Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 5 z 19 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19
  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 27 úno 2011, 19:08

První práce zevnitř na trupu: světlejší barva - Tamiya XF-55 Deck Tan.
Zelená v motorové části je z návodu, ale pod ní trochu prosvítá černá, takže se (i díky kontrastu s XF-55) jeví (alespoň prozatím) docela tmavě.

Stopy po vyhazovačích jsem vůbec netmelil, jen vybrušoval.

Albatros D.V kokpit 03 trup 1.jpg


Jeden z mnoha zlomených dílků. Zrovna tento neva.

Albatros D.V kokpit 02 nožní řízení 1.jpg


Podle modelu Marka Millera není "stěna" za pilotem dřevěná. Milliputem (onen druhý "hit" z minula) jsem zkusil naznačit vypnutí plátna. Efekt je zvýrazněný, aby z něj něco zbylo i po slepení polovin trupu. Mně to přijde hodně zajímavé. A protože se jedná o první pokus, určitě tu je prostor pro zlepšení.
A snad nebude vadit, když pilotovo křeslo bude držet jen dole..

Albatros D.V kokpit 04 stěna 1.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Hellboy » 28 úno 2011, 13:36

Jako pilotovi jestli to nebude vadit? Asi by se mu kývala sedačka :grin: .
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 28 úno 2011, 17:31

..tohle je sice D.Va..ale to by v "tomto" případě nemělo vadit... Každopádně je patrné, že Markovi Mullorovi to "nějak" na těch jeho kresbách nevychází..(připadá mi, že nakreslil tu přepážku moc dopředu a ještě ke všemu kolmou. Nevylučuju plátěné uzavření tohoto prostoru, ale osobně se mi to moc nezdá. Věřil bych spíš tomu, že je tam našroubovaná překližka. Už snad jen proto, že by toto místo mělo být tak nějak zpevněný.. :-k Plátěný potah by vyžadoval po obvodě docela dost děr, aby se dal přišněrovat..(jsou okamžiky, kdy je potřeba do trupu vlézt...proto by muselo plátno být přišněrované a nikoli přilepené..)
Přílohy
D-Va_det-a01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 01 bře 2011, 21:59

MM to zřejmě dělal podle TVALu, kde je to velmi podobně jako na jeho modelu. Ještě uvidím..

Momentálně "řeším", kde se napínala lanka ke směrovce..jestli napínáky v kokpitu, nebo někde v kýlovce.

A ještě jedna věc..některé D.V měly (podobně jako D.Va) chladič Daimler-Mercedes, mající dole žaluzie. Nenašel jsem fotku Albatrosu D.V, kde by k němu vedla páka s táhlem - zato u D.Va je (zdá se) vždy..
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 01 bře 2011, 23:57

Martin Pohl píše:
Momentálně "řeším", kde se napínala lanka ke směrovce..jestli napínáky v kokpitu, nebo někde v kýlovce.

Táhla ke směrovce nejsou v kýlovce, ale až v trupu. Albatrosy D.III měly k přístupu k napínákům dvě kulaté krytky navrchu na rozhraní kýlovka/trup. Albatrosy D.V/D.Va mají tyhle krytky..(čert ví proč)..zespoda. Jsou poměrně velké a tak by tam měly umožnit pohodlný přístup. Teď mě napadá, že přístup takto zespoda je pohodlnější, než se natahovat přes VOP, jako tomu bylo u D.III.. :-k

A ještě jedna věc..některé D.V měly (podobně jako D.Va) chladič Daimler-Mercedes, mající dole žaluzie. Nenašel jsem fotku Albatrosu D.V, kde by k němu vedla páka s táhlem - zato u D.Va je (zdá se) vždy..


..je možné, že to souvisí s tím, že D.V přišly na frontu v období "lepšího počasí".. :-k Potřeba žaluzií přišla až s ochlazením. Každopádně je pravda, že D.Va mají už jakousi "standartní" páku na ovládání těch žaluzií. Vporovnání s táhlem u D.V..které je vidět na fotce..toto vypadá ještě jakoby "provizorně"..
Přílohy
Albatros D-Va_Jasta 46-D7161-17-(STROPP)-Erich Gürgenz-b04.jpg
Albatros D-Va_Jasta 46-D7161-17-(STROPP)-Erich Gürgenz-color01.jpg
Albatros D-Va_Jasta 46-D7161-17-(STROPP)-Erich Gürgenz-color01.jpg (21.92 KiB) Zobrazeno 3109 krát
Albatros D-V_07.jpg
radiator Daimler-Mercedes_v3a.jpg
radiator Daimler-Mercedes_01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 02 bře 2011, 08:36

Děkuju moc za ozřejmění dalších dvou prvků.
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 05 bře 2011, 18:14

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wingnut Wings archiv
nejnovější verze: 1.18
změny:
- zpřesněn popis u "0" - zmínka o stroji z Bundesarchivu
- verze pro šířku monitoru 1280px


----->Verze 1.18 - šířka 1152<-----
----->Verze 1.18 - šířka 1280<-----

link vedoucí k archivu: bit.ly/dvkarchivu

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Díval jsem se na první příspěvek tématu a prý jsem se těšil na znázornění dřeva. A ona to opravdu je velká zábava!
Nakonec mi nebude stačit jen "dřevo", do Albatrosu prostě nechci žádný mahagon..

Koupil jsem si olejové barvy Umton - Okr světlý, tmavý, zlatý, nějakou tu bělobu, čerň kostní, Umbru pálenou, Sienu přírodní..k užití přijdou hlavně tedy ty okry a případně bílá.

Od minule jsem trochu vystínoval podklad viz vysvětlivky přímo v obrázku. Nevím, jestli ta tmavá není přehnaná - jestli bych ji neměl nahradit nějakým teplejším odstínem..nebo dodatečně přejet např. průhlednou oranžovou (Tamiya X-26 Clear Orange).

Také je vidný náznak vnitřní konstrukce - taková jednodenní rychlovka (tím nechci říct, že při neomezeném množství času bych to zvládnul výrazně jinak). Stejně to ale prokouklo.

Ve vysvětlivkách u olejů jsem se nevyhnul použití několika lehce obskurních, leč takřka dokonale výstižných výrazů..
Albatros D.V kokpit 03 trup 2.jpg


Ovládací lanka směrovky - izolace drátku by nemusela být tak baculatá, ale i tak jsem spokojen.

Albatros D.V kokpit 02 nožní řízení 2.jpg


Tohle se stavbou nesouvisí - mohl by to být stočený červ (z Milliputu) - nabarvím ho "šémovou" růžovou a třeba obživne.

erv 1.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 12 bře 2011, 19:10

Pokračování dřeva na vnitřních bocích trupu.
Bílo-šedý podklad upraven odstíny XF-2 Flat White a XF-59 Desert Yellow - hlavně jsem se chtěl zbavit té tmavé šedé z minula, protože ve spojení s olejovou barvou z toho bylo všechno, jen ne něco pěkného.

Albatros D.V kokpit 03 trup 3.jpg

Albatros D.V kokpit 03 trup 4.jpg


Také jsem si nadělil "mandát" na vychýlení směrovky.
Rachitické tyčky poutající pedály nožního řízení se odebraly na věčnost záhy po úvodních řezech, takže jsem na jejich místa vyvrtal dírky 0,7mm a vlepil kulatinu Evergreen 0,64mm - pozor, navrtat zešikma se musí i odpovídající místa na vnitřní konstrukci kokpitu.

Albatros D.V kokpit 02 nožní řízení 3.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 19 bře 2011, 17:52

Dnes je na řadě páka - zatím bez popisu, který podle všeho příště.
Chybět by snad měly jen bovdeny od spouští kulometů a ovládací lanka výškovky. Dva nově naznačené úchyty by správně měly přidržovat bovdeny od plynové páky, ale to jsem zjistil pozdě.

Albatros D.V kokpit 05 páka 1.jpg


Další dva "vzorky" stěny, opět Milliput. Lepší je oříznout přebytečný materiál ještě před jeho úplným ztvrdnutím.

Albatros D.V kokpit 04 stěna 2.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod StanoZH » 19 bře 2011, 21:36

Chuťovka sledovať toto vlákno =D> , veľmi poučné [-o< .
Žiar nad Hronom
Uživatelský avatar
StanoZH
 
Příspěvky: 1815
Registrován: 18 led 2008, 22:24
Bydliště: Žiar nad Hronom
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 20 bře 2011, 19:17

Ahoj, jsem rád, že se líbí. Kdyby tě blíže zajímalo něco konkrétního, dej vědět.

Přikládám nezvykle rychlou aktualizaci postupu.
Během stavby modelu se vždy najdou kritická místa, na jejichž kvalitním zpracování dost závisí celkový vzhled modelu. U Albatrosu D.V je jedním z nich bezesporu napojení křidélek. Jak ale na ně? Přilepit je jen tak lepidlem - mojí oblíbenou Contactou? To by mohlo dopadnout tristně - na takovéto delikátnosti si s ní nevěřím. Vteřiňákem? Zaschne ve špatné poloze a je po hehe.. A co takhle nic nelepit? Pomohly "Hints & Tips na stránkách wingnutwings.com - Improved Control Surface Attachment.

Albatros D.V křídla 01 křidélka 1.jpg
Nic nelepeno, jen zkušebně nasazeno - a ono to funguje!
Nahoru, dolů, nahoru, dolů, nahoru, ještě víc nahoru .. ještě (..) a teď dolů.. a nahoru(!)

To ohnutí do libovolné polohy mi připomnělo:
"I was a star. I could bend a girder to any angle. 30 degrees, 32 degrees, you name it."



Tady píšu, že se má dát pozor na případné prohození křidélek - každé se hodí jen na jednu stranu. Správně pak je letadlo takové pěkně "ušaté". Dokonalé referenční foto: "D" z archivu.

Albatros D.V křídla 01 křidélka 2.jpg


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wingnut Wings archiv

----->Verze 1.18 - šířka 1152<-----
----->Verze 1.18 - šířka 1280<-----

link vedoucí k archivu: bit.ly/dvkarchivu

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 21 bře 2011, 09:20

Ano ušaté je proto, že křidélka mají aerodynamické prohnutí konců směrem nahoru. Tak samo by mělo být prohnuté i spodní křídlo. Mají to winguti takhle naznačené?
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 21 bře 2011, 19:53

Podle mě nemají. Zato celá obě dolní "polokřídla" jsou prohnutá tak, že koncové části jdou vzhůru..viz obr.
Je nějaká možnost, jak tento hodně viditelný nedostatek napravit? Pomohlo by, kdyby se byly bývaly Albatrosy poutaly k zemi..

Slyšel jsem, že někdo křídla snad "napařil" a pod tlakem vyrovnal, ovšem byl skoupý na slovo..a snad se mu to zas po nějaké době prohnulo nazpátek..

Albatros D.V křídla WW.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Hellboy » 21 bře 2011, 20:08

Já jsem takhle rovnal křídlo u Siemens Schuckertu D III sice horní ale to snad neva. Přidělal jsem je lepicí páskou na dřevěnou destičku a poléval horkou vodou. Několikrát jsem to opakoval, pak jsem vše nechal vychladnout a od té doby křídlo drží rovné. Ale asi bude záviset i na druhu a struktuře použitého plastu takže u tohohle nemám zkušenost.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 21 bře 2011, 23:03

..no, Martine to je zajímavá otázka.. :-k Když mě se nechce teďka prohledávat obrázky dílů stavebnice na stránkách "wingů"..ale napadlo mě toto..: Jestli je spodní křídlo jako výlisek tvarováno podle kreseb konstrukce M.M...tak se budeš moct ukroutit a stejně to křídlo bude pořád špatně..! Ono to křídlo totiž nebylo nakroucené aerodynamicky, ale geometrycky.. Abych vysvětlil jak to myslím..: Pokud měl zadní (pomocný) nosník dolního křídla opravdu tvar svého konce tak, jak ho M.M nakreslil, muselo by se křídlo dost výrazně "navrtulit" kompletně celé, aby vzniklo to výrazné zvednutí konce dolního křídla, které je vidět z boku. Toto vrtulové zkroucení by se pak projevilo po celé délce odtokové hrany tohoto spodního křídla. Ale podle fotek to tak není..! :-k Podle fotek je odtokovka po celé délce normálně rovná a "vyjede nahoru" až na konci. Proto si myslím, že konec zadního nosníku nebyl seřízlý jen zvrchu, ale z obou stran. Tím se jeho konec dostane do osy nosníku..tedy víš..(zároveň s tím samozřejmě změní úhel náběhu i poslední žebro). Zatímco při jednostranném seříznutí je konec nosníku pod jeho osou. Pokusil jsem se to naznačit na kresbách M.M. (snad mi promine.. :-D )..pokud je tato moje domněnka správná, tak místo překrucování plastikového křídla by bylo spíš na místě určité broušení a kitování... :-k Nechci to tu zaplavovat fotkama, ale připravil jsem si sadu výřezů křídel..(abys to nemusel pracně hledat u "Wingů". Takže pokud se na to budeš chtít podívat, tak Ti to pošlu mailem, nebo přes "SZ"..
Přílohy
D-Va_det-engine-art13a.jpg
D-Va_det-engine-art13b.jpg
D-Va_det-engine-art22a.jpg
D-Va_det-engine-art22b.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 5 z 19 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY