Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby ‹ Bloody April 2012
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Odeslat odpověď
Příspěvků: 182 • Stránka 7 z 13 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13
  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod Peter DeSnek » 06 bře 2012, 09:12

Myslim si, ze se ti z toho rodi primo Bomba Bombovic ...

[-o< [-o< [-o<
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod zdesko » 06 bře 2012, 16:44

..tak mi nějak uniklo, že se Libor pustil už do takovéhoto monstrprojektu..! :shock: Já bloud si myslel, že teprve zbíráš podklady.. #-o Co se týká sezení předního střelce, tak existuje fotka, která naznačuje, ža na levoboku jeho kokpitu byla sklopná sedačka. Pak existuje i fotka, kdy je přes přední kokpit "pověšený" řemenový sezení. Ani jedno však nelze vidět pořádně. Replika má pásy, které se pro maketu nehodí, protože jak tu bylo správně řečeno jsou 4bodové (u pilota) Jsou sice maskované, jako starodávné, ale nejsou maketové. Podle fotek se zdá, že ti chlapíci, co stavěli jejich repliky (tuším jsou dvě) původně plánovali maketové břišní pásy i na létající stroj. Po celou dobu stavby neměla totiž pilotní sdačka průřezy na ramení řemeny. Ty se najednou zničehož-nic objevily až na hotovém stroji. Je zajímavé, že chlapík, který létá v replice jako přední střelec dělá za letu ty samé vylomeniny, jako střelci za Velké války. Dá se najít video, kdy se za "Fééčko" pověsí replika Pfalze D.III a to, co předvádí "jako střelec" je docela o hubu.. :-k Ale na druhou stranu, kdo lítal někdy na něčem podobně šíleném, jako je "Fee"..třeba na motorovém rogale, tak to jeho počínání odbude slovy.."vždyť o nic nejde".. :-D Taky sem na rogale lítal, a taky to říkám..ale zároveň vím, že stačí nějaká turbulentní džuzna a je to v pr.. Na videu je zároveň vidět, že jakmile se za "Fee" pověsil nějaký dravec..(zde replika Pfalze), bylo pro osádku asi vymalováno.. Přesto je známo, že se střelci dokázali dost často ubránit...já před nimi hluboce smekám.. [-o<
Přílohy
FE-02b_No6341-a04.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 06 bře 2012, 16:51, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod zdesko » 06 bře 2012, 16:49

..tu přední boční sedačku jsem zatím nenašel.. :arrow: 8) :arrow: ..ale tady na té kresbě by na ní střelec měl sedět..
Přílohy
FE-02b_art01c.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod Martin Pohl » 06 bře 2012, 22:48

Výše zmíněný obrázek je výřez z The Morning Job od Russella Smithe.

Další z jeho prací lze najít na stránkách http://www.russellsmithart.com/. Opravdu vřele doporučuji!
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod zdesko » 11 bře 2012, 18:14

..našel jsem ten obrázek "údajné" sedačky o které jsem se zmiňoval výše..(fotka je součástí fotoarchivu WNW). Po pořádném prohlédnutí obrázku si myslím, že to sedačka není, ale, že je to šuplík na nábojové bubny pro Lewise. Asi to nebude standartní "šuplík"..ale jen součást vybavení konkrétního letounu. Zde letounu No6341 (Zanzibar No1/The Scotch Express). Tento letoun má jako sezení předního střelce kožený řemen natažený napříč kokpitem. Ani tento popruh ale nevypadá jako standartní vybavení Feeček. Nikde jinde není prokazatelně vidět ani náznak po něm a také všechny možné nákresy ho ignorují. Pokud měl tedy střelec na něčem sedět, byla k tomu pravděpodobně určená přepážka před pilotem a její tvarování, kde z pilotovi strany bylo místo pro nožní řízení a ze strany střelce ty samé výstupky sloužily k sezení, popřípadě jako stupínek pro obsluhu kulometu střílejícího přes horní křídlo dozadu. Výstupek na této přepážce svým tvarem připomíná svou střední částí opěradlo sedáku. Je tedy možné, že střelec při startu(přistání) seděl na podlaze, opřený o vybrání v této přepážce. Pohledů do předního kokpitu je bohužel málo a kromě pohledu do stroje No6341 existuje podobný pohled do jiného stroje, kde je na levém boku umístěná radiostanice. Nic víc jsem nenašel, teda kromě nákresů jednotlivých druhů trubkových lafet pro montáž kulometů. Je s podivem, že tato zbírka trubek měla své Mk. označení, takže to nebylo nic "živelného"..
Poutání pro pilota přímo viditelné v originální podobě jsem taky nenašel.. Padla tu domněnka, že kotevní body pásů, tak, jak je v provedení kitu WNW je možná sporné..(že je moc vysoko..) Našel jsem poutání letounu FE-8, kde jsou kotevní body nakreslené také v úrovni horních podélníků. Protože na FE-2 s potrhaným potahem trupu není vidět žádný kotevní bod pro pilotní sedadlo, který by byl někde pod sedačkou, je možné, že to mají WNW prostě dobře.. :wink:
Přílohy
FE-8_det-int01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod zdesko » 11 bře 2012, 18:21

Nevěřícnost "nás všech" k tomu, že přední střelec byl při "své práci" v podstatě volný jako pták, vede k různým spekulacím. Všimněte si, že na tomto obrázku má střelec nohy zaklesnuté do třmenů na stupínku přepážky...(na fotkách jsem je ale zatím nenašel.. :-k )
Přílohy
FE-02b_A5517-art02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod Hellboy » 11 bře 2012, 18:54

Díky za pomoc. S těmi pásy pro pilota jsem si myslel že mohou být uchyceny na konstrukci ale trochu mě mate ten kryt co měl pilot za zády, ten by určitě vadil při poutání ale hlavně při případných opravách pásu nebo při jeho výměně. Ale neříkám že tam odtud pás nevycházel. :wink: A ten spodní obrázek nevím, nevím, kdyby si stoupnul až nahoru na kryty zásobníků tak by v podstatě byl venku z letadla a ty pásky na uchycení nohou by mu nebyly moc platné. Ale možná jsme jen zhýčkaní a nebo nevíme co jsou správné adrenalinové sporty. :grin:
Přílohy
P1060425.JPG
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod Sheya » 11 bře 2012, 19:03

Třeba tam měl první vázání Candahar... :grin: :grin: :grin:
Omne initium difficile est
WHO IS WHO viewtopic.php?f=78&t=36938&p=691305#p691305
H-21 viewtopic.php?uid=2807&f=300&t=93779&start=0
L-29 viewtopic.php?f=300&t=94555

HGW doplňky: http://www.battlefield.eshop-zdarma.cz/
Uživatelský avatar
Sheya
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 08 pro 2006, 14:15
Bydliště: Velké Přílepy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod Marfek » 11 bře 2012, 19:05

Všimli jste si chlapi, že ten přední střelec má na tom obrazu nohy zaklíněné v té bedně podobné "víme čemu" :D . Podle umístění té bedny na modelu, by je musel mít v holeních kostech zlomené do paragrafu :lol: . Čemu teď věřit, modelu nebo kresbě? Martin
Uživatelský avatar
Marfek
 
Příspěvky: 130
Registrován: 15 kvě 2010, 18:13
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod Hellboy » 11 bře 2012, 19:17

Ta "bedna" je kryt nohou pilota aby nekopal střelce do zadku :grin: . A v horní části byly zásobníky. Takže doopravdy nevím jestli by na ní stál při střelbě dozadu a delší dobu se tam udržel, zvlášť když ještě musel mířit kulometem nad celé horní křídlo. To by asi měli nedostatek střelců :-D .
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod Timi » 14 bře 2012, 14:04

Zdravím Hellboy pečlivě stavbu sleduju, máš to moc pěkný. Tady jsm narazil na nějaký fotky snad ti pomužou.
Přílohy
FE2Biplane.jpg
FE2D.jpg
FE2dII.jpg
FE2dI.jpg
Jakub Houška
Uživatelský avatar
Timi
 
Příspěvky: 582
Registrován: 14 led 2008, 22:43
Bydliště: Tábor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod zdesko » 14 bře 2012, 15:47

..obávám se, že nepomůžou.. :-k Dvě tyto fotky představují FE-2d s Rolls-Roycem. Déčko s imatrikulací A´4 je stroj A´1959 z No20 Sqn RFC na kterém byli zajmutý 2Lt Pope a Lt. Nasmyth. To druhý "Déčko" je stroj A6516 pojmenovaný "Presented By The Colony Of Mauritius No13" s posádkou kpt. "Inky" Stevens a pozorovatelem W.C. Cambray, který předvádí na sérii fotek, co vše musel ve svém kokpitu stíhat. Kromě toho měly "déčka" v předním kokpitu pro střelce stejnou sedačku, jako pro pilota. Na zbylých dvou fotkách jsou už "béčka", ale ty shodou okolností ukazují rozdílné vybavení předních kokpitů, které bylo bohužel pro kitaře dost individuální...to "béčko" postavený na nos je z No11 Sqn RFC..
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod RostaM » 19 bře 2012, 18:29

Pokusím se umístnit pár fotek fotek cockpitů FE2b a FE2d. Stavebnice má správně cockpit FE2b platný jak pro early, tak i pro verzi late.Co se týká pásů jsem přesvědčený, že tam žádné nebyly.Na žádné dobové fotce z let 1916-17 není v havarovaných strojích pásy vidět.Není to nic divného ještě v r. 1917 si piloti často pásy uřezávali i ve stíhačkách např. v Albatrosech, Pupech, Camelech ikdyž je to někdy stálo život přímo ve vzduchu, kdy je odstředivá síla vymrštila z kabiny během bojového obratu a zabili se.FE2b byl spíše motorový kluzák, nebyl schopen divokých obratů a tak se piloti nepoutali. Pozorovatel-střelec se vázat mohl-na jedné fotce je vidět světlý popruh a bednička sloužící jako sedátko.Oficiálně žádné sedátko neměl a v každém případě to byl hrdina.Bojovat za těchto podmínek vyžadovalo odvahu.
FE2b_cock.pdf
(319.08 KiB) 19 krát

RostaM
 
Příspěvky: 60
Registrován: 15 úno 2008, 18:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod RostaM » 19 bře 2012, 18:31

FE2_close_up.pdf
(155.19 KiB) 18 krát

RostaM
 
Příspěvky: 60
Registrován: 15 úno 2008, 18:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: FE.2b Late 1:32 Wingnut Wings

Příspěvekod zdesko » 19 bře 2012, 18:51

..Rosťo pilot asi pásy měl, protože existují tyto nákresy na poutání pilota i s kódovými čísly podsestav..
Přílohy
FE-2b_det-a06.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 182 • Stránka 7 z 13 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13

Zpět na Bloody April 2012

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY