Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Aviatik D.I Flashback 1/48 Frank Linke-Crawford

Odeslat odpověď
Příspěvků: 28 • Stránka 2 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I 1/48 Flashback

Příspěvekod LR_ » 06 říj 2011, 09:17

Horní křídlo usazeno nečekaně hladce. Vzpěry pasovaly přesně.
Přílohy
IMG_6665.JPG
LR_
 
Příspěvky: 228
Registrován: 26 bře 2008, 15:06
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I 1/48 Flashback

Příspěvekod DanV » 06 říj 2011, 10:45

Pěkně jedeš =D> Tohle letadlo se mi poslední dobou velice zalíbilo, taky si ho budu muset sehnat.
Hotovo 2015: Spitfire PR XIX, Airfix 1/72
Rozděláno 2015: Avia BH21, Fairey Swordfish
Uživatelský avatar
DanV
 
Příspěvky: 2501
Registrován: 27 říj 2006, 20:31
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I 1/48 Flashback

Příspěvekod LR_ » 24 kvě 2012, 17:50

Pokračování....
Přílohy
IMG_6878.JPG
IMG_6876.JPG
LR_
 
Příspěvky: 228
Registrován: 26 bře 2008, 15:06
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I 1/48 Flashback

Příspěvekod FiSe » 24 bře 2016, 13:05

Vytahuji stare tema, abychv tom nedelal maglajz...


zdesko píše:..ještě pár drobností kolem stavebnice..ztvárnění kapotáže přes ústí hlavně levého kulometu odpovídá jen a pouze letounům serie 138.4x a některým letounům serie 138.5x..žádný jiný Berg to takhle neměl.(ani serie 38. a ani žádný jiný letoun licenční..!)


Takze, pokud tomu dobre rozumim, ani 'Mizzi' - 138.55 ani 'Lebka' - 138.?, by z toho bez tech uprav na plecharine postavit nesla?
Hoch Habsburg
Uživatelský avatar
FiSe
 
Příspěvky: 2854
Registrován: 08 črc 2008, 13:39
Bydliště: za vodou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I Flashback 1/48Frank Linke-Crawford

Příspěvekod zdesko » 24 bře 2016, 21:51

No..šla i nešla. Ona byla ta levá strana takové nesymetrická... Začnu "lebkou" tedy letounem z Flik 74J na kterém létal Milan Soviansky. To je právě jeden z letounů které byly jakoby nejsériovější z Bergů od Aviatika. Tedy letouny spadající do série 138.4x a 138.5x (ale pozor.! ..musí jít o letoun s kulometama vedle motoru.!). Sovianskýho letoun byl pravděpodobně jeden ze 138.5x Kapota vede vepředu přes hlaveň kulometu (jako na kitu), ale ten prolis je v dolní části "vyztužen" ještě kolmo orientovaným dalším prolisem, který měl zřejmě zamezit odchlipování a možná i drnčení kapotového plechu (tento prolis na kitu není). Pravděpodobně Sovianského kamufláž máš asi z médií ale i tak posílám prototyp kresby, která pak vyšla v JaPo. Bokorys pod ní je použitý tak, aby co nejvěrněji odpovídal letounu na fotce. Také rozmístění šestiúhelníků by mělo sedět hodně přesně (to už ovšem v JaPo pravda není..viz třeba i pruh pod lebkou)..
Přílohy
Aviatik Berg D1 (138-4x or 138-5x)_Flik 74J-(lebka-Milan Soviansky)-a01.jpg
Aviatik Berg D1 (138-4x or 138-5x)_Flik 74J-(lebka-Milan Soviansky)-color01.jpg
Aviatik Berg D1 (138-4x or 138-5x)_Flik 74J-(lebka-Milan Soviansky)-color-data-a01.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 24 bře 2016, 22:14, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I Flashback 1/48Frank Linke-Crawford

Příspěvekod zdesko » 24 bře 2016, 22:09

Letoun "MIZZI" Josefa Kunze z Flik 74J je letoun, který odpovídá sériovosti viditelné u letounů 138.4 a 138.5 Také posílám "prototyp" kresby pro JaPo, kde jsou naznačené odlišné drobnůstky. Umístění šestiúhelníků by mělo sedět s maximální přesností. Co se týká jejich barev, tak takhle jsem to viděl já (i u "lebky") a tak jak je to v JaPo to prosadil P.A. Tesař...
Přílohy
Aviatik Berg D1 (138-55)_Flik 74J-(MIZZI)-Josef Kunz-color02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I Flashback 1/48Frank Linke-Crawford

Příspěvekod zdesko » 24 bře 2016, 22:18

Takto vyzbrojené letouny, stavěné Aviatikem byly při pohledu zepředu celkem dost nesymatrické..
Přílohy
Aviatik Berg D1 (series 138).jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I Flashback 1/48Frank Linke-Crawford

Příspěvekod FiSe » 25 bře 2016, 09:33

Diky za odpoved.
Ten prolis pod tim prekrytem kulometu se da udelat, bohuzel ty 'vybouleniny' na tech bocich, ktere na kitu nejsou, budu muset ozelet. Co jsem se tak na ten trup dival, tak by si to vyzadalo zasadni chirurgii - nejlepsi reseni by bylo celou tu plecharinu odriznout a zacit znovu a do toho se me opravdu nechce, i kdyz se tam asi nejaky naznak bude muset udelat.

Jeste se zeptam na ovladani, bylo to volantem, nebo uz kniplem?

S tim lozengem se uvidi a asi to dopadne tak, jak vyjdou dekaly, v kazdem pripade se budou tisknout vlastni, protoze ten cikus ze stavebnice taha za oci :arrow:

Uvidime jak to nakonec dopadne - je v planu pro pristi petiletku...
Hoch Habsburg
Uživatelský avatar
FiSe
 
Příspěvky: 2854
Registrován: 08 črc 2008, 13:39
Bydliště: za vodou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I Flashback 1/48Frank Linke-Crawford

Příspěvekod zdesko » 27 bře 2016, 01:25

Co se týká volantu/kniplu, tak zvenčí se to dá docela rychle rozeznat. Volantové Bergy měly lanka od ovládání VOP vyvedené podél boku a do trupu vstupovaly těsně za kokpitem. Také na boku zvenčí (v přední části okpitu) u dolního podélníku, byla plechová, vyboulená krytka, ze které vycházelo lanko ovládání křidélek, které pak vstupovalo do křídla (protilanko vedlo celé v křídle-za PŘEDNÍM nosníkem). Volanty se ale týkají převážně části série 38. a co se týká série 138., tak momentálně po ruce mám pouze stroj série 138.24, který vypadal takhle.
Přílohy
Aviatik Berg D1 (138-24)_v4a1.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 27 bře 2016, 02:02, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I Flashback 1/48Frank Linke-Crawford

Příspěvekod zdesko » 27 bře 2016, 01:36

..pro porovnání pár "volantových třicetosmiček".. navrch ještě fotka série 38.01, kde je vidět, že lanko z trupu ke křidélkům vedlo u tohoto stroje po vnějším povrchu dolního křídla mnohem dál, než u dalších "volanťáků".. Na výkresech si všimni té haldy rozdílů mezi jednotlivími stroji. Kapoty, krytky, poloha vstupních otvorů do trupu pro lanka od OP. Tenhle nešvar (rozdílně umístěné vstupní otvory pro lanka OP) jsou problém všech domácích (Aviatik) Bergů. Tedy i těch s kniplem. Na tuhle anomálii jsem nikdy nedokázal najít odpověď... :o
Přílohy
Aviatik Berg D1 (38-01)_01.jpg
Aviatik Berg D1 (38-04)_v1c.jpg
Aviatik Berg D1 (38-05)_v1c.jpg
Aviatik Berg D1 (38-15)_v1c.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I Flashback 1/48Frank Linke-Crawford

Příspěvekod zdesko » 27 bře 2016, 01:58

volantové Bergy se vyráběly ještě u firmy Thöne und Fiala (serie 101.), ale zdokumentovány jsou stroje jen 101.01 až 101.09 Už 101.11 měl řízení pákové. Ostatní firmy stavěly Bergy jenom s kniplem.
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I Flashback 1/48Frank Linke-Crawford

Příspěvekod FiSe » 27 bře 2016, 19:45

Diky moc.
Hoch Habsburg
Uživatelský avatar
FiSe
 
Příspěvky: 2854
Registrován: 08 črc 2008, 13:39
Bydliště: za vodou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aviatik D.I Flashback 1/48 Frank Linke-Crawford

Příspěvekod FiSe » 24 čer 2016, 16:30

Tak nakonec to vypada takhle, fotka nic moc, ale pro ilustraci to staci, si myslim:

mizzi.jpg

Hoch Habsburg
Uživatelský avatar
FiSe
 
Příspěvky: 2854
Registrován: 08 črc 2008, 13:39
Bydliště: za vodou
  • WWW
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 28 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY