Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Galerie techniky
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

ZiL - 485 B A V

AFV gallery
Odeslat odpověď
Příspěvků: 11 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

ZiL - 485 B A V

Příspěvekod Miroslav Hlavatý » 07 črc 2007, 17:56

Ako malý chlapec som okolo roku 1965 videl na májovej vojenskej prehliadke v Bratislave vozidlo, na ktoré som už potom nikdy nezabudol, taký silný dojem vo mne svojou impozantnosťou zanechalo. Obojživelník - to bolo slovo, ktoré som si musel nechať vysvetliť aby som to pochopil čo to vlastne je ... / to aké označenie malo to vozidlo v skutočnosti - to sa v tých časoch bál vysloviť asi aj jeho šofér - ZiL - 485 B A V /. Medzi tým ubehlo viac ako 40 rokov, keď som už ako modelár dostal do rúk model DUKW od ITALERI, spomienky sa oživili a začal som sa zaoberať myšlienkou - mať toho"obra " vo svojej zbierke. Rozhodnuté bolo, keď som sa náhodou, cez svojho kamaráta, dostal ku konverznej sade fy Panzershop. Veľmi dobrý a hlavne jediný výkres som už dlho odkladal z časopisu " Modelist - konstruktor "ešte z čias ZSSR. Fotografií, detailných bolo poskromne a zo služby v ČSLA ešte menej.
Úpravy neboli náročné, chýbali mi podklady na určité detaily - nosníky nájazdovej rampy, ktorá nie je súčasťou konverznej sady, umiestnenie výfuku a pod. Model ešte nie je v konečnej podobe - na korbe bude umiestnená technika, na ktorej sa momentálne pracuje. Zmenené sú aj chladiče. Pre náročných sa ponúka možnosť úpravy s použitím motora zo ZiL - u - 157 / Trumpeter /.
Přílohy
Bratia v zbrani.JPG
Príznačný názov fotografie vlastne odhaľuje podstatu vzniku obojživelníka. Zil - 485 konštrukčne vychádzal z DUKW. Hlavný rozdiel bol vo využití korby. Rusi to zmenili použitím nájazdov, cez ktoré sa prepravovaná technika dostala na korbu.
prava zadnej časti.JPG
Z rezinovej konveznej sady som nakoniec použil len asi 40 % - v prvom rade kolesá, boky korby, zadné čelo, volant. Základom pre korbu obojživelníka bolo podvozok a motor ruského vozidla Zil - 151 a neskôr Zil - 157.
Spodok korby.JPG
Som staviteľom modelov v tzv. muzeálnej podobe - minimálne opotrebovanie prevádzkou. Podvozok je len mierne " zaprášený ", trochu stopy po oleji.
Výstroj vozidla.JPG
Výstroj som čiastočne prevzal z DUKW ale pohral som sa so záchranným kolesom. Zbrúsil som prelisy - úchyty a nahradil som ich " plechmi ". Nový je i chladič. Dosť detailov z pôvodného modelu bolo odstránených - zbrúsených. -
Detaily priestoru vodiča.JPG
Do priestoru vodiča som moc nezasahoval. Najväčšia zmena bola osadenie navijaku za priestor vodiča, ktorý slúžil na " vťahovanie " techniky na korbu. Nová je podlaha - sieťovina.
Rozdiely.JPG
Hlavný rozdiel je vo využití korby, čo je na prvý pohľad zjavné z tejto fotografie. Ďalší rozdiel je tiež zjavný - absencia mohutného vlnolamu.
Naposledy upravil Miroslav Hlavatý dne 08 lis 2016, 21:40, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Miroslav Hlavatý
 
Příspěvky: 1875
Registrován: 06 led 2007, 21:14
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod BraňoHerain » 07 črc 2007, 18:25

tak toto je naozaj super kúsok
BraňoHerain
 
Příspěvky: 9437
Registrován: 16 črc 2004, 11:32
Bydliště: Vrádište
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod modelmrak » 07 črc 2007, 19:14

JOJ :shock: tak do toho bych teda nešel,super mašinka,a ještě lepší modýlek ;-I =D>
my bike , my freedom

Tatí, můžu jít ba rappovej koncert,stojí to pajcku. Zapomeň! A když si koupím lístek sám? Zapař si !
Uživatelský avatar
modelmrak
 
Příspěvky: 1144
Registrován: 07 úno 2007, 20:48
Bydliště: Tovačov
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Dodo » 08 črc 2007, 09:36

Paráda ! Velmi pekne postavene,super!
Dodo
 
Příspěvky: 443
Registrován: 30 črc 2004, 10:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod olematon » 08 črc 2007, 10:42

Nadhera! Super cista praca, zaujimava predloha. =D>
olematon
 
Příspěvky: 1133
Registrován: 17 črc 2006, 12:47
Nahoru

  • Odpovědět s citací

ZiL - 485 B A V

Příspěvekod Miroslav Hlavatý » 10 črc 2007, 13:54

Do predchádzajúcho príspevku sa mi to už nezmestilo - demonštrácia veľkosti skutočného vozidla i modelu samotného. Skutočné vozidlo malo dĺžku 9523 mm a korbu 5030 mm, z čoho vyplýva, že model v mierke 1 : 35 má na dĺžku úctihodných 27 cm.
Přílohy
ZiL - 485.JPG
ZiL - 485 - model DUKW od ITALERI s rezinovou sadou Panzershop + húfnica od fy ZVEZDA
BAV  + 122 mm  húfnica.JPG
Konečná podoba Zil - u ako nosiča 122 mm húfnice ....
Bočný pohľad.JPG
ZiL - 485 BAV ako nosič 122 mm húfnice M - 30 vz. 38
Zil - 485 s naloženým Gazikom.JPG
Naložený Gazik je model MMK Gaz - 69 - konverzia na štvordverovú verziu.
Porovnanie veľkosti.JPG
Porovnanie obojživelníka s PRAGOU V 3 S ....
Uživatelský avatar
Miroslav Hlavatý
 
Příspěvky: 1875
Registrován: 06 led 2007, 21:14
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ZiL - 485 B A V

Příspěvekod PatoKK34 » 12 bře 2009, 22:46

Super kúsok . Pekná čistá práca . Môžem sa spýtať v ktorích rokoch ČSLA bolo toto vozidlo vo službe , vživote som nevidel niečo podobné ako DUKW v ČSLA . :shock: :o
Uživatelský avatar
PatoKK34
 
Příspěvky: 339
Registrován: 21 lis 2008, 20:58
Bydliště: Kežmarok
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ZiL - 485 B A V

Příspěvekod Miroslav Hlavatý » 12 bře 2009, 23:23

http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... 585#299585

Paťo pozri si túto stránku, kde sa dočítaš aj o tom do akej miery sa dá BAV-485 dá považovať za DUKW. :wink: Ozaj len na prvý pohľad. Rozdielov tam bolo viac.

V ČSLA boli tieto obojživelné vozidlá na podvozku Zil-157 používané do začiatku 70. rokov.
Přílohy
BAV-485.JPG
Fotka z roku 1976.
Uživatelský avatar
Miroslav Hlavatý
 
Příspěvky: 1875
Registrován: 06 led 2007, 21:14
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ZiL - 485 B A V

Příspěvekod Martin Janoušek » 13 bře 2009, 08:38

No tak to je paráááááda. =D> =D> =D>
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5478
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ZiL - 485 B A V

Příspěvekod Miroslav Hlavatý » 08 lis 2016, 21:54

Tak som ten svoj najskôr trochu oprášil a potom zaprášil . A prefotil (:)

BAV  ČSĽA.jpg

Obojživelník.jpg

Priestor vodiča.jpg

Prepravník.jpg

Prepravník II.jpg

VPZ zadná .jpg

Uživatelský avatar
Miroslav Hlavatý
 
Příspěvky: 1875
Registrován: 06 led 2007, 21:14
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ZiL - 485 B A V

Příspěvekod Feudal » 11 lis 2016, 09:34

Prima kousek, Miro ... a přidávám pohled na zadní čelo diskutované korby.

zil-485_516187.jpg

Dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nelze nic odebrat ...
Historie SPZ v ČSR | ČSSR | ČSFR | ČR ... www.feudal.cz
Uživatelský avatar
Feudal
 
Příspěvky: 85
Registrován: 09 lis 2014, 10:45
Bydliště: Praha 10
  • WWW
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 11 • Stránka 1 z 1

Zpět na Galerie techniky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY