


Upřímě řečeno, takhle zdálky to dřevo zase tak moc do mahagonu nevypadá.



Marku, slámově žlutá je udávána v popisu zbarvení minimálně ve dvou publikacích. Protože jsem odrodilý letecký modelář a s březové překližkou jsem dělal (žebra trupu, koncová žebra v křídlech a pod.) a lakoval jí, tak si myslím, že popis odstínu "slámově žlutá" sedí(světlounce hnědá s nepatrnou kapkou žluté). Dle mého názoru je to ten odstín, který mám našmrdlaný na trupu z Albatrosu.
Pro zabarvení překližky je rozhodující lak, který je použitý. Akryly, epoxidy, syntetiku, ani nitroceluózu tehdy neměli. Předpokládám, že v období WW I používaly olejové laky na bázi fermeže, po kterých dřevo dostává sytější odstín a bříza jde do slámově žluté. Použitím šelakových laků dřeva jdou do červena, ale benzín šelak snadno rozpouští, takže pochybuji, že by ho na letadla používali.