Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Kreslené podklady ‹ Letadla ‹ Galerie
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Odeslat odpověď
Příspěvků: 14 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod Aviart » 26 srp 2012, 14:06

Zdravím! Před pár lety jsem se pustil do kreslení maximálně přesných bokorysů různých doprvaních letadel (malý vzorek můžete vidět na připojeném obrázku). Vzpomínáte-li rádi na vyhlídkovou terasu ruzyňského letiště z konce minulého století, tak zkuste prohlédnout obsah linky viz. niže...
http://www.flickr.com/photos/79923060@N04/sets/

IL-62 OK-FBF.jpg

IL-18 OK-NAB.jpg

Aviart
 
Příspěvky: 18
Registrován: 26 srp 2012, 13:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod arthur1966 » 28 srp 2012, 06:28

Teda toto! Naozaj krásné! A ešte k tomu tie pestrofarebné dopraváky!No nádhera =D> =D> =D> =D> =D>
Bude aj pokračovanie?
Uživatelský avatar
arthur1966
 
Příspěvky: 2577
Registrován: 15 lis 2010, 10:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod Pavel Soukup » 28 srp 2012, 07:48

Je to moc hezké =D> , už jsem si všiml i na jiných fórech. Ale pro mě zásadní otázka - dá se to koupit? Popř. v jakém je to formátu a na kolik to vyjde?
Dokončeno 2013: Mi-24 Hind (Italeri, 1/72), Avia B-35.2 (RS Models, 1/72), A319 (Revell, 1/144), L-60 Brigadýr (AZ Model, 1/72), Aero C-104 (MGD Models, 1/72)
Rozestavěno:Il-18 (AZ Model, 1/144), Junkers Ju 52 (Eduard, 1/144), Miles Magister (RS Models, 1/72), Zlin Z 281 (AZ Model, 1/72), Il-28 (Bílek, 1/72)
Uživatelský avatar
Pavel Soukup
 
Příspěvky: 457
Registrován: 09 bře 2006, 06:56
Bydliště: Kostelec u Jihlavy
  • WWW
  • ICQ
  • YIM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod Aviart » 28 srp 2012, 08:35

Pokračování samozřejmě bude..základní výkres Tu-134A je těsně před dokončením. V dohledné době se rozšíří i série IL-62 a IL-18...a to o další "livery" (LOT, Malév..atd) + jedna rarita, první "šedesátdvojka" ve službách ČSA (zapůjčená od rusů..CCCP-86666) s velmi svérázným zbarvením..
Aviation Art for Airliner Fans
http://planeprints.net/cs/
Aviart
 
Příspěvky: 18
Registrován: 26 srp 2012, 13:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod Aviart » 28 srp 2012, 08:49

Zatím to cíleně neprodávám..to portfolio, co mám, je na to příliš úzké. Na druhé straně už mě pár lidí "našlo"..takže nějaké printy snad už visí v kancelářích či pracovnách (zrovna nedávno ode mě objednala jedna paní pro svého manžela - bývalého cpt. na IL-18 - print s OK-NAB). Takže..máš-li zájem, zkus mě kontaktovat přes mail nebo přes facebook:
http://www.facebook.com/planeprints
p.s. základem těchto printů je technický výkres levého boku letadla v měřítku 1:10. Samotné printy jsou pak ve velikosti A4, A3 a A2.
Aviation Art for Airliner Fans
http://planeprints.net/cs/
Aviart
 
Příspěvky: 18
Registrován: 26 srp 2012, 13:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod arthur1966 » 28 srp 2012, 09:26

A môžeš niečo prezradiť, aký technický postup používaš - len tak v skratke:)
Uživatelský avatar
arthur1966
 
Příspěvky: 2577
Registrován: 15 lis 2010, 10:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod Aviart » 28 srp 2012, 12:06

Ve zkratce..no..nevím..každopádně celý ten proces byl nakonec výrazně delší, než jsem původně předpokládal. Začal jsem přesně před 3 lety…a v případě IL-62 (který byl jednoznačně nejnáročnější na sestavení) to probíhalo asi takto:
- rozhodnutí.."deep breath"
- shromáždil jsem veškeré volně dostupné výkresy z netu (celku i jednotlivých detailů)..bohužel, je jich strašně málo..
- prozkoumal jsem všechny původní ruské manuály (ač nerad..musel jsem oprášit svoji chabou ruštinu)
- prostudoval jsem archiv L+K a některých ruských, anglických a maďarských leteckých časopisů
- vyhledal jsem a kontaktoval lidi, kteří danou problematiku už znali a mohli mi poradit (moc mi pomohli pánové Cvrkal a Obendrauf)
- prolistoval jsem všechny možné i nemožné aviatické servry..a nashromáždil tisíce fotek, podle kterých jsem pak doladil některé detaily
- vzal jsem si foťák a metr, a jel dělat vlastní "walkaround"-y do Hatě i k panu Tarantíkovi (doplnil jsem některé chybějící rozměry..)
- nakreslil jsem bokorys v měřítku 1:10 (je to vektorová grafika v Adobe Illustrator..má to 5,5 metrů na šířku)
Tak..toto výše napsané mi zabralo skoro dva a půl roku..výsledkem ale byl ten zmíněný výkres, který je - troufám si říct - momentálně nejpřesnější vektorovou grafikou letadla IL-62 nacházející v rukou neprofesionálního nadšence. Další postup už byl mnohem příjemnější a taky nesrovnatelně rychlejší. Vektorovou grafiku jsem postupně převedl do Photoshop-u..kde jsem nakreslil (teď už "jenom" v měřítku 1:72) základní model se všemy stíny, lesky, opotřebením, barvamy..atd. Tento základní model mi teď slouží jako předloha k veškerým konkrétním letadlům, které postupně "oblékám do kabátu" přesně tak, jak vypadaly v daný okamžik (to vše opět podle desítek nebo spíš stovek fotografií z netu, z časopisů a knížek). Pak už jenom na konkrétní print doplním text, technické údaje..k tomu nějaká loga, emblémy, pozadí a jiné cingrlátka k oživení kompozice..a tratáá..HOTOVO..
Aviation Art for Airliner Fans
http://planeprints.net/cs/
Aviart
 
Příspěvky: 18
Registrován: 26 srp 2012, 13:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod arthur1966 » 28 srp 2012, 13:11

Aj som si myslel, že je to také jednoduché! Len trocha mi uniká potreba výkresu 1:10, ale to nie je Tvoja chyba, ale nedostatok mojej predstavivosti :grin:
Uživatelský avatar
arthur1966
 
Příspěvky: 2577
Registrován: 15 lis 2010, 10:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod Aviart » 28 srp 2012, 16:48

Kvůli přehlednosti čísel a jednoduchosti přepočtů jednotlivých rozměrů jsem vybiral mezi měřítky 1:1, 1:10 a 1:100. Kreslit ve skutečné velikosti..to už i mě přišlo úchylné. Ve "stovce" bych zas musel často pracovat s desetinama i se setinama milimetru a navíc u překreslení křivek z předlohy by byla větší šance k chybě. Proto jsem nakonec kreslil 10x zmenšený letoun (samozřejmě jenom v počítači)
Aviation Art for Airliner Fans
http://planeprints.net/cs/
Aviart
 
Příspěvky: 18
Registrován: 26 srp 2012, 13:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod arthur1966 » 28 srp 2012, 17:05

No logiku to má...
Uživatelský avatar
arthur1966
 
Příspěvky: 2577
Registrován: 15 lis 2010, 10:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod Martin Janoušek » 30 srp 2012, 05:05

To je krása. =D>
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5481
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod Martin Hatala » 29 zář 2012, 19:51

Zasnem, dokonale! =D>
Uživatelský avatar
Martin Hatala
 
Příspěvky: 3544
Registrován: 12 črc 2008, 23:48
Bydliště: Calgary,AB Canada
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod Petr Bílský » 30 zář 2012, 09:28

Nemam slov proste KRASA :)
Tvrdě jsme cvičili, ale kdykoli měly naše jednotky přistoupit k praktické činnosti, museli jsme se reorganizovat. Ve zralejším věku jsem pochopil, že máme sklon čelit každé nové situaci reorganizací, je to báječná metoda k vyvolání iluze pokroku. Ve skutečnosti vyvolává chaos, neefektivnost a demoralizaci. Gaius Petronius
Uživatelský avatar
Petr Bílský
 
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2011, 15:28
Bydliště: Olomouc
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bokorysy letadel ČSA (1960-2000)

Příspěvekod Aviart » 22 led 2013, 22:41

První (pronajatý) letoun IL-62 ve službách ČSA měl dost neobvyklé zbarvení. Modré linky pod okny, typické pro tehdejší Aeroflot, byly doplněni grafickými prvky ČSA. V tomto prapodivném "kabátě" poprvé přístál na Ruzyňském letišti 2. května 1968. Do srpna téhož roku, kdy byl vrácen původnímu majiteli (Aeroflot-u), létaly na tomto stroji zdvojené posádky (sovětské a české). Byl to teprve jedenáctý vyrobený IL-62 vůbec, včetně všech prototypů.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

http://www.flickr.com/photos/79923060@N04/sets
Aviation Art for Airliner Fans
http://planeprints.net/cs/
Aviart
 
Příspěvky: 18
Registrován: 26 srp 2012, 13:45
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 14 • Stránka 1 z 1

Zpět na Galerie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY