StuG z východu, aneb kterak Číňan plnil na 130%

V sobotu asi před měsícem jsem se ráno probudil a dostal jsem chuť si zkusit nějakou rychlou oddechovku. Přesně podle hesla předsedy našeho klubu konzumentů alkoholických nápojů a občasných lepičů nesmyslů z plastu a jiných přidružených materiálů "Hlavně se s tím nejebat!". Hlášky některých jedinců typu "slepené jsem to měl za 5 hodin a pak se šlo stříkat nebo Strykery jsem slepil za neděli" že přivedly na myšlenku to také prubnout (obvykle, když se dostanu pod 3 měsíce, tak si můžu gratulovat k rychlosti).
Při takové akci je nejdůležitější výběr vhodného typu stavebnice. U takových postarších Kovozávodů se s tím člověk najebe, případně když se s tím nejebe, tak to akorát tak dojebe. Posledním postaveným kouskem byl italský tank, tak jsem chtěl zkusil zase nějaké to éro. Po probírce poměrně bohatých zásob létavců jsem si vybral StuG III-B od Trumpety v 72, který jsem pořídil před Vánocemi v jednom nejmenovaném opavském modelářském kvelbu. Samaljot snad udělám příště.
Model díly malému počtu čistě odlitých dílů sliboval rychlou stavbu bez zádrhelů, takže by to mělo jít za pomocí Tamka tekutého lepidla s vůní acetonu a lihovek Agama vcelku svižně. Stop po vyhazovačích bylo málo, díly stačilo odstřihnout, oříznout otřep a jemně zabrousit. Sedělo to perfektně. Model je stříkán lihovou Panzer Gray Agama, obruče kol namalovány černou Lifecolorkou, pásy Gunmetal syntetická Agama. Ta schnula poměrně blbě, ještě v úterý byla lepkavá. Lehké přestříknutí pískovou lihovkou to vyřešil. Model jsem filtroval Humbroly a Agamami, napuštění do spár - Valejo a Lifecolor, zaprášení je lihovou pískovou Agamou.
Za víkend bylo postaveno, ale čekal jsem na zaschnutí pásů. Po vyřešení problémů s lepkavostí pásů jsem je přilepil. Ovšem lepím je zespodu, aby na horní části zůstalo trochu pásů na prověšení. Věříce obrázku na krabičce jsem žádnou zradu nečekal. Ovšem pásu zbylo "poněkud" více, což neodpovídalo reálu, v praxi by se takto dlouhý pás při prvním obratu vysmeknul a navíc to vypadalo dost blbě. První plán byl horní část zamaskovat větvemi. Naštěstí jsem jsem se rozhodnul pás sundat, zkrátit a znovu nalepit. Pás šel dolů poměrně snadno, škody byla minimální, oděr barvy pořešil airbrush.
Po té jsem práškem jedlé sody přilepené na bezbarvý lak znázornil staré zaschlé bláto, které ještě nestačilo opadat, protože StuG toho po zablácení ještě moc nenajezdil. Trochu jsem elaboroval se zbytem patiny, hlavně začouzením, další zaprášení, oprava některých míst, nějaká rozlitá kapalina, atd. A malý StuG byl na světě.
Při takové akci je nejdůležitější výběr vhodného typu stavebnice. U takových postarších Kovozávodů se s tím člověk najebe, případně když se s tím nejebe, tak to akorát tak dojebe. Posledním postaveným kouskem byl italský tank, tak jsem chtěl zkusil zase nějaké to éro. Po probírce poměrně bohatých zásob létavců jsem si vybral StuG III-B od Trumpety v 72, který jsem pořídil před Vánocemi v jednom nejmenovaném opavském modelářském kvelbu. Samaljot snad udělám příště.
Model díly malému počtu čistě odlitých dílů sliboval rychlou stavbu bez zádrhelů, takže by to mělo jít za pomocí Tamka tekutého lepidla s vůní acetonu a lihovek Agama vcelku svižně. Stop po vyhazovačích bylo málo, díly stačilo odstřihnout, oříznout otřep a jemně zabrousit. Sedělo to perfektně. Model je stříkán lihovou Panzer Gray Agama, obruče kol namalovány černou Lifecolorkou, pásy Gunmetal syntetická Agama. Ta schnula poměrně blbě, ještě v úterý byla lepkavá. Lehké přestříknutí pískovou lihovkou to vyřešil. Model jsem filtroval Humbroly a Agamami, napuštění do spár - Valejo a Lifecolor, zaprášení je lihovou pískovou Agamou.
Za víkend bylo postaveno, ale čekal jsem na zaschnutí pásů. Po vyřešení problémů s lepkavostí pásů jsem je přilepil. Ovšem lepím je zespodu, aby na horní části zůstalo trochu pásů na prověšení. Věříce obrázku na krabičce jsem žádnou zradu nečekal. Ovšem pásu zbylo "poněkud" více, což neodpovídalo reálu, v praxi by se takto dlouhý pás při prvním obratu vysmeknul a navíc to vypadalo dost blbě. První plán byl horní část zamaskovat větvemi. Naštěstí jsem jsem se rozhodnul pás sundat, zkrátit a znovu nalepit. Pás šel dolů poměrně snadno, škody byla minimální, oděr barvy pořešil airbrush.
Po té jsem práškem jedlé sody přilepené na bezbarvý lak znázornil staré zaschlé bláto, které ještě nestačilo opadat, protože StuG toho po zablácení ještě moc nenajezdil. Trochu jsem elaboroval se zbytem patiny, hlavně začouzením, další zaprášení, oprava některých míst, nějaká rozlitá kapalina, atd. A malý StuG byl na světě.