Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Odeslat odpověď
Příspěvků: 93 • Stránka 2 z 7 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 7
  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod čibotr » 05 lis 2014, 11:03

Tak za svůj dotaz, konkrétně na sací trubku je mi poněkud stydno. To bych fakt měl vědět, kór když si to mohu najít sám #-o .
P1040662.JPG

No snad je pravda že Jouda může jen překvapit :lol:


Tak aspoň fotka jak se sání povedlo.
P1040660.JPG

čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod čibotr » 07 lis 2014, 10:22

Volným tempem vpřed.
Oddělena křidélka. Osvědčený systém na drátky. Před povrchovkou a konečným přilepením se dají křidélka vyndat, různě ohýbat a přitom v křídle drží. Na výškovce a směrovce panty jen naznačeny. Kryt motoru vybroušen, 11válců se otáčí volně.
Pomalu se chystám na základovku.

P1040667.JPG

P1040669.JPG

čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod Hellboy » 07 lis 2014, 11:10

Pěkně ti to jde. ;-I
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod Štěpán Stránský » 07 lis 2014, 12:56

Pěkný námět, pěkný model , právě v Nieuportech ležím taky. Typ Ni-25 je dost záhadný a je tam hodně nejasného. Jedena věc bude asi jasnější a to , že pokud měl 11 válcový Clerget 11E tak nemohl mít původní kryt motoru z řady 17bis/24/27 a musel být nový i když může být velice podobný těm originálním. Clerger 11 měl průměr 1108 mm a průměr těch původních krytu , hodnota je nejspíše vnější, je pak 1040 mm . Což znamená, že se tam Clerget jednoduše nevešel a k průměru motoru je nutné připočítat i nezbytnou mezeru mezi průměrem motoru a krytem. Na Nungesserově Nieuportu, to však na větší průměr nevypadá, přechází to bez "skoku" do boční kapotáže trupu. Buďto je možné, že je upravená i ta boční kapotáž na větší průměr a nebo jeho Nieuport 11 válcový Clerget neměl a může být zvýšení výkonu úprava Le Rhone 9 na vyšší výkon. V každém případě je to zajímavá historie,
Štěpán Stránský
 
Příspěvky: 1862
Registrován: 13 led 2005, 11:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod Šrám » 07 lis 2014, 15:30

Pěkná práce, těším se na výsledek.
Jinak na Nieuporty jsem našel pěkný set na kokpit od MasterCasters, ovšem je dražší jak celý model :(

http://www.mastercasters.co.uk/22.html

image.jpg

Uživatelský avatar
Šrám
 
Příspěvky: 778
Registrován: 03 lis 2005, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod čibotr » 07 lis 2014, 23:38

Držím se téhle fotky, odstavce o 25-ce z knížky kterou jsem zde již zmínil a Zdeskovu komentáři "Speciál pro adrenalinovýho pošuka" - SPAP :lol:
S tím průměrem krytu to tak určitě bude a kdo ví zda tam 11-ti válec vůbec měl. Ale co, na modýlku bude nestandartní motor a zvětšovat přední část trupu - moc složitý. Pro mě dobrý :-D

n25-4[1].jpg

Naposledy upravil čibotr dne 10 lis 2014, 13:01, celkově upraveno 1
čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 10 lis 2014, 06:38

Každopádně minimálně podle fotky je vidět že kryt motoru je delší. Někde jsem měl výkres, kde je Ni25 s krytem motoru podobným pozdějším Ni28. Mohutný dlouhý kryt motoru s relativně malým předním otvorem. Ale nejsou fotky tak bych ho udělal jen delší.
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3396
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod zdesko » 10 lis 2014, 11:19

Štěpán Stránský píše:Pěkný námět, pěkný model , právě v Nieuportech ležím taky. Typ Ni-25 je dost záhadný a je tam hodně nejasného. Jedena věc bude asi jasnější a to , že pokud měl 11 válcový Clerget 11E tak nemohl mít původní kryt motoru z řady 17bis/24/27 a musel být nový i když může být velice podobný těm originálním. Clerger 11 měl průměr 1108 mm a průměr těch původních krytu , hodnota je nejspíše vnější, je pak 1040 mm . Což znamená, že se tam Clerget jednoduše nevešel a k průměru motoru je nutné připočítat i nezbytnou mezeru mezi průměrem motoru a krytem. Na Nungesserově Nieuportu, to však na větší průměr nevypadá, přechází to bez "skoku" do boční kapotáže trupu. Buďto je možné, že je upravená i ta boční kapotáž na větší průměr a nebo jeho Nieuport 11 válcový Clerget neměl a může být zvýšení výkonu úprava Le Rhone 9 na vyšší výkon. V každém případě je to zajímavá historie,


No, a proto taky nese označení Nie. XXV C1, protože to byl jiný, na míru tohoto motoru, postavený letoun.. :wink:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod zdesko » 10 lis 2014, 11:29

Vlasto, myslel jsi asi tohle..?
Přílohy
Nie XXV C1_v3a.jpg
Nie XXV C1_v3b.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 10 lis 2014, 12:07

Ano. Jen podle horního bokorysu bych kryt ještě trochu prodloužil
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3396
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod čibotr » 10 lis 2014, 12:57

Také vycházím z tohoto výkresu (s 11E asi není), viz. krytky a sání. Prodloužit kryt a zmenšit otvor nebude problém, do toho se pustím (aspoň nebude tak vidět nic moc upravený motor). Dík za upozornění. Do zvětšení průměru se mi nechce. Model nebude na takové úrovni aby to stálo za to. Průměr krytu je 33,5 mm, po přepočtu měřítka cca 1070. Pro zajímavost srovnání se zmíněnou 28. Pokud máte další upřesnění, díky za ně [-o<

P1040671.JPG

P1040672.JPG

čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod Štěpán Stránský » 10 lis 2014, 13:56

Vypadá to , že má ten Nungesserův Nieuport i upravený podvozek. V každém případě je to stavba náročná, když schází dobré fotky :-) Navíc je tu záhada těch jeho dvou letadel čísla N 1895
Štěpán Stránský
 
Příspěvky: 1862
Registrován: 13 led 2005, 11:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod čibotr » 11 lis 2014, 09:03

Podvozek je v řešení. Teď jsem objevil fotku (dost malou) ale dá se z ní usuzovat že kryt motoru mohl přední část trupu přesahovat. Myslel jsem že je to barevný proužek ale může to být stín. V tom případě by zvětšení průměru nebyl až tak problém.
Jaký máte názor ?

27-2[1].jpg

Ještě jsem poměřoval a přepočítával délku krytu v poměru k délce trupu. Podle výkresu kryt ze stavebnice celkem sedí, ovšem podle fotky by měl být o cca 1,5-2mm delší. Na fotce je s větším motorem. Je to na tuty SPAP :-D
čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod Štěpán Stránský » 11 lis 2014, 13:59

To éro je dost zvláštní, jednak není jasné jak to je s definitivní jeho podobou. Za druhé tam je nejspíše těch úprav více, třeba se mě na detailnějších fotkách zdá, že ten kulomet je posunut výše, což by mohlo souviset s tím krytem motoru. Dále na levé straně plechové kapotáže je nejspíše na něm další čtvercový kryt. Záhada je i to shodné číslo na letadle, které má dvojí provedení směrovky a výškovky, vypadá to jako by to bylo přestavěno a nikoliv na dvě odlišná letadla. Vybral jsi si dost velkou záhadu ke stavbě, ale pěknou.
Štěpán Stránský
 
Příspěvky: 1862
Registrován: 13 led 2005, 11:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport Ni.25 C1 SPAP z Ni.24 Roden 1:32

Příspěvekod Šrám » 11 lis 2014, 17:14

Ano, už jsme to probírali jinde, tenhle stroj je původem Nie-17, postupnými úpravami z něj vzniklo toto :)
Uživatelský avatar
Šrám
 
Příspěvky: 778
Registrován: 03 lis 2005, 16:26
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 93 • Stránka 2 z 7 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 7

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY