Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Kreslené podklady ‹ Letadla ‹ Galerie
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Odeslat odpověď
Příspěvků: 24 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod 66misos » 05 bře 2014, 17:28

Ahojte,

po dlhom sledovani tohto fora som sa konecne odhodlal zaregistrovat. Toto je moj prvy prispevok - pokus o obrazok Pokryskinovej Sotky.
No, hadam sa bude pacit.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Dakujem za pozretie.

Miso
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod Mike13 » 05 bře 2014, 18:16

Pekne ! N-kova Sotka je vsak zahada....mala zostrely , ci nie ???
Ohen nemozno zabalit do papiera...

Letka_13
Uživatelský avatar
Mike13
 
Příspěvky: 1713
Registrován: 27 kvě 2012, 07:16
Bydliště: Stropkov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod johny skorvanek » 05 bře 2014, 18:20

No pekne, dalsi skvely kreslic sa nam tu pridal:D
Nič nieje také zlé, aby to nemohlo byť ešte horšie. :D:D:D[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
johny skorvanek
 
Příspěvky: 1973
Registrován: 18 zář 2013, 18:12
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod Martinicky Vladimir » 05 bře 2014, 18:27

Velmi pekna Kobra =D> =D> ...pri pohlade na bokorys som si uvedomil, ze som zabudol na mojej kresbe domalovat pristavaci reflektor na spodu nosnej plochy :lol: :wink: ...
Martinicky Vladimir
 
Příspěvky: 9104
Registrován: 02 kvě 2007, 09:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod arthur1966 » 05 bře 2014, 19:50

;-I ;-I ;-I ;-I ;-I
Môžeš v skratke popísať "stavebný postup"?
Uživatelský avatar
arthur1966
 
Příspěvky: 2577
Registrován: 15 lis 2010, 10:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod arthur1966 » 05 bře 2014, 20:15

Mike13 píše:Pekne ! N-kova Sotka je vsak zahada....mala zostrely , ci nie ???

Neviem, nakoľko je to reálne:

http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1367.0
Uživatelský avatar
arthur1966
 
Příspěvky: 2577
Registrován: 15 lis 2010, 10:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod arthur1966 » 05 bře 2014, 20:49

A ešte jedno zaujímavé foto Pokryškina
Přílohy
1353366281_pokr_ai4.jpg
19yBhsOL4.jpg
Uživatelský avatar
arthur1966
 
Příspěvky: 2577
Registrován: 15 lis 2010, 10:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod 66misos » 06 bře 2014, 11:12

Ahojte,
vdaka za komentare, velmi ma potesili. :D A ze boli pozitivne, to este viac :-D
S tou Sotkou to je stale trochu zamotane. Pred cca 2 rokmi som na http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1367.msg9326#msg9326 zacal diskusiu ohladom hviezdiciek vitazstva ma Pokryskinovej P-39.
Stale nie je verejne znama ziadna fotografia, ktora by ukazovala zaroven Pokryskina + hviezdicky vitazstva + seriove cislo + trupove cislo. Podla vsetkeho (a nazorov na ruskych forach) to bolo kvoli utajeniu. No a kvoli propagande stacil Pokryskin + hviezdicky, aj ked najcastejsie na Reckalovej Kobre.
Takze vysledok nie je skalopevna pravda, ale v akceptovany konsenzus. Sumar tej diskusie aj s profilmi je na:
http://www.mig3.sovietwarplanes.com/lendlease/p-39/misos/pokryshkin.htm

arthur1966 píše:;-I ;-I ;-I ;-I ;-I
Môžeš v skratke popísať "stavebný postup"?

V Illustratore zvlast layery na nity, sroby, panely, otvory a obrysove ciary. To impotrovane do Photoshopu stale ako separatne layery. No a potom dokreslovanie v zasade kazdej casti, resp. detailu (rozne farby, tiene, lesky...) v separatnych layeroch, plus Adjustment leyres tam kde treba. Napr. jeden vrtulovy list je cca 7 layerov, cele to ma hadam stovku layerov. To mi vsak dovoluje kazdu cast zvyraznit, potlacit a inac upravit separatne. No a to, co netreba, zahideovat, napr. cervena hviezda s ciernym lemom vs. cervena hviezda s bielo-cervenym lemom, kruh pod hviezdou atd.

Miso
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod harvy5 » 06 bře 2014, 12:21

Mam dojem ze existuje foto Pokryskina u masiny so zostrelmi a aj seriovym cislom. Stoji pred kridlom,je vidiet dve rady zostrelov a aj tabulka so zakladnymi udajmi. Je to ale D-2,ktoru asi mesiac pouzival po Kubanskej kampani,a ktora bola znicena ked druha masina bola dlha na pristati. Tusim v auguste 43 dostal tu N-0 ale ked som hladal podla serioveho cisla, to s koncovym 004 nikdy neexistovalo. Pozeral som to na stranke USAF kde boli uvedene vsetky serialy a aj s uzivatelom...
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod 66misos » 07 bře 2014, 01:05

Cau Harvy5,
bolo by uzasne, keby si nasiel tu fotku Pokryskina u masiny so zostrelmi a aj seriovym cislom, kde stoji pred kridlom, je vidiet dve rady zostrelov a aj tabulka so zakladnymi udajmi.

Pokryskin pouzival niekolko Kobier, ktore boli v 16 GIAP v obdobi priblizne od 15.5.43 do 20.6.43 vsetky naraz. Prva prisla P-39K-1 s/n: 42-4421, potom o 10 dni neskor P-39D-2 s/n: 41-38520 a nakoniec o dalsi priblizne mesiac P-39N-0 s/n: 42-9004 (preradena zo 45IAP). No a neskor bol casto foteny v Reckalovovej a Suchovovej P-39.
P-39N s/n: 42-9004 bola sucastou 400 kusovej serie 42-8727 - 42-9126. Dna 3.8.1943 (podla inych zdrovov koncom jula/cervence) bola po naburani pristavajucim Il-2 poskodena, odpisana zo stavu 16GIAP, poslana do opravy a nasledne preradena k inej jednotke.
Viac na http://www.mig3.sovietwarplanes.com/lendlease/p-39/misos/pokryshkin.htm
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod Franta Šrédl » 07 bře 2014, 09:02

Ruské kobry mě moc neberou, ale když už se člověk tímto typem zabývá, tak ho stroje Pokryškina a Rečkalova nemohou minout. K informacím uvedeným v odkazu sovietwarplnanes.com bych měl následující připomínku. Je tam kolorovaná fotografie Pokryškina před kobrou Rečkalova datovaná do léta 1944 a následně filmové záběry podle mě pořízené při stejné příležitosti datované do roku 1945. Už delší dobu se snažím vzájemně porovnávat veškeré mně známé fotografie nebo filmové záběry strojů P-39N 42-8747 a P-39Q 44-2547 a to Q je teda docela záhada. Nebýt toho, že je ve filmu jasně vidět sériové číslo 44-2547 na směrovce, tak vůbec nepochybuji o tom, že i na filmu je zachycen Pokryškin před Rečkalovou kobrou P-39N 42-8747. Pohrávám si tedy s myšlenkou, že se v obou případech jedná o stroj P-39N 42-8747, pouze s vyměněnou kýlovkou. Tento díl se u kobry dala při poškození rychle a bez problémů vyměnit.
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod Švanda » 07 bře 2014, 16:02

Povedla se, dobrá práce =D>
Uživatelský avatar
Švanda
 
Příspěvky: 1677
Registrován: 07 led 2010, 10:29
Bydliště: Kladno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod 66misos » 07 bře 2014, 20:16

Caute,
Svanda, vdaka.
Franto, zaujimava uvaha. Avsak Reckalovova N-ka ma na kridle pod hviezdou modry kruh, takze je velmi pravdepodobne, ze modry kruh je aj na trupe. Zato jeho Q mala modry kruh pod hviezdou na trupe zamalovany. Skor si myslim, ze na Tebou spominanych zaberoch ide o rozne lietadla, pricom ale na novej Q je povodny bocny kryt zbrani aj s hviezdickami vitazstva zo stareho N-ka, ku ktorym iba domalovavali dalsie. Na oboch lietadlach vyzeraju rovnako. A bol by nezmysel ich na jednom kryte zamalovat (ked N-ko odpisali, resp. preradili inde) a na novom (ked dostal Q) hviezdicky nanovo namalovat uplne rovnakym sposobom.
Prepac moju jazykovu neznalost, ale pod pojmom kylovka myslis celu smerovku, alebo iba pohyblivu cast (kormidlo)?
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod Franta Šrédl » 08 bře 2014, 09:37

Kýlovkou myslím jenom tu pevnou část, pohyblivá je směrovka.
Ohledně přendání panelu se sestřely na jinou mašinu to na první pohled vypadá logicky, jenže oni do sebemenšího detailu sedí i hvězdičky co jsou mimo panel a stejné jsou i detaily poškození vlastní kamo. Ohledně znaku na trupu těžko říct jak to bylo. Filmové záběry nejsou tak kvalitní, aby jasně dokázaly, že tam není modrý terč pod hvězdou, i když osobně si myslím, že tam opravdu není ( viz třeba P-40 z Aleut, kde se dost často mylně publikují tyto stroje pouze s bílou hvězdou bez modrého podkladu). To ale přeci nevylučuje možnost že se v obou případech jedná o stroj verze N. Že byl ponechán modrý terč na křídle navíc ještě neznamená, že stejné provedení bylo i na trupu. A záběr na záď stroje s viditelným seriálem s/n 42-8747 jsem nikde neviděl publikovaný.
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39N-0, Pokryskinova “100” s/n: 42-9004

Příspěvekod 66misos » 17 bře 2014, 23:38

Ahojte,
nakoniec som sa rozhodol sem pribalit aj dalsie Cobry, na ktorych mal lietat Pokryskin:

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Tato Cobra bola dodana do 16GIAP medzi prvymi. Podla Tabacenka (Pokryshkinskiy aviapolk - Nelakirovannye boevye chroniki) prisla 8.aprila 1943. Podla Romanenka Pokryskin na nej lietal od 2.aprila 20.juna 1943, potom bola dana inemu pilotovi.

Tato Cobra:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
prisla do 16GIAP 22.aprila 1943, v tom case Pokryskin uz lietal na vyssie uvedenej "130".

Nasledovala najznamejsia Pokryskinova "Sotka" - P-39N-0, seriove cislo 42-9004, trupove cislo 100, dodana 15.maja 1943, jej profile je na zaciatku tohto vlakna. Obe vyssie uvedene lietadla boli v tom case v 16GIAP stale pouzivane.

Tato posledna Cobra je hypoteticka:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Profile vychadza z informacie, ze Grigory Chuvashkin, technik Pokryskinovych lietadiel, bol 8.novembra 1943 vyznamenany, pretoze stroj so seriovym cislom 42-19158 uspesne pripravil k 158 letom a umoznil tak pilotovi 21 zostrelov. Zvysok je podla v tom case platnych pravidel oznacovania lietadiel.
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 24 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Galerie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY