Stránka 2 z 2

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: 01 led 2015, 16:07
od Ondřej Jančara
Pokud si vše dobře pamatuji.
BR 50 byla vyráběna za války - lokomotiva (v česku 555.1 a tendry 926.1) .BR50 byla předchůdce BR 52 (v česku 555.0 s tendry 2`2` T 26 - 926.1 nebo K4 T 30 - 930.2 (do roku 1950 pokud se nemýlím) nebo 2`2` T 32 Vanderbildt - 930.2 vznikl z úpravy kotlového vozu - o objemu 630 hl.

Jak se lišiliy lokomotivy to určitě záleželo na míře opravy a úprav v depu.Viz např. vodoznaky (v německu oblíbený jeden a zkoušecí kohouty) u nás standardně 2 apod. Přesné rozdíly jen leda v konstrukci a to se z obrázů mezi 555.0 a 555.1 poznat docela dá.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: 25 dub 2015, 14:21
od Ondřej Jančara
Po delší době jsem dodělal již dlouho rozdělané kolečka na celou lokomotivu.
I když se to tak nezdá,tak bylo na nich docela dost práce. Kolečka jsou v černé barvě dle předlohy. Jen jsou "nové" a chybí jim provozní opotřebení,které bude až u patinace.
Na fotkách se bohužel moc lesknou.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: 29 črc 2015, 19:43
od Ondřej Jančara
Sice to vypadá,že jsem se na to vyprd,ale opak je pravdou. Teď stavba moc nešla a nedovoloval to čas vůči práci.Časy se trochu zlepšily a stavba pokračuje.
Od rozestavěné mašinyjsem si dal pauzu a tak jsem se přestěhoval k tendru.

Pustil jsem se jako první celek do podvozků tendru. Každý je jiný,ale jen v detailech. Dnes o tom prvním. Jelikož CMK docela zjedodušili konstrukci,bylo třeba předělat čelníky rámu podvozku.
Na rámu podvozku bylo z poškozené formy plno bordelu. Začištění by dalo moc práce. Bude to využito při patině. Vím jak podvozky vypadají zespodu z bordelu co lítá,takže je to dokonce ku prospěchu. Při patině to bude výhoda.
U podélníku podvozku toho bylo ještě víc:
Dorazy na pružníce byly špatně odlity. Někdy se vyplatilo udělat je úplně odznovu. Jelokož je to podvozek č. 1 tak bylo třeba zakrýt otvory v podvozku a následně do nich vyvrtat kontrolní okénko (dírka) na brzdový špalek.Udělat přesný díl,když kažné okénko bylo jiné byla taky "parádní" prácička.
Následně přišla úprava ložiskových domků. CMK popletl vrch a spodek a bylo tudíž nutno udělat nové dosedací plochy na ložisku. Také doplnění šroubů na boku ložiskového domku byla prácička "na nervy" ,ale výsledek stojí zato.
Následně úprava pokračovala v dodání profilu L na spod podélníku. Dále bylo třba upravit rozsochovou sponu (dole pod ložiskem). CMK to mělo naznačeno pásekem se šrouby. Ve skutečnosti je to tvořeno profilem L.
Následně jsem dodal pákoví a tyčoví podvozku tam to bylo bez úprav - převodnice, spojnice převodnic, závěs převodnice i kotevnice je bez úprav.

Zde foto :

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: 30 črc 2015, 09:00
od Ondřej Nadrchal
Jsem rád, že pokračuješ. Už jsem si myslel, že jsi to pasnul :(
Podvozky vypadají pěkně, tak jen tak dál =D>

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: 04 srp 2015, 16:59
od Ondřej Jančara
Ondro : Na fotkách je pouze jeden podvozek a to 1. .

Na druhém podvozku bylo potřeba udělat vše jako na prvním krom zaslepení otvorů.
Jsou nafoceny oba hotové podvozky současně v základu.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: 08 srp 2015, 18:51
od Ondřej Jančara
Tak jsem se vrhl na tendr.

Nalepil jsem na konec vany tendru krabici na oleje a nářadí. Čeká ji dotmelení ať volně přechází na vanu.
Následně jsem slepil spodní rám s čelníky. Zadní čelník jsem nahradil plastovou destičkou, ten ze stavebnice je na nic.

Poté přišli na řadu kluzárka a příčník torny. U kluzátek se jednalo o doplnění šroubů a upravení kluzné plochy.
Jedna dvoujce kluzátek doznala řádných změn - byla udělána kopmletně nová kluzná plocha.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: 08 lis 2015, 18:41
od Ondřej Jančara
Tak jsem pokročil ve stavbě tendru.
První bylo vytmelení všech bublinek na vaně tendru bylo jich dle odhadu něco okolo dvou set.
Následovala úprava čela tendru. Na to navázalo snížení tendru o 2 cm.Kvůli novému rámu pod nádrž s mazutem a poté nástřik surfu.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: 08 lis 2015, 18:45
od Ondřej Jančara
Následná výroba rámu z destiček pod nádrž s mazutem,byla díky výkresům, chvilička. Poté dolepení celku na vanu a dodělání vyztužení.
Následná zkouška s podvozky a s provizorně nasazenými nápravami.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: 17 zář 2017, 13:09
od Ondřej Jančara
Opět malý pokrok ve stavbě. Díky pracovnímu vytížení není moc času, ale i tak menší pokrok.
Bylo třeba udělat nádrž na mazut a přilepit ji na rám. Celá nádrž je dle výkresu tendru od kamarádů z Bratislavy a v kuse.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: 12 říj 2017, 20:59
od Krab
Jen poznámka, možná předčasná. Na těch podvozcích nesedí opasky pružnic nad středem ložisek. Normální smrtelník si toho asi nevšimne, ale bývalá profesionální deformace. U tak parádního modelu by to bylo škoda. Držím palce do zdárného dokončení. ;-I