Rozhodně se nebudu inspirovat kresbou, která mne neoslovila a nelíbí se mi. Omlouvám se. Udělal jsem to jako pokusnej kus pro odzkoušení technik. Na to mi ten Oeffag vyšel bezchybně. Nedělám si iluze, že to je nějaká hitparáda, nicméně mi to pomohlo přestat se bát ztvárnění dřeva. Už vím, co bych chtěl příště udělat jinak.
Když se nerozkliknou fotky, vypadá dřevo docela pěkně - hlavně je to něco jiného, než co je běžně k vidění, za což ti dík. Zblízka to ale má dost syntetický čuch.
Čáry pastelkou se podle mě moc většinou nepovedly, ale zase místy se mají velmi k světu - např. "panel" vlevo vepředu pod kokpitem. Kdyby to nebylo tak pěkně nafocené, nevím nevím. (samozřejmě ale hlavní je, že se líbí tobě)
Jak myslíš, že bych měl příště dělat tahy tou akvarelovou pastelkou? Já dělal vlastně jenom proužky, nikoli tvary let, to byl možná problém. Tak zase je to provní pokus a není všem dnům konec. Příště si dám záležet více. Najdu si nějakej lepší gryf. Fotit se snažím teď už co nejlépe, aby bylo opravdu vidět to, co jsem se snažil naznačit.
Jakube, D.III OEFF se v lecčems podobá Dr.1 - hrubá práce sama o sobě bez výhrad. Dost ovšem prosakuje tvoje (prozatimní) nezkušenost s WW1 - obava z použití pro tebe nových postupů a z případného zakušení neznámých svízelí (dřevo oleji, možná výplety, kdo ví, jestli Lozenge, snad i geometrie křídel, co takhle patina plátna?)
Jako kdyby ses za každou cenu držel toho, co znáš, co ti jde a v čem vynikáš a chtěl tím "prorazit" i v oblasti, na kterou se má jít úplně od lesa. Osvědčené postupy tu vyžadují notnou dávku trpělivosti. Tím rozhodně nechci hasit jakýkoliv zápal při vyšlapávání nových cest - jen že několik osvědčených už tu je a nebylo by od věci po nich jít - nemusíš dlouho, ale chytíš správný směr...
Jistě, lichotníků nejspíše najdeš i tak davy - jejich tlesky tlesk snad pouze pramenící z obdobné neznalosti problematiky, snad z jiných důvodů.
Naprosto nepochybuji, že se současným výsledkem jsi spokojený - kdo by na tvém místě nebyl? Rozhodně to ale není konečný stav, o čemž jsi ostatně mluvil i ty sám (existuje něco takového? a mělo by to pak ještě cenu?)
------------------
Teď bych se, co se dřeva týče, nekoukal nalevo napravo a nechal ho být*.
Před příštím (věřím, že bude) prvoválečníkem se důkladněji podívej na barvu a strukturu konkrétního dřeva. Na tvojí současné technice se mi nezdá, že "léta" jsou jen takové (někde halabala) čárky (nejviditelnější, "nejchudší" vpravo pod motorem - *to je jediná oblast, kterou bych být tebou ještě zkusil pozměnit), navíc tyto čárky (léta) se ti "třepí" u krajů panelu (vidno hlavně dole na trupu).
Dohromady to vytváří dojem, že jednotlivé panely nikdy nebyly součástí většího celku - stromu. V rámci každého panelu ti léta začínají i končí, místo aby byla znatelná hned od spáry. Ne že by to nevypadalo zajímavě (naopak!), ale s realitou si to netyká.
I kdybys s touto kritikou souhlasil, rozhodně se to nepokoušej doopravit (snad až na to jedno místo viz výše). Jakmile ses řídil jednou "filosofií", roubovat na ni jinou (třebaže do jisté míry kompatibilní) je o "hubu".
Tvoje dřevo mi připomnělo Romanci o Karlu IV - našel jsem v něm chuť.
------------------
Žádné olejové (a ani pastelkované) dřevo bych filtrem rozhodně neutlumoval, protože tím ho vcelku spolehlivě kilneš. A vůbec - jakou barvou vlastně tlumit? Světlá na tmavé bude vypadat nepěkně. Ne nadarmo se na dřevu olejovkou postupuje od nejsvětlejších k tmavším odstínům - opačně to nefunguje. Já to zkusil jednou a je to hnus, velebnosti. Pastelky by na tom měly být podobně.
A jakákoli tmavá je zase v příkrém rozporu se správným vzezřením březové překližky.
Ahoj, jestli můžu přidat můj názor, tak já si myslím že je to dřevo dobré. Možná bych přes všechno udělal ještě slabou vrstvu olejovky na celkové zjemnění ale nevím jak to vypadá naživo na denním světle, třeba je to dobré.Je potřeba si představit že ten trup je ve skutečnosti menší než na fotografii.
já myslím že z nebe učenej nespadl..o:) mně se to líbí, asi je to možná lehce vzdálené od reality( provedení let a ten přední panel je opravdu hodně "řídký"), ale jako první pokua si myslím, že to vypadá velmi dobře..a na druhou stranu se mi líbí, jaký Martin napsal názor,,,myslím že by to takto mělo být, kritika, ale konstruktivní a pokud to člověk ví, tak poradit,,od toho je forum....super..o:)
Podle mne super dřevo, nevím co vůbec řešíte okolo těch let, když srovnám se STROPPem v NASM, tak to vypadá hodně věrohodně. Mimochodem, když už jsme u toho dřeva, vidím, že tu řešíte hustotu let, víte alespoň jaká překližka na Albatrosech byla, buková, březová a nebo jiná?
Já si dovolím nejdříve reagovat na tato slova Martina Pohla..: "Na tvojí současné technice se mi nezdá, že "léta" jsou jen takové (někde halabala) čárky (nejviditelnější, "nejchudší" vpravo pod motorem - *to je jediná oblast, kterou bych být tebou ještě zkusil pozměnit), navíc tyto čárky (léta) se ti "třepí" u krajů panelu (vidno hlavně dole na trupu)...Dohromady to vytváří dojem, že jednotlivé panely nikdy nebyly součástí většího celku - stromu. V rámci každého panelu ti léta začínají i končí, místo aby byla znatelná hned od spáry. Ne že by to nevypadalo zajímavě (naopak!), ale s realitou si to netyká."..Martine to máš sice svým způsobem pravdu, ale obávám se, že se tento rozbor hodí spíš do truhlárny k hromadě surové, a ještě neošetřené překližky.. Můj názor k provedení dřeva přímo na modelu je ten, že se povedl.. Co je ale určitě špatně je pootáčení jednotlivých panelů o 90 stupňů. Naznačení let by mělo probíhat po jednom panelu, kdy sousední může být jeho "přímý příbuzný", ale co panel, to stejný směr dřeva, tedy, nemůžeš je otáčet. Kdyby to bylo na skutečném stroji, došlo by k nepravidelným tahovým pnutím, což by ve finále pravděpodobně celý letoun zkroutilo...