[quote="Vlastimil Lukáš"]Založím si chlívek. V kamufláži zatím pořád není docela jasno. Mám v úmyslu dělat Nieuport č.N2263 vybavený třemi kulomety. Netuším však jestli létal v dubnu 1917.
Letadlo prý bylo vybaveno motorem Clerget...ty dávali do Triplanů už v dubnu 1917....Bohužel nemám tuhle fotku nikde po ruce..(pokud jí vůbec mám..

)..ALE..! Jestli má tenhle stroj opravdu klobouk před vrtulí, tak Clerget NEmá natututy..! Kromě toho Nieuporty s Clergetama nesly označení Nie-XVII bis a měly zakulacený trupy. A kromě toho Clerget byl rozměrově poněkud odlišný oproti Le Rhone a tomu odpovídala i kapota. Byla kratší a měla větší průměr. Domněnka o Clergetu pravděpodobně vznikla díky tomu přetížení výzbrojí, kdy ten, kdo to pustil do světa asi domníval, že by to Le Rhone neutáhl. Ale ono to bude asi trochu jinak. Takto napěchovanej stroj byl spíš určený ke konkrétnímu úkolu a výzbroj byla namontovaná spíš nárazově. Protože existujou fotky strojů z N68 dost často vyzbrojené protibalónovou výzbrojí, tak šlo zřejmě o ten samý případ. Další možnost jsou vzducholodě a v neposlední řadě i svaz bombardérů. Ono se toho o taktice bojů proti Gothám moc neví, ale ze střípků, které lze v literatuře pozbírat, proti nim vzlétaly často přezbrojené stroje, které se je snažily dostat z oblohy pořádnou sprchou olova. Jednu Gothu takto sestřelil například i Handley Page O/100 ověšený 11-ti Lewisama..!! Co, se týká barev interiérů. Nádrže byly opravdu mosazné..(ostatně restaurovaný stroj, jehož fotku jsi přiložil má palivové nádrže natřené hliníkovým bronzem, ale olejovou nádrž má nenatřenou..) Jako základovku na kovové díly používali frantíci světle modrou barvu, ale také černou, ale také šedou.. Z toho všelikého zamalovávání vnitřního příslušenství vlastně nejde ani s jistotou určit skutečný materiál některých dílů. Například sedačka..tvrdí se, že byla kovová, ale je hodně nákresů, kde je dřevěná..

Nábojové skříňky má ten restaurovaný stroj dřevěné s kovovými tunýlky pro přísun munice do zbraně. Asi nic nezkazíš, když se budeš držet barevných náznaků Marka Millera. Vypadá to vcelku přirozeně. Co se týká emblému na boku, tak přiložené barevné schéma V.Hochmuta se nápadně podobá tomu, co před lety prezentoval P.A.Tesař v LaK. No a abys měl ve volných chvílích o čem přemýšlet, tak mám fotku jiného stroje z N68, kdy tento má "trumpetku" ještě na levém horním křídle vedle kokardy a na pravém horním křídle má vedle kokardy taktické číslo. To, ale na boku nemá. Tam je jen trumpetka s vepsanou šedesátosmičkou. Minimálně to taktické číslo na křídle by mohlo naznačovat určitou zvyklost ve značení letounů u N68..
