Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 8 z 19 • 1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19
  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 16 dub 2011, 19:06

Ano, ještě uvidím.

Za čerstvé paměti znázorněna výztuha z předcházející stránky. Možná je příliš tlustá, jinak se mi jeví ok.
Milliput jsem zvolil proto, jelikož umí báječně kopírovat povrch a skvěle se krájí.
Vpravo je vidět původní vzhled plastu.

Albatros D.V trup 02 výztuha ocasu 1.jpg


Pokračování ostruhy - před slepením polovin trupu vytvořeny rýhy a do nich vmáčknut drátek. Na rigóly nic vhodnějšího než vrták nemám..
Drát je docela tenký, takže nad tím ještě malinko podumám.

Albatros D.V trup 01 ostruha 2.jpg


Za dva týdny se pokusím dát námět na vylepšení trubkové lafety kulometů - vizuálně o něco atraktivnější téma.
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 30 dub 2011, 14:12

Držák na pomocné plynové táhlo byl původně omylem o "zoubek" vlevo - do kokpitu by se pak nevešlo. Takhle je to správně a vejde se milimetrově.

Kulomety jsou původně vzadu vykrojené, aby zapadly na "cihly". Ty jsem šmiknul, kulomety nastavil Milliputem a coby držáky posloužily dlouhé úchyty leptů.

Albatros D.V kokpit 08 lafeta kulometů a okolí 1.jpg



Také jsem vyzkoušel geometrii křídel. Nebýt toho, že mají tendenci být šikmo (proto ta guma) a že mezikřídelní vzpěry se vepředu nedotýkají, byl bych asi velmi spokojen. Kdo ví, jak si to sedne při lepení - navíc stále zvažuji narovnání spodních polokřídel.

Překvapila mě pevnost celé konstrukce - a to tam nejsou výplety.

Albatros D.V křídla x zkusmo 2.jpg


Albatros D.V křídla x zkusmo 1.jpg



Nevíte, jak to bylo s koženým lemem mezi kulomety a větrným štítkem?
a) byl tvaru U
b) sestával ze dvou dílů, které uprostřed končily u zámků "enigmatické" kovové stříšky mezi kulomety (viz návod str. 6 nahoře - D.Va 5390/17 z AWM)
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod StanoZH » 30 dub 2011, 14:17

Vzorová prezentácia stavby [-o< .
Žiar nad Hronom
Uživatelský avatar
StanoZH
 
Příspěvky: 1815
Registrován: 18 led 2008, 22:24
Bydliště: Žiar nad Hronom
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 30 dub 2011, 15:21

Martin Pohl píše:
Nevíte, jak to bylo s koženým lemem mezi kulomety a větrným štítkem?
a) byl tvaru U
b) sestával ze dvou dílů, které uprostřed končily u zámků "enigmatické" kovové stříšky mezi kulomety (viz návod str. 6 nahoře - D.Va 5390/17 z AWM)


Martine, zase jsem malinko natvrdlej..nejsem si vůbec jistý, na co se to vlastně přesně ptáš..? :-k Nicméně přikládám jeden obrázek. Jestli to není dostatečné, tak dej ještě vědět o co jde.
Jo, a jsi si jistý, že to táhlo s okem na konci, je "pomocné plynové táhlo"..? Já to zkoušel vykoukat, k čemu tenhle forichtung vlastně sloužil, ale k ničemu rozumnýmu jsem nedošel.. :? Dovolím si tvrdit..z toho, co jsem "vypátral", že až k motoru to nevede.. :arrow: Proto se spíš přikláním k tomu, že je to natahování kulometů. Už třeba proto, že v samotném dosahu pilota není nic, co by to natahování zbraní umožňovalo.. Ale napojení na zbraně samotné jsem prostě nenašel..jen to tam někam k nim trčí.. :-k Druhá možnost, která mě napadla, že by to mohlo být spojené s pákou dekomprese. Buď táhlama, nebo bowdenem... :-k
Přílohy
Albatros D-V_07.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Timi » 30 dub 2011, 16:28

Tady je zbytečný cokoliv dodávat. Naprostá bomba [-o<
Jakub Houška
Uživatelský avatar
Timi
 
Příspěvky: 582
Registrován: 14 led 2008, 22:43
Bydliště: Tábor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 30 dub 2011, 18:12

Stano, prezentaci se snažím vylepšovat. Jsem rád, že se ti zatím pozdává.

Zdeňku, spíš jsem se já špatně vyjádřil.
Takže, "můj" kožený lem je to uprostřed levé fotky, co končí u "zámku s klíčem*" před větrným štítkem, jenž poutá stříšku. Jde mi o to, jestli tam byl i prostřední segment (tzn. mezi klíči), nebo ne. A pak případně také, co tam onen lem vůbec dělal..stejně jako plechová "stříška" uprostřed (z boku je vidět na výřezu).

* Říká se tak těmto pumprdlíkům? Označil jsem je i na pravé fotce. Příště bych se jim rád věnoval, tak abych jim říkal správně..
Je pravda, že k uzamknutí dochází tím, že projdou elipsovitým otvorem toho, co mají poutat a pootočí se o 90 stupňů? Tak jsem to alespoň vykoukal.. (ne, že bych se pokoušel dělat něco elipsovitého - jen bych to rád věděl).

"Pomocné táhlo plynu" jsem někde vyčetl.. Napíšu do vintageaviatora a jestli odpoví, dám "echo".

Albatros D.V kožený lem.jpg



Jakube, bomba určitě ne - hodně pomáhá měřítko.
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 01 kvě 2011, 00:46

Nemusíš to hledat..na všech nákresech kokpitu je toto táhlo označené, jako "auxiliary control". Proto jsem si to zkoušel ověřit zkoumáním rozestavěného Albatrose (v odkazu, který jsem dával při vnitřnostech v ocase, související s kováním viditelným na povrchu) Žádné pokračování tohoto táhla dopředu k motoru jsem však nenašel. Páka na boku kokpitu, která vypadá jako "normální" plynová páka u ostatních letadel je identifikována, jako páka předstihu. Páka "akčního" plynu je pak na kniplu. Tou se ovládala okamžitá potřeba ovládání motoru. Porovnával jsem tedy ovládání stejného motoru na letounu Fokker D.VII. Na každém nákrese kokpitu je nakreslené "sdružené throttle". To znamená, že na tom trianglu je nakreslená plynová páka spolu s pákou předstihu. Jenže na fotkách kokpitu Fokkerů je na trianglu jen páka jedna. A to páka plynová. Také tento plyn je udávaný, jako "pomocný". Což je svým způsobem pravda, protože tímto plynem se motor vyladil na nejlepší chod v závislosti na výšce a zbytek řádění s letadlem se odehrával pomocí toho plynu na kniplu. Takže na skutečných fotkách nenajdeme páku předstihu. Protože jsem si absence této páky u motorů Mercedes všiml ve více případech, usoudil jsem, že Mercedes si už uměl ladit předstih sám. Když se tedy vrátíme k Albatrosu, pak by páka na nákresech označovaná, jako páka předstihu, předstihovou pákou být neměla. :-k Také její provedení spíš odpovídá plynové páce.. No a pokud by toto byl "pomocný plyn" a na kniplu pak onen akční plyn, tak už víc potřeba není. Samozřejmě za předpokladu, že Mercedes si nastavuje předstih sám. Ale připustím-li, že táhlo s očkem je opravdu "pomocný plyn" a páka na boku kokpitu je páka předstihu, jak je popisováno..tak si teda vůbec neumím představit, jak pilot dokázal motor naladit na optimální chod..! :-k Proto je toto sdružené throttle montované vždy pospolu na jednom trianglu, protože to ladění se dělá prostě dohromady. Nám se to dneska zdá trochu nepochopitelné, ale tehdejší chlapi to prostě uměli, protože to znali z aut a z benzínových motorů všeobecně. I moderní motor si toto všechno dělá společně. Prostě se přidá plyn a motor mění předstih. A z toho vycházím při své úvaze. Samozřejmě jsem na fotkách té repliky zkoumal i to zda táhlo s okem není táhlo k předstihu, ale ani tuto možnost jsem nenašel. Za sebe můžu říct, že jestliže je u Albatrosa opravdu to ovládání udělané tak, jak hlásají popisky, tak já osobně bych se na něm hned zabil. :grin: Mávat s rukou přes půl kokpitu od páky k páce a chtít tak naladit motor na optimální chod je teda něco..! A budu čekat jak dopadne odpověď od vintageaviatora.. :-k
Naposledy upravil zdesko dne 02 kvě 2011, 00:43, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 01 kvě 2011, 01:18

Martin Pohl píše:Stano, prezentaci se snažím vylepšovat. Jsem rád, že se ti zatím pozdává.

Takže, "můj" kožený lem je to uprostřed levé fotky, co končí u "zámku s klíčem*" před větrným štítkem, jenž poutá stříšku. Jde mi o to, jestli tam byl i prostřední segment (tzn. mezi klíči), nebo ne. A pak případně také, co tam onen lem vůbec dělal..stejně jako plechová "stříška" uprostřed (z boku je vidět na výřezu).

* Říká se tak těmto pumprdlíkům? Označil jsem je i na pravé fotce. Příště bych se jim rád věnoval, tak abych jim říkal správně..
Je pravda, že k uzamknutí dochází tím, že projdou elipsovitým otvorem toho, co mají poutat a pootočí se o 90 stupňů? Tak jsem to alespoň vykoukal.. (ne, že bych se pokoušel dělat něco elipsovitého - jen bych to rád věděl).



Jo, už je mi to jasný. Takže tento lem za kulometama je podle mne ochrana hrany tohoto překližkového hřbetu trupu. Třeba při výměně kulometu, zde může dojít k nárazu jeho zadní části na překližku, která se vylomí, nebo prostě jinak poškodí a dalším provozem pak může dojít až destrukci tohoto hřbetního dílu. Kožený pásek pak byl určitě v provedení "U", takže objímal hranu zdola i ze zhora. Prošel jsem všechny fotky, které mám a myslím si, že kožený lem pod stříškou mezi kulomety spíš nebyl... :-k

No a ty pumpdlíci..? Možná se jim říká "druky"..ale myslím, že se jim může říkat "kapotážní zámky" a bude to každému jasné. Ostatně nic jiného, co by drželo kapotu na místě tam stejně není.. :wink: Tohle zamykání známe dodnes třeba z dětských penálů a asi i jiných věcí. Správně by měly být tyto zámky v zamčené poloze zajištěné tak, že se skrz jejich očka protáhl drát, aby se zamezilo jejich samovolnému "odemčení" vlivem vibrací. Jak jsem ale prohlížel fotky válečných strojů bylo toto bezpečnostní opatření užíváno jen vééééélmi zřídka. Pravděpodobně tedy pevnost uzamčení stačila jistit pružina uvnitř toho samotného "druku".
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 01 kvě 2011, 18:02

Lem tedy bude ze dvou částí, díky.
Nastavování bohatosti směsi snad v dohledné době vyřešíme.


První "nástřel" zámků. Měli-li byste ohledně jejich zpracování nějaký dobrý nápad, přivítám ho.

Jejich celkový počet na Albatrosu D.V mě až omámil (64ks viz tabulka vpravo nahoře), ale tím spíše by všechny měly vypadat pokud možno stejně (byly-li tedy identické i ve skutečnosti, ale zatím se mi zdá, že ano).

Albatros D.V trup 03 zámky 1.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod StanoZH » 01 kvě 2011, 19:38

Tieto zámky poznám z mojej mladosti z peračníkov "penálov" a aj kapsičiek na bike, no tie boli otočné na uzamknutie a zároveň bolo očko aj sklopné. Ako to bolo s týmito na Albatrosoch?
Žiar nad Hronom
Uživatelský avatar
StanoZH
 
Příspěvky: 1815
Registrován: 18 led 2008, 22:24
Bydliště: Žiar nad Hronom
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 02 kvě 2011, 00:42

Už jsem to psal o něco vejš.. :roll: Na Albatrosech asi nebyly sklopný. Ale kromě pojistky protaženým drátem skrz oka měly i svou vlastní pojistku. Po uzamčení zapadly otočná očka do takového jakoby žlábku a do něho bylo očko tlačené pružinou, která byla jeho součástí. Byla vlastně navlečená na jeho vlastní otočnou osu a tím přitahovala to očko stále ke své základně.
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Peter DeSnek » 03 kvě 2011, 08:51

Martine, ptal jsi se u Timiho na vodicky pro Kiwiky.
Doporucuji chemii od Gunze tedy modry settler a zeleny softer.
Delal jsem s nimi lozenge na kridla a perfektne si s tim dekaly rozumi.
Myslim si, ze ti to potvrdi i Monika.
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Monika M. » 03 kvě 2011, 15:04

Potvrdím, jen se dekál musí pak nechat dobře zaschnout, ale to je normální.
Poslední dokončené:
LVG C.VI 1/32, Morane - Saulnier N
Uživatelský avatar
Monika M.
 
Příspěvky: 4430
Registrován: 04 čer 2006, 15:38
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 08 kvě 2011, 17:03

Pomocné plynové táhlo (nalevo od kulometů) vede ke karburátoru.


V pořadí druhá zastávka na křídlech - tentokrát chladič. Zdá se mi kompletní, takže nebude-li žádná reklamace, příště až na hotovém stroji.
Obzvláště roztomilá je ta trubička tam.

Albatros D.V křídla 02 chladič 1 F.jpg


Zde je naopak ocas a pokus o otevření tamních inspekčních otvorů (napínáky lanek ke směrovce). Ohledně krytek zatím nevím, neboť řešení od HGW mě nijak neuchvátilo.

Albatros D.V trup 04 otvory ocas 1.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 18 kvě 2011, 17:32

Křeslo - na hraně je barva úplně sehmataná. To nesmím zapomenout "adresovat".
Gundam Marker jsem na hřebíky použil proto, abych ho neměl pro nic za nic. Jeho výhodou je úzký hrot.

Knedlík coby podzadník je z Milliputu..na to, kolik mě stál krve, dřiny, potu a slz, tedy nic málo. Uvidím, jestli Otto bude, nebo nebude požadovat nový. Snad by ho mohl ukonejšit ten výškoměr...(tak to abych ho co nejdřív dodělal).
Jinak opět "F" v názvu jako finýto.

Albatros D.V kokpit 09 sedadlo a okolí 1 F.jpg


Kožený lem - původní nesmělé naznačení výrobcem jsem odřízl (viz kousek nazpět v tématu).
"Poutací" pásek (viz obr.) byl z Milliputí placky vyříznut pomocí pravítka - samotná čepel Tamiyáckého vylamovacího nože není dostatečně dlouhá a nic podobně ostrého nemám.
Pořád váhám, zda-li projet rytí - na modelu je takové nemastné, neslané (vidno na prostřední fotce).

Albatros D.V trup 05 kožený lem 1.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 8 z 19 • 1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY