Tempo teď hodně zpomalilo, jednak kvůli nedostatku času, jednak kvůli tomu, že jsem bojoval s maskováním port na křídlech. Za boha se mi nedařilo sundat masky z podkladového papíru.
Nejdřív jsem si myslel, že je to nedostatkem šikovnosti, ale když to šlo na dvou předchozích modelech, nechtělo se mi věřit, že bych stárnul tak rychle.
Nakonec jsem zjistil, že lepidlo na oracal föliích časem zjevně degraduje (je pravda, že jsem je kupoval snad před třemi lety) a mění se jeho vlastnosti.
Takže jsem si objednal novou fólii, vyřezal masky znova a je to úplně jiné kafe.
Takže vymaskováno a dneska se jde na vrstvení surfu.
Musím se přiznat, že takovouhle modelářskou krizí jsem si ještě neprocházel - neuvěřitelně jsem se seknul na maskování VOP. Masky jsem musel předělávat asi pětkrát a snad na dvacátý pokus se mi je podařilo bez poškození sundat z podkladového papíru na přenosovou fólii. Stejně bude potřeba pár oprav, ale z nejhoršího jsem snad venku. Příští týden jdu surfacerovat.
V pozdním provedení měl Barkerův Camel odstraněnou velkou část plechů kolem kokpitu a docela dlouho mi trvalo, než jsem si dokázal představit, jak to vypadalo. Naštěstí pomohl jeden kolega z jiného fóra, který přesně tuhle mašinu taky staví, takže jsem si fixou naznačil, co bude potřeba odebrat.
Ahoj . Vydrž ,projekty které děláš jsou malé svými rozměry ale velké svou pracností . Možná bys je mněl občas proložit nějakou odpočinkovou stavebnicí . Sleduju a držím palce ! Petr.
Tenhle víkend jsem toho moc nestihl, ale aspoň jsem dal několik vrstev surfaceru na křídla a ocas. Příští víkend sundám masky a uvidím, co z toho vyleze.
Ten důvod, proč jsem toho moc nestihl, bylo upravování výřezu kokpitu. Vevnitř je hotový interiér, takže jsem musel veškerý materiál opatrně odstraňovat skalpelem. Naštěstí se to obešlo bez katastrofy a už je osurfováno. Vypadá to celkem přijatelně, takže příští víkend můžu začít s rytím.
Včera večer jsem měl trochu času, tak jsem si připravil výkresy na rytí a hřebíčkování, tak je sem zavěsím, kdyby se někomu hodily. Je na nich už upravený i výřez kokpitu na Barkerově mašině.
Po dlouhé pauze způsobené změnou pracovní pozice a z toho plynoucího nedostatku času a chuti na modelaření jsem se rozhodl vrátit k Velbloudovi.
Další kapitolou bude motor, pro tentokrát jsem rezignoval na žebrované válce, dokud nenajdu metodu, tak je ztvárnit přijatelně k měřítku. Zatím mám vyrobený blok motoru s válci, na výrobu mi posloužila papírová šablona.
Na každém válci byla dvě zdvihátka (nebo jak se tomu správně nadává česky), která chci vyrobit z elastické nitě od Uschiho, na téhle fotce je snad trochu poznat, co mám za lubem.