Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika na kolejích ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Parní lokomotivy 477.043 a 477.004 "Papoušek" 1/35

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 835 • Stránka 12 z 56 • 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 56
  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod Taiko » 13 bře 2010, 11:00

Bravo Maestro, bravo =D> =D> .
Měl jsem možnost vidět jeden podvozek "in natura" a klaním se vám Mistře. Tohle je pro mě 100% modelařina. Udělat model od nuly a samozřejmě i nabarvit. Určitě budu dál sledovat Tvojí práci.
Držím palce a hodně štěstí...

M.
http://taiko-miniatures.blogspot.com/

Obrázek
Uživatelský avatar
Taiko
 
Příspěvky: 1736
Registrován: 04 led 2005, 16:55
Bydliště: Velké Přílepy
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod Duch » 14 bře 2010, 10:15

Taiko píše:Bravo Maestro, bravo =D> =D> .
Měl jsem možnost vidět jeden podvozek "in natura" a klaním se vám Mistře. Tohle je pro mě 100% modelařina. Udělat model od nuly a samozřejmě i nabarvit. Určitě budu dál sledovat Tvojí práci.
Držím palce a hodně štěstí...

M.

:-& Mistr Taiko to napsal přesně,už sem ani nechci nic dalšího psát,vždycky jenom koukám s otevřenou papulou. :flower:Ona novostavba je vždycky práce,ale parní lokomotiva je echt práce ,vzhledem ke složitosti celé konstrukce,tohle jsou Mistrovské modely na světové úrovni.
:-& Tomáš"Duch"Ducháček - Sudéta V -dorf
Visi sunt oculis insipientum mori , illi autem sunt in pace
Uživatelský avatar
Duch
 
Příspěvky: 8966
Registrován: 13 črc 2007, 20:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod Ondřej Nadrchal » 15 bře 2010, 09:31

Dekuji panove za vsechny prizpevky [-o< [-o< [-o< Tesi mne, ze se Vam to libi a doufam ze je to i inspirativni.

Protoze jsem nezahalel, a ve volnem case, ktereho je nejak min a min (musim makat vic a vic :? ), jsem zase trochu pokrocil. Vyrobil jsem mastr na loziskove domecky hnacich kol a opet zaformoval a odlil 16 kusu pro obe lokomotivy.
Taky jsem se uz pustil do ramu lokomotivy. Bocnice jsou z 3mm plastu a nakonec jsem je delal nedelene, protoze budou znacne zatizene a mohly by casem prasknout.
Přílohy
12.JPG
Master domecku. Rozmery jsou cca 14x16mm
domecky master atd 4.JPG
Vlevo master, zbytek odlitky, vzadu formy.
domecky vsechny.JPG
Cela sada domecku pro obe lokomotivy.
bocnice 2.JPG
Lokomotiva mela tramcovy ram, tedy dve velmi masivni bocnice (90mm) z vanadiove oceli, spojene nekolika pricniky. Tady jsou uz dve bocnice vyrezane, jedna rozkreslena na prirezu a prirez 3mm plastu.
bocnice 3.JPG
Detail vyrezu v bocnicich ramu.
domecek v ramu 1.JPG
Takhle bude domecek zapadat do vyrezu.
Naposledy upravil Ondřej Nadrchal dne 18 bře 2010, 18:31, celkově upraveno 1
Dokončeno:555.0153 KHKD, 477.043 ČSD, Z1.39456 KHKD
Na stole: 477.004 ČSD
Uživatelský avatar
Ondřej Nadrchal
 
Příspěvky: 2605
Registrován: 18 kvě 2006, 11:37
Bydliště: Roztoky
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod DOSKOČIL MICHAL » 15 bře 2010, 14:27

.Frézka ? to se to daří, perfekt [-o< .... teoreticky bys to uměl i z mosazi co ? Já bych to růčo dlabal asi měsíc ....
"nejdůležitější je si vybrat stranu" a pak už je to jen o počasí
Uživatelský avatar
DOSKOČIL MICHAL
 
Příspěvky: 2965
Registrován: 14 kvě 2006, 22:44
Bydliště: Zdiby-Přemyšlení
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod Ondřej Nadrchal » 15 bře 2010, 14:38

DOSKOČIL MICHAL píše:.Frézka ? to se to daří, perfekt [-o< .... teoreticky bys to uměl i z mosazi co ? Já bych to růčo dlabal asi měsíc ....


Spravne Michale, frezka. Za dve hodky je postranice vyrezana. Rucne bych to asi delal stejne jako ty :? Jeste ze mame ty stroje :mrgreen:
Dokončeno:555.0153 KHKD, 477.043 ČSD, Z1.39456 KHKD
Na stole: 477.004 ČSD
Uživatelský avatar
Ondřej Nadrchal
 
Příspěvky: 2605
Registrován: 18 kvě 2006, 11:37
Bydliště: Roztoky
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod grave_digger » 16 bře 2010, 14:53

Mám pocit, že jsi pěkně rozjetej, pomalu nestíhám ani sledovat, jak ti to přibejvá, to bohužel nemůžu říct o sobě :P
Opět parádní práce, což je v tomto chlívku samo sebou :shock:
Sugestivní otázka Ondro, co jsi použil za plast na rámy? Nejsilnější, co jsem dokázal sehnat, je Plastruct 2,5mm, dělají ještě 4mm, ale po několika hodinách hledání jsem nenašel jedinej shop, kde by ho měli na skladě. Takže to řeším lepením, což není vždycky ideální :-k
Libor
http://www.mymodelplace.eu/
dokončeno
http://www.mymodelplace.eu/armor_135_Railway.html?
rozděláno
http://mymodelplace.eu/_135_German_WWII_train_diorama_.html?
http://mymodelplace.eu/135_Trumpeter_BR_86_Dampflokomotive.html?
Uživatelský avatar
grave_digger
 
Příspěvky: 386
Registrován: 23 dub 2009, 19:49
Bydliště: Kilkee, Ireland
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod Ondřej Nadrchal » 17 bře 2010, 09:06

grave_digger píše:Mám pocit, že jsi pěkně rozjetej, pomalu nestíhám ani sledovat, jak ti to přibejvá, to bohužel nemůžu říct o sobě :P
Opět parádní práce, což je v tomto chlívku samo sebou :shock:
Sugestivní otázka Ondro, co jsi použil za plast na rámy? Nejsilnější, co jsem dokázal sehnat, je Plastruct 2,5mm, dělají ještě 4mm, ale po několika hodinách hledání jsem nenašel jedinej shop, kde by ho měli na skladě. Takže to řeším lepením, což není vždycky ideální :-k


No, rozjetej, nevim... :-k Spis je to tim, ze ted uz pouzivam zabehany a overeny metody. Ale vcera jsem stravil cely vecer zkousenim, jak budu delat kotel, a vysledek byl jen par tabulek zniceneho plastu :( Z trubky to udelat nemuzu, protoze prumer 57mm nikdo jako na potvoru nedela.
Jinak ten plast je Evergreen. Mrkni sem: http://www.litomysky.cz/mat/evdhb.htm
Kod je EV9108.
Dokončeno:555.0153 KHKD, 477.043 ČSD, Z1.39456 KHKD
Na stole: 477.004 ČSD
Uživatelský avatar
Ondřej Nadrchal
 
Příspěvky: 2605
Registrován: 18 kvě 2006, 11:37
Bydliště: Roztoky
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod George_3D » 17 bře 2010, 09:40

Jestli můžu zkusit poradit, tak bych si pro výrobu trubky 57mm koupil normální novodurovou 63mm (standartní odpadní trubka prodávaná v instalatérských prodejnách), kterou bych podélně nařízl a napasoval na nahřátou ocelovou trubku průměru 54-55mm (dodává například Ferona). Nebo se zkusit zeptat přímo instalatérů, jestli by nedokázali naopak roztáhnout novodurovou trubku 50mm na požadovanej rozměr. Mají totiž různý nahřívaný roztahovací stroje a nástroje.
George_3D
 
Příspěvky: 29
Registrován: 28 zář 2006, 09:51
Bydliště: JH
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod grave_digger » 17 bře 2010, 10:57

Díky Ondro, jako obvykle některé věci se nejsnáz seženou v Čechách :? V Anglii není jedinej shop, kterej by je měl skladem, z US zaplatíš za poštu trojnásobek ceny desky.
Co se týká kotle, dostal jsem skvělý výsledek pro průměr 55mm: z plastové desky 2,5mm jsem vyřezal kolečka požadovaného průměru -0,7mm, která jsem ještě odlehčil vyříznutím vnitřního průměru 35mm, a vždy jsem použil tři výztuhy k vytvoření osmicentimetrového segmentu kotle ovinutím 0,35mm silnou plastovou deskou. Na tu lze ještě před slepením vytlačit zevnitř skvěle vypadající nýty, ovšem ne v místě, kde to bude lepené :lol: zvenku lze vytvořit hodně dobře vypadající promačkaniny a prohnutiny vytlačením, které lze zvýraznit namazáním ultrathin Tamiye lepidla zevnitř, takže plast změkne. Šev, pokud nechceš účelné přeplátování, podlepíš zevnitř dalším úzkým proužkem plastu po délce a případně dotmelíš a dobrousíš zvenčí, totéž platí o lepení segmentů k sobě. V případě kotle lokotky by mohly být spáry dokonce handy, jinak lze opět vytmelit a zabrousit, přeplátování funguje skvěle, když se řádně navlhčí lepidlem zevnitř, vrazíš do toho další segment a změklý plast se pěkně poddá a roztáhne, takže překryje obal toho zastrčeného segmentu (to se hodí například při výrobě nádoby cisternového vozu), a kruhové výztuhy vlepené vevnitř na požadovanou hloubku od kraje poslouží jako skvělé zarážky. Po přiměřeném začištění jsem dostal skvělý výsledek 8)
Libor
http://www.mymodelplace.eu/
dokončeno
http://www.mymodelplace.eu/armor_135_Railway.html?
rozděláno
http://mymodelplace.eu/_135_German_WWII_train_diorama_.html?
http://mymodelplace.eu/135_Trumpeter_BR_86_Dampflokomotive.html?
Uživatelský avatar
grave_digger
 
Příspěvky: 386
Registrován: 23 dub 2009, 19:49
Bydliště: Kilkee, Ireland
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod Pavel Klouček » 17 bře 2010, 11:31

Tak už to konečně prasklo, Ondra sám přiznal, že rozměry ložiskového domku jsou 25 x 25 mm, z toho jasně plyne, že to není pětatřicetina, jak nás neustále lakuje, ale třiapůltina a potom je hanba, že kotel není funkční :lol:
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7456
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod DOSKOČIL MICHAL » 17 bře 2010, 14:05

Ondřej Nadrchal píše:[..... Ale vcera jsem stravil cely vecer zkousenim, jak budu delat kotel, a vysledek byl jen par tabulek zniceneho plastu :( Z trubky to udelat nemuzu, protoze prumer 57mm nikdo jako na potvoru nedela. ....

a proč prostě neobalíš klasickou 50 několika proužky v místech spojů plátů a nedáš přes to final 1mm ohnutou desku, spojenou vespod ? vždyť Ti chybí jen pár mm a bude to kruhový průřez s dobře opracovatelným povrchem ....
"nejdůležitější je si vybrat stranu" a pak už je to jen o počasí
Uživatelský avatar
DOSKOČIL MICHAL
 
Příspěvky: 2965
Registrován: 14 kvě 2006, 22:44
Bydliště: Zdiby-Přemyšlení
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod Ondřej Nadrchal » 17 bře 2010, 14:31

DOSKOČIL MICHAL píše:....
a proč prostě neobalíš klasickou 50 několika proužky v místech spojů plátů a nedáš přes to final 1mm ohnutou desku, spojenou vespod ? vždyť Ti chybí jen pár mm a bude to kruhový průřez s dobře opracovatelným povrchem ....


No, to jsem prave vcera Michale zkousel. Ale ukazalo se, ze 1mm deska, se sakra ku.evsky ohyba. Neni jina cesta, nez ji ohrat. To se ale pak zase ruzne natahuje, krouti a borti se okraje. Ten napad s trubkou neni spatny, ale moc to zvedne hmotnost. I s tim se musi pocitat, aby se model po par mesicich nerozpadl, diky studenemu teceni plastu pri prilisnem zatizeni.

grave_digger píše:...
Co se týká kotle, dostal jsem skvělý výsledek pro průměr 55mm: z plastové desky 2,5mm jsem vyřezal kolečka požadovaného průměru -0,7mm, která jsem ještě odlehčil vyříznutím vnitřního průměru 35mm, a vždy jsem použil tři výztuhy k vytvoření osmicentimetrového segmentu kotle ovinutím 0,35mm silnou plastovou deskou. Na tu lze ještě před slepením vytlačit zevnitř skvěle vypadající nýty, ovšem ne v místě, kde to bude lepené :lol: zvenku lze vytvořit hodně dobře vypadající promačkaniny a prohnutiny vytlačením, které lze zvýraznit namazáním ultrathin Tamiye lepidla zevnitř, takže plast změkne. Šev, pokud nechceš účelné přeplátování, podlepíš zevnitř dalším úzkým proužkem plastu po délce a případně dotmelíš a dobrousíš zvenčí, totéž platí o lepení segmentů k sobě. V případě kotle lokotky by mohly být spáry dokonce handy, jinak lze opět vytmelit a zabrousit, přeplátování funguje skvěle, když se řádně navlhčí lepidlem zevnitř, vrazíš do toho další segment a změklý plast se pěkně poddá a roztáhne, takže překryje obal toho zastrčeného segmentu (to se hodí například při výrobě nádoby cisternového vozu), a kruhové výztuhy vlepené vevnitř na požadovanou hloubku od kraje poslouží jako skvělé zarážky. Po přiměřeném začištění jsem dostal skvělý výsledek 8)


O tom jsem samozrejme taky premyslel, ale nakonec jsem se rozhodl do toho nejit. Jednak mam spatne zkusenosti s plastem ohnutym a nalepenym za studena. Zustane v nem dost napeti a casem krehne a zacina praskat a deformovat se. Druhy duvod je, ze je ten povrch moc slaby. Na kotli je spousta dilu, ktere musi neco udrzet a hrozi vylomeni.

Zatim je moje predstava takova, ze udelam prihradovou konstrukci s prepazkami v miste spoju izolacnich plechu a na tu nalepim 1mm plast ohnuty za tepla. Kazdy segment bude ze dvou pulek, jako treba trup letadel ve stavebnich. To by melo byt dost pevne a tvarove stale a ne moc narocne na vyrobu. Ale zatim je to jen hezka teorie. Nicmene jsem uz zjistil, jak sehnat trubku 55mm (2mm bude sila plastoveho plaste) na ohybaci mustr.
Trubka z automobiloveho vyfuku ma ten spravny prumer :D

Pavel Klouček píše:Tak už to konečně prasklo, Ondra sám přiznal, že rozměry ložiskového domku jsou 25 x 25 mm, z toho jasně plyne, že to není pětatřicetina, jak nás neustále lakuje, ale třiapůltina a potom je hanba, že kotel není funkční :lol:

:grin: :grin: :grin: Loziskovy domecek neni zadny drobecek :!: Staci se podivat na fotku, jaky je to macek. Takze tahle konspiracni teorie se zamita [-X

Edit: jsem pako a mam spatnou pamet #-o Domecek je jen 14x16mm Dik za upozorneni [-o<
Přílohy
napravy 2.JPG
Loziskovy domecek v porovnani k velikosti hnaciho kola.
Naposledy upravil Ondřej Nadrchal dne 18 bře 2010, 18:30, celkově upraveno 1
Dokončeno:555.0153 KHKD, 477.043 ČSD, Z1.39456 KHKD
Na stole: 477.004 ČSD
Uživatelský avatar
Ondřej Nadrchal
 
Příspěvky: 2605
Registrován: 18 kvě 2006, 11:37
Bydliště: Roztoky
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod DOSKOČIL MICHAL » 17 bře 2010, 22:15

Ondřej Nadrchal píše:[ No, to jsem prave vcera Michale zkousel. Ale ukazalo se, ze 1mm deska, se sakra ku.evsky ohyba. Neni jina cesta, nez ji ohrat.

já Ti do toho nechci kecat, nemám setinu Tvé šikovnosti a určitě vybereš nej metodu .... ale prostě tak ten povrch udělěj ze dvou 0,5 prolepených toluenem a je to ... něco podobného mám odzkoušené a nic to nedělá ....
"nejdůležitější je si vybrat stranu" a pak už je to jen o počasí
Uživatelský avatar
DOSKOČIL MICHAL
 
Příspěvky: 2965
Registrován: 14 kvě 2006, 22:44
Bydliště: Zdiby-Přemyšlení
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod Ondřej Nadrchal » 18 bře 2010, 18:45

Tak uz je to s tim kotlem vyresene. Plast zastudena navinu na kovovy mustr a pretahnu prstynkem slabeho mosazneho plechu (0.2mm) Pak to vsechno ohreju na 150 st. C horkovzdusnou pistoli a po vychladnuti vyndam krasny a nezdeformovany prstenec. Navic jsem usetril za kovovou trubku 55mm, protoze jsem doma nasel obal od spreje s tim spravnym prumerem :D
Michal mne inspiroval s tou trubkou. Asi neudelam prihradovou konstrukci, ale zebra navlecu a prilepim na nejakou slabou a lehkou trubku. Dik Michale za dobry napad [-o<
Dokončeno:555.0153 KHKD, 477.043 ČSD, Z1.39456 KHKD
Na stole: 477.004 ČSD
Uživatelský avatar
Ondřej Nadrchal
 
Příspěvky: 2605
Registrován: 18 kvě 2006, 11:37
Bydliště: Roztoky
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Parní lokomotivy 477.043 a 477.033 "Papoušek" 1/35

Příspěvekod koule84 » 18 bře 2010, 20:08

Jediné co můžu říci je =D> =D> =D>
Už tvůj předešlý projekt byl skvělý, doufám, že ho uvidím na vlastní oči v sobotu na proseku [-o< [-o< [-o<
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem. Říkají, že jsem odborník :-D
Uživatelský avatar
koule84
 
Příspěvky: 2803
Registrován: 11 bře 2010, 14:18
Bydliště: Kladno
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 835 • Stránka 12 z 56 • 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 56

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY