Pavel Klouček píše:Napadat barvu volantu u Jeepa považuju spíše za celoživotní poslání. Je to jedna z nejzakořenějších chyb spolu s celočervenými zadními lampami na US autech. Ono něco plácat o vejtřasce, která se vyráběla čtyřicet let a brát to jako srovnání k Jeepu, který se v tom počtu 600 tis. kusů vyprodukoval během tří roků jako spotřební materiál je trochu mimo. Co se volantu týká, tak existovaly přesně tři typy - celoplastový černý (7 měsíců produkce), celoplastový olivový (následujících 6 měsíců produkce) a pak ten nejrozšířenější s kovovými příčkami, který byl pouze v olivové. Můžeme se bavit o odstínech plastu, ale černý prostě neexistoval. Pokud ho objevíte, rád ho od vás koupím. Schválně zkuste na fotce nějaký objevit. Stěrače jsou další kapitolou zažitých omylů. Většina válečné produkce měla totiž stěrače ovládané ručně páčkou, od podzimu 1943 vylepšené spřažením obou stěračů pomocí táhla. Do té doby si šmrdlal každý sám. Ty podtlakové motorky, které jsou v každém modelu, se dostaly do sériové produkce v březnu 1945. A ano, v tomto případě se dají objevit dobové úpravy. Už jsem viděl fotky, kdy mechanici nabastlili na okno elektrický motorek z německých aut.
https://classiccars.com/listings/view/9 ... nois-60073