Díky všem za komentáře pánové. Kabina je víceméně hotová, vrátím se k ní později, abych ji spojil s tendrovou částí. Patiny je tam dost, jen to není moc vidět na fotkách, takže to nechám být, jak to je.
Konečně se pracovní sezona uklidnila a já se mohu vrátit zpět ke stavbě. Pokračovat budu rámem. Rám ve stavebnici je daleko od skutečnosti, trochu se blíží ranné produkci zhruba 150 lokomotiv, než se mezi lety 1930-1934 u zbytku řady uplatnila řada úprav, z nichž změny v konstrukci rámu byly jednou z nich. Stejný rám je i ve stavebnici od CMK, kterou Trumpeta skoro věrně okopíroval včetně většiny nedostatků, a já nemohu přijít na to, proč čísla použitá ve stavebnici odpovídají pozdější upravené produkci, zatímco model se spíše podobá první sérii před úpravami. Nutno taky zmínit, že celkévá délka lokomotivy není správná ani v jedné stavebnici, CMK byl mnohem kratší, což Trumpeta výrazně zkorigoval, ovšem s tím, že většina původních rozměrů se nezměnila a celá lokomotiva má ve finále větší kabinu a kratší kotel, nemluvě o dalších méně významných nedostatcích v rozměrech. Naštěstí mi kolega modelář Marcus z Brazílie ušetřil čas strávený hledáním vhodných výkresů, když mi tyto poslal ze své sbírky, takže se mohu pustit rovnou do práce a vyrobit rám celý znovu, což se ostatně jeví jako nejjednodušší varianta
Naměřil jsem si vše potřebné a dal se do díla. Obě strany rámu budu muset složit ze dvou dílů, protože plastová deska je moc krátká. Spoj jsem umístil do oblasti cylindrů, kde bude celá konstrukce zpevněná po jejich osazení. Na obrázku je dobře vidět rozdíl mezi originálem a rámem Trumpety, o nějaké přesnosti nemůže být řeč. Taky jsou patrné rozdíly mezi prvotní konstrukcí rámu a pozdější upravenou variantou, kterou potřebuju pro svůj model já.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]