Stránka 1 z 2

P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 05 bře 2014, 17:28
od 66misos
Ahojte,

po dlhom sledovani tohto fora som sa konecne odhodlal zaregistrovat. Toto je moj prvy prispevok - pokus o obrazok Pokryskinovej Sotky.
No, hadam sa bude pacit.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Dakujem za pozretie.

Miso

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 05 bře 2014, 18:16
od Mike13
Pekne ! N-kova Sotka je vsak zahada....mala zostrely , ci nie ???

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 05 bře 2014, 18:20
od johny skorvanek
No pekne, dalsi skvely kreslic sa nam tu pridal:D

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 05 bře 2014, 18:27
od Martinicky Vladimir
Velmi pekna Kobra =D> =D> ...pri pohlade na bokorys som si uvedomil, ze som zabudol na mojej kresbe domalovat pristavaci reflektor na spodu nosnej plochy :lol: :wink: ...

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 05 bře 2014, 19:50
od arthur1966
;-I ;-I ;-I ;-I ;-I
Môžeš v skratke popísať "stavebný postup"?

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 05 bře 2014, 20:15
od arthur1966
Mike13 píše:Pekne ! N-kova Sotka je vsak zahada....mala zostrely , ci nie ???

Neviem, nakoľko je to reálne:

http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1367.0

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 05 bře 2014, 20:49
od arthur1966
A ešte jedno zaujímavé foto Pokryškina

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 06 bře 2014, 11:12
od 66misos
Ahojte,
vdaka za komentare, velmi ma potesili. :D A ze boli pozitivne, to este viac :-D
S tou Sotkou to je stale trochu zamotane. Pred cca 2 rokmi som na http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1367.msg9326#msg9326 zacal diskusiu ohladom hviezdiciek vitazstva ma Pokryskinovej P-39.
Stale nie je verejne znama ziadna fotografia, ktora by ukazovala zaroven Pokryskina + hviezdicky vitazstva + seriove cislo + trupove cislo. Podla vsetkeho (a nazorov na ruskych forach) to bolo kvoli utajeniu. No a kvoli propagande stacil Pokryskin + hviezdicky, aj ked najcastejsie na Reckalovej Kobre.
Takze vysledok nie je skalopevna pravda, ale v akceptovany konsenzus. Sumar tej diskusie aj s profilmi je na:
http://www.mig3.sovietwarplanes.com/lendlease/p-39/misos/pokryshkin.htm

arthur1966 píše:;-I ;-I ;-I ;-I ;-I
Môžeš v skratke popísať "stavebný postup"?

V Illustratore zvlast layery na nity, sroby, panely, otvory a obrysove ciary. To impotrovane do Photoshopu stale ako separatne layery. No a potom dokreslovanie v zasade kazdej casti, resp. detailu (rozne farby, tiene, lesky...) v separatnych layeroch, plus Adjustment leyres tam kde treba. Napr. jeden vrtulovy list je cca 7 layerov, cele to ma hadam stovku layerov. To mi vsak dovoluje kazdu cast zvyraznit, potlacit a inac upravit separatne. No a to, co netreba, zahideovat, napr. cervena hviezda s ciernym lemom vs. cervena hviezda s bielo-cervenym lemom, kruh pod hviezdou atd.

Miso

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 06 bře 2014, 12:21
od harvy5
Mam dojem ze existuje foto Pokryskina u masiny so zostrelmi a aj seriovym cislom. Stoji pred kridlom,je vidiet dve rady zostrelov a aj tabulka so zakladnymi udajmi. Je to ale D-2,ktoru asi mesiac pouzival po Kubanskej kampani,a ktora bola znicena ked druha masina bola dlha na pristati. Tusim v auguste 43 dostal tu N-0 ale ked som hladal podla serioveho cisla, to s koncovym 004 nikdy neexistovalo. Pozeral som to na stranke USAF kde boli uvedene vsetky serialy a aj s uzivatelom...

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 07 bře 2014, 01:05
od 66misos
Cau Harvy5,
bolo by uzasne, keby si nasiel tu fotku Pokryskina u masiny so zostrelmi a aj seriovym cislom, kde stoji pred kridlom, je vidiet dve rady zostrelov a aj tabulka so zakladnymi udajmi.

Pokryskin pouzival niekolko Kobier, ktore boli v 16 GIAP v obdobi priblizne od 15.5.43 do 20.6.43 vsetky naraz. Prva prisla P-39K-1 s/n: 42-4421, potom o 10 dni neskor P-39D-2 s/n: 41-38520 a nakoniec o dalsi priblizne mesiac P-39N-0 s/n: 42-9004 (preradena zo 45IAP). No a neskor bol casto foteny v Reckalovovej a Suchovovej P-39.
P-39N s/n: 42-9004 bola sucastou 400 kusovej serie 42-8727 - 42-9126. Dna 3.8.1943 (podla inych zdrovov koncom jula/cervence) bola po naburani pristavajucim Il-2 poskodena, odpisana zo stavu 16GIAP, poslana do opravy a nasledne preradena k inej jednotke.
Viac na http://www.mig3.sovietwarplanes.com/lendlease/p-39/misos/pokryshkin.htm

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 07 bře 2014, 09:02
od Franta Šrédl
Ruské kobry mě moc neberou, ale když už se člověk tímto typem zabývá, tak ho stroje Pokryškina a Rečkalova nemohou minout. K informacím uvedeným v odkazu sovietwarplnanes.com bych měl následující připomínku. Je tam kolorovaná fotografie Pokryškina před kobrou Rečkalova datovaná do léta 1944 a následně filmové záběry podle mě pořízené při stejné příležitosti datované do roku 1945. Už delší dobu se snažím vzájemně porovnávat veškeré mně známé fotografie nebo filmové záběry strojů P-39N 42-8747 a P-39Q 44-2547 a to Q je teda docela záhada. Nebýt toho, že je ve filmu jasně vidět sériové číslo 44-2547 na směrovce, tak vůbec nepochybuji o tom, že i na filmu je zachycen Pokryškin před Rečkalovou kobrou P-39N 42-8747. Pohrávám si tedy s myšlenkou, že se v obou případech jedná o stroj P-39N 42-8747, pouze s vyměněnou kýlovkou. Tento díl se u kobry dala při poškození rychle a bez problémů vyměnit.

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 07 bře 2014, 16:02
od Švanda
Povedla se, dobrá práce =D>

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 07 bře 2014, 20:16
od 66misos
Caute,
Svanda, vdaka.
Franto, zaujimava uvaha. Avsak Reckalovova N-ka ma na kridle pod hviezdou modry kruh, takze je velmi pravdepodobne, ze modry kruh je aj na trupe. Zato jeho Q mala modry kruh pod hviezdou na trupe zamalovany. Skor si myslim, ze na Tebou spominanych zaberoch ide o rozne lietadla, pricom ale na novej Q je povodny bocny kryt zbrani aj s hviezdickami vitazstva zo stareho N-ka, ku ktorym iba domalovavali dalsie. Na oboch lietadlach vyzeraju rovnako. A bol by nezmysel ich na jednom kryte zamalovat (ked N-ko odpisali, resp. preradili inde) a na novom (ked dostal Q) hviezdicky nanovo namalovat uplne rovnakym sposobom.
Prepac moju jazykovu neznalost, ale pod pojmom kylovka myslis celu smerovku, alebo iba pohyblivu cast (kormidlo)?

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 08 bře 2014, 09:37
od Franta Šrédl
Kýlovkou myslím jenom tu pevnou část, pohyblivá je směrovka.
Ohledně přendání panelu se sestřely na jinou mašinu to na první pohled vypadá logicky, jenže oni do sebemenšího detailu sedí i hvězdičky co jsou mimo panel a stejné jsou i detaily poškození vlastní kamo. Ohledně znaku na trupu těžko říct jak to bylo. Filmové záběry nejsou tak kvalitní, aby jasně dokázaly, že tam není modrý terč pod hvězdou, i když osobně si myslím, že tam opravdu není ( viz třeba P-40 z Aleut, kde se dost často mylně publikují tyto stroje pouze s bílou hvězdou bez modrého podkladu). To ale přeci nevylučuje možnost že se v obou případech jedná o stroj verze N. Že byl ponechán modrý terč na křídle navíc ještě neznamená, že stejné provedení bylo i na trupu. A záběr na záď stroje s viditelným seriálem s/n 42-8747 jsem nikde neviděl publikovaný.

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

PříspěvekNapsal: 17 bře 2014, 23:38
od 66misos
Ahojte,
nakoniec som sa rozhodol sem pribalit aj dalsie Cobry, na ktorych mal lietat Pokryskin:

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Tato Cobra bola dodana do 16GIAP medzi prvymi. Podla Tabacenka (Pokryshkinskiy aviapolk - Nelakirovannye boevye chroniki) prisla 8.aprila 1943. Podla Romanenka Pokryskin na nej lietal od 2.aprila 20.juna 1943, potom bola dana inemu pilotovi.

Tato Cobra:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
prisla do 16GIAP 22.aprila 1943, v tom case Pokryskin uz lietal na vyssie uvedenej "130".

Nasledovala najznamejsia Pokryskinova "Sotka" - P-39N-0, seriove cislo 42-9004, trupove cislo 100, dodana 15.maja 1943, jej profile je na zaciatku tohto vlakna. Obe vyssie uvedene lietadla boli v tom case v 16GIAP stale pouzivane.

Tato posledna Cobra je hypoteticka:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Profile vychadza z informacie, ze Grigory Chuvashkin, technik Pokryskinovych lietadiel, bol 8.novembra 1943 vyznamenany, pretoze stroj so seriovym cislom 42-19158 uspesne pripravil k 158 letom a umoznil tak pilotovi 21 zostrelov. Zvysok je podla v tom case platnych pravidel oznacovania lietadiel.