkle to vypadá, když se to přichytí dohromady tack-item.

IMG_2313.JPG

IMG_2315.JPG


Vakuformovaný je i prstenec motoru, taky ve fázi tmelení a broušení.

IMG_2327.JPG

IMG_2328.JPG


A začal jsem pracovat na křídlech, jedno spodní už je vybroušené do profilu.

IMG_2322.JPG

IMG_2325.JPG

IMG_2326.JPG

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 11 dub 2018, 16:40
od Ondrous
Trup je vyplněný plastovými destičkami a nahrubo vybroušený, zítra ho stříknu surfem a začnu opravovat. Další na řadě bude konstrukce interiéru.

IMG_2330.JPG

IMG_2331.JPG


A aby toho broušení nebylo málo, rovnou jsem vybrousil do tvaru i křídla.

IMG_2332.JPG

IMG_2333.JPG

IMG_2335.JPG

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

PříspěvekNapsal: 13 dub 2018, 15:22
od Ondrous
Dneska jsem se pustil do konstrukce interiéru, nakonec jsem zvolil ne úplně sofistikovanou, ale použitelnou metodu.

Nakreslil jsem si interiér v měřítku.

IMG_2337.JPG


Pak jsem ho vyřízl, nalepil na kus hliníku (aby byl stabilní a nekroutil se) a začal na nákres lepit kapkami vteřiňáku evergreen profily.

IMG_2338.JPG

IMG_2339.JPG


Ty jsem pak svařil Tamiya lepidlem a vylezlo mi tohle.

IMG_2340.JPG

IMG_2341.JPG


Teď jsou bočnice ponořené v debondéru, který by měl rozpustit vteřiňák a snad mi na konci zbude slepená konstrukce. Zítra uvidím. :)