Pekná práca, presne takto som si predstavoval odtieň dreva na Camel. Aj to rozbitie povrchu sa mi páči, aj keď spodok (plátno by som si prestriekal zriedenou farbou- zdá sa mi to prehnané) Možno by si mohol popísať ten nový postup
Momentálne na stole: Spitfire MK.I early (Eduard 1/48) Posledné hotové: Fokker T.V (Valom 1/72)
Ivan, Homer. Preglejka na trupe izrélska piesková + akrylky štetcom. Tá bola z vonku lakovaná kopálovým lakom, ten je červeného odtieňu. Preto ten nádych do červeno-hneda. Prelakoval som to červeným lakom od Tamiye X-27. Podľa rôznych podkladov na tento stroj v období, ktorý má model zobraziť, bola to lakovaná preglejka, niekto iný dáva PC farbu aj na túto preglejkovú časť, ja sa prikláňam k nekamuflovanej preglejke a viac sa mi aj páči. Je to aj v článku v HPM 7/2004 od Petra Cenkera, ktorý vyšiel k vydaniu prvej stavebnice Camelu v Eduarde. Ten zároveň popisuje aj špecifiká na sfarbenie Camelov vyrobených u Sopwitha. Lem krídel a výškovky, spodok trupu by mal byť tiež kamuflovaný, mne sa podľa fotiek zdá byť len riadne špinavý, popisuje tvar kužeľu na vrtuli, tento stroj ho mal len v určitom období podľa fotiek, farba by mala byť PC12 - to je červeno-hnedá, ale aj WNW aj iný ju udávajú PC10 - zeleno-hnedú. Podľa fotiek vidno aj ďaľšiu specifickú vec na Barkerovom Cameli - na saní vzduchu lieviky - trychtýře. Vypadá, že pravé koleso nebolo farbené, bolo vo farbe plátna, asi po výmene poškodeného kolesa, vedenie od "pitotky" bolo vrchom krídla. Na ostrejšej fotke vidno kryt motoru a plechy leštené malými krúžkami, to je na skoršom sfarbení, po odstránení farby to možno ostalo, ale ak bola farba zbrúsená??? To ešte budem robiť. Nejaké fotky z netu pridám cez deň, musím ich prekonvertovať z PNG do JPEG a zmenšiť, majú veľa dát. Ivan, plátno tak výrazné v skutočnosti nie je, aj keď ja by som viac pritlačil na pílu, bývalo veľmi špinavé, pri trupe sa budú ešte krídla špiniť od motorových splodín a oleja. Tieňované je klasicky biela, tmavšia špinavá a to všetko potom prestriekané zmesou farebných lakov od Tamiye. X-19 dymová, X-27 červená a X-24 žltá. Fotky zatiaľ len tieto, ostatné po prekonvertovaní.
Tak posledné 2 zábery. Musel som ich zmenšiť pre limitovanie 512 kB obrázku tu na Modelfóre. Je nutné si ich pozrieť v plnom rozlíšení na adrese pri obrázku, vtedy vidno viac detailov. Na šikmom prednom zábere je vidno leštenie plechov prednej časti trupu, je to síce sfarbenie s označením 1C, ale je to 6313 stroj a pochybujem, že neskôr menili plechy. Na zábere od predu je veľa pekných detailov, chýba kužeľ na vrtuli, vedenie od pitotky vrchom krídla, tvar otvorov na kryte motora, pravé koleso je aj z vonkajšej strany svetlejšie, ako ľavé, šmuha na vrtuli sa vyskytuje aj na iných fotkách, lemovanie krídel na spodnej strane, guľomety z prednej strany sú otvorené, nemajú uzavretie plechom, vidno pekne aj zostrely na vonkajších predných vzperách krídel, atď...
Ahoj. Tenhle stroj je zajímavý tím ,jak v průběhu své služby měnil svou podobu , proto mne zajímalo jaké období jsi si vybral . Předpokládám, že to bude ta s velkými průhledy v baldachýnu , přiložil jsem foto . Když tak koukám na tu fotku ,tak jsou podle mého překližkové části natřeny stejně jako pevná část směrovky černou barvou . Mrkni taky na baldachýn připadá mi, že je v jiné barvě , nebo v jiném odstínu než křídla . Že by kombinace PC10,PC12. Dobře rozeznatelné je i kroužkovaní na krytu motoru . Těším se na další fota ze stavby . Petr
Homer super. Čierny stabilizator mám fotku. No myšlienka predných plechov vo farbe kovu a ostatného po plátno v čiernej farbe ma nenapadlo, aj keď podľa fotiek je to adekvátna voľba a vypadá byť reálna. Máš pravdu, 6313 je zauímavý všetkým. Možno čas ukáže, čo všetko tam je. Aj som chcel napísať, kto má nejaké fotky, nech prispeje, ale si ma predbehol. Ďakujem. Sorry, niektoré odkazy na net pri fotkách nefungujú, musím sa na to pozrieť a opraviť. neskoro v noci má svoje chyby písať.
Áno, ale to sa jedná o skoršie prevedenie 6313 ešte s menším počtom pruhov na trupe, zo začiatku mal aj menší otvor na vrchnom krídle a nemal otvory na kryte motora. Tak isto WNW má zelenú kýlovku, zachovaná na fotke je čierna, na skoršom prevedení idú šípy na smerovke dozadu, na neskoršom dopredu. Ale aj tak ďakujem.
Nádherná stavba. Moc se mi to líbí. U poslední fotky v negativu mě napadlo, centroplán je s jiným výřezem v křídle. Není možné, že je jen z jiného Camelu, který měl sytější nátěr horních ploch. Přeci jen B6313 létal na frontě dost dlouho barva PC10 mohla ztratit něco na své sytosti.