bubokol píše:Nevíte prosím někdo jakou nosnost měl panzerträgerwagen a abstosswagen 3 tankový.Možná Marty by věděl.Díky
Nevím, zda to bude na 100% přesně, ale orientačně se dá napsat toto: panzerträgerwagen (pokud budeme mluvit o modelu od Trumpety), tak ten by měl mít nosnost 17500 kg. Na něm se během války objevily lehké pancéřované prostředky Lt.38 (jeho hmotnost se podle verze pohybovala od 9,7 do 10,3 tuny), dále tam byl prostředek v několika variantách a označeních - 15cm sFH 13/1(Sf) auf GW Lr.S.(f) - Sd.Kfz.135/1 - ale s jedním společným jmenovatelem a to kořistním francouzským prostředkem Lorraine 37 později i Hotchkiss 38 H o hmotnostní kategorii 8,1-8,4 tuny. Ojediněle se na sem tam nějaké fotce dá rozpoznat i ruský kořistní T-26 (hmotnost podle verze 9,4 - 9,7 t). Všechny prostředky dalece nesplňovaly maximální hmotnostní limity.
Co se týká abstosswagenu, potažmo v tankové verzi, tak ten vycházel ze základů plošinového vagonu typu Ommr s možností naložit 20 - 21 tun nákladu. Ve verzi "tankwagenu 3", jak je nabízen v měřítku 1/35 od Fly, se na něm nejvíce objevovaly kořistní francouzské tanky Somua S35. Jeho hmotnost byla 19,2 tuny. A opět se ojediněle na abstosswagenech - ať tankových nebo plošinových - se objevovaly i již zmíněné Lt-38, T-26.
Jako raritou bylo možné vidět i polní úpravy. Podvozky abstosswagenů nebo jen klasických 20-ti tunových plošinových vozů na sobě nosily torza T-34/76 (s různým provedením věží) nebo i Pz IV. Když laicky odečteme třetinu hmotnosti od klasického tanku, tím myslím pojezdové ústrojí, pásy a v mnoha případech i pohonnou jednotku, tak i tato torza spňovala hmotnostní kategorii vagonu. T-34/76 vážil 26 tun - 7 tun =19tun a Pz IV komplet vážil 23 tun - 8 tun = 15 tun.
tak asi tolik, je to orientační a rozhodně ne dogma!!!