Stránka 50 z 56

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2014, 09:55
od Tomáš Macourek
Tady se nedá nic jinýho než jen =D> =D> =D>

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2014, 10:31
od Ondrous
Ondro?

koala.jpg
koala.jpg (11.4 KiB) Zobrazeno 6991 krát


=D> =D> =D>

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2014, 14:07
od Dolin
Šupa jak ,.....neskutečné sire!!! [-o< [-o< [-o<

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2014, 11:44
od Ondřej Nadrchal
Díky za vaše komentáře [-o<
Je to poprvé, co jsem dělal patinu na jinou, než čenou barvu, takže jsem měl bobky. Po dokončení jsem z toho měl docela dobrý pocit a pokud se to líbí i vám, tak už mám zkušenost, jak na to příště :hurray:

Honza Šimůnek píše:Komentovat úroveň detailů ani nemá moc cenu, psal bych to, co už tady je asi 1000x. Ale co mě osobně naprosto fascinuje, je neuvěřitelný cit pro patinu. Na některý podsestavy bych se bál šáhnout, abych nebyl zsviněnej od šmíru, nebo rzi. Fakt paráda, ty fascinující přechody mezi leskem, polomatem a tvrdým matem, opravdu pecka! Všechna ta patina působí neuvěřitelně reálně a uvěřitelně, vše je logické a naprosto očekávané. Olej prosakuje tam kde bych ho čekal, špína chybí tam kde nemá být, naopak šmír je tam kde má být atd...
Koukat na tohle mě fakt baví ;-I

Díky, jsem rád že je to inspirativní. Tu patinu se snažím dělat podle fotek a kde nejsou fotky, tak podle logiky funkce. Asi proto to působí přirozeně.

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 06:53
od mmaacc
Vy zíráte, my zíráme to je nářez. Sedím a čumím s otevřenou papulí. Bomba :-)

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 08:35
od DOSKOČIL MICHAL
Pavel Šenk píše:Ultimátní... Naprosto skvělé, celek,detaily, barvení, patina... prostě vše... [-o< [-o< [-o<

asi tak nějak ..

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 14 čer 2014, 06:59
od izahradka
Ondro,

naprosto úchvatné. Měli bychom se složit a postavit Vám muzeum mistře =D> =D> =D> =D> :shock:
Patina naprosto věrná, ne jen barvou, ale i intenzitou lesku (matu), správné odstíny na správných místech.
Měl by jsi dělat workshopy (aspoň na Youtube), aby se i amatérštější veřejnost naučila 3% z tvé kuchyně.

Prostě krásné !

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 14 čer 2014, 17:02
od Ján Čižmár
A na nás ostatných sa treba vys...ť. O. Nadrchal je borec a macher najvyššieho kalibru, a bude ním aj bez pochlebovania (pardon - adekvátneho hodnotenia), ale my ostatní by sme boli vďační aj za pár slov k našim patlaninách, radám od majstrov typu O.N. , ale to asi prináleží len vyvoleným.... v zmysle "všímajme si len tých najlepších, tí v zadných radoch sú beztak len do počtu". Ja sa za borca vôbec nepovažujem, práve preto by mi pomohli rady a postrehy, ale napriek tomu sa snažím napísať, povzbudiť, poradiť (ak mám s čím), alebo len bohapusto podporiť, veď o čom inom by toto fórum malo byť?

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 14 čer 2014, 18:06
od Ondrous
Ján Čižmár píše:A na nás ostatných sa treba vys...ť. O. Nadrchal je borec a macher najvyššieho kalibru, a bude ním aj bez pochlebovania (pardon - adekvátneho hodnotenia), ale my ostatní by sme boli vďační aj za pár slov k našim patlaninách, radám od majstrov typu O.N. , ale to asi prináleží len vyvoleným.... v zmysle "všímajme si len tých najlepších, tí v zadných radoch sú beztak len do počtu". Ja sa za borca vôbec nepovažujem, práve preto by mi pomohli rady a postrehy, ale napriek tomu sa snažím napísať, povzbudiť, poradiť (ak mám s čím), alebo len bohapusto podporiť, veď o čom inom by toto fórum malo byť?


Tak teď nevím, kam míříš: že se k Tvým příspěvkům vyjadřuje málo lidí a nedostáváš dost rad? Jen abych to správně pochopil.

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 14 čer 2014, 18:26
od Ján Čižmár
Nemyslím to konkrétne na mňa, ono je to tak všeobecne, čo si všímam asi tak posledný rok. Že niektorí chalani majú vlákna na 10 strán a niektorým chudákom a nikto ani len nevyjadrí. Premýšľal som aj nad tým, založiť vlákno o tom, prečo tomu tak je, aby som tu nešíril OT, len to tak teraz to mňa vyletelo. Svojho času mi síra vysvetlil, že niektorí chalani po dobre myslených radách mali stále svoju hlavu a mleli si svoje, ale osobne si myslím, že podľa toho sa nedá riadiť. Netvrdím, že máme raziť líniu zahraničných fór, kde sa len a len chváli, ale dobre mienená a smerovaná kritika je stále lepšia (a podstatnejšia), ako ignorácia. Neviem, prečo sa to deje vo väčšine modelárskych subtém (aj keď lietadielkári sú "magori na centimetre", ale vedia poradiť), keď by sme si mali hlavne pomáhať a navzájom sa podporovať v tom, čo robíme, keďže to má zmysel. Znovu sa ospravedlňujem O.N. , že mu zapĺňam vlákno, len mi to proste nedalo....

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 14 čer 2014, 18:34
od Ondrous
Tak tohle bude asi vážně na separátní vlákno, s Ondrou to absolutně nemá co do činění.

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 14 čer 2014, 18:43
od Ján Čižmár
To určite nemá...

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 16 čer 2014, 09:37
od Ondřej Nadrchal
Díky, kluci, za reakce a postřehy. Co se postupů týče, tak ty nové a originální se tady snažím nastínit a vyjasnit a nové věci si nenechávám pro sebe. Ale u patiny je to trochu jiné. Nepoužívám žádné extra postupy. Vše je dělané olejovými barvami. Nejdříve je udělaný lehký filtr, olejovka naředěná v nesmradlavém terpentýnu a aplikace pistolí a stětcem. Filtr má několik vrstev, některé jsou jen lokálně, kde je to více zaprášené. Ty těžce zaolejované věci, ty prostě nabarvím olejovými barvami. Odstíny si míchám přímo na podložce podle oka, ředidlo si dávkuji také podle oka, při patinaci si na monitoru zobrazím patinovanou část a nebo něco podobného. Dělám to hlavně podle citu a momentální inspirace, což se fakt nedá vysvětlit a nebo shrnout do, byť sebetlustšího, manuálu. Když olejovky proschnou, jsou matné. Místa co mají být leslá fouknu lakem (Gunze Superclear III, ředěný 1/10) ve více vrstvách. Podle počtu vrstev, jsou některá místa lesklejší, některá méně a někde jen lak trochu fixuje barvy a nechává je matné.
Takže sami vidíte, že je to typický patinovací postup a ne snaha něco tajit.
Jen pro představu o pracnosti, samotný rám mi zabral 30 hodin čistého času.

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 16 čer 2014, 09:51
od Ondřej Nadrchal
Tak už jsem nalepil kotel k rámu, takže je to nerozborný celek :D Na kotli jsem udělal patinu spodku, která je zakrytá vodojemy a krycími plechy. Moc z ní vidět nebude, ale nechtěl jsem ji jen tak odbít. Napatinoval jsem i kola, rozvod a spodek vodojemů. Fotky řeknou více.
Když jsem chtěl vepředu osadit pomocné stupně pro čištění dýmnice a boční žebříky, myslel jsem že to se mnou sekne. Podle fotek jdou v téměž shodném úhlu (jsou skoro v zákrytu), ale mě jde každý pod podstatně jiným úhlem. Když jsem pátral, jak je to možné, tak jsem zjistil, že jsem začátky horního ohozu dal 7mm od přední hrany kotle, ale mají být 11,5mm. Čím jsem v tu chvíli, kdy jsem to dělal, myslel, to fakt netuším :? Tak musím stávající podpěry ochozu odřezat a udělat nové. A pak ještě vyrobit nové žebříky :o Ach jo, jsem to ale vůl :nuts:

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

PříspěvekNapsal: 16 čer 2014, 09:52
od Ondřej Nadrchal
A ještě jsem tam zapoměl dát fotku kol....