jiří ščučka píše:no k***a! a že vojta to pochopil....to je mně zajímavý...
![Cool 8)](./images/smilies/36_1_68.gif)
Chuju
![Very Happy :grin:](./images/smilies/36_11_6.gif)
Počkej v Mošoni!
David Hényk píše:jiří ščučka píše:pokud jsi nepochopil že diorámu tvoří dojem a zpracování tak ani nemůžeš vědět co kritizuješ.
už chápeš?
Bych řekl, že se tu řeší dvě roviny...první je "dojem a zpracování" a ta druhá jsou "faktické chyby" . První bych si opravdu bez znalosti "zákonitosti" staveb dio nedovolil kritizovat. Pokud tam ale vidím faktické chyby (čistě teoreticky, já tam žádné chyby nevidím a nehledám) tak přece nemusím stavět bohovsky dioramata, ne? Hezký příklad je poznámka Pepu Choreně..je to hasič a ví jak to má správně vypadat, ale pokud vím tak dioramata nedělá.
Snad jsem pochopil správně tak to druhé právě řešil Bob 1 . Některé jeho výtky byly vyvráceny vcelku věcně Jezevčíkem a Ondrou Kubešem.
Mě osobně se to dio líbí..zaujala mě jen tahle debata o to na jakým levelu musím být, abych mohl kritizovat
![Smile :)](./images/smilies/36_1_49.gif)
Faktické chyby..ehm, no dobrá.
Tak kdybychom šli až do takových podrobností, tak by se mohlo docela dobře stát, že zjistíme, že 90% modelů a dioramat a tanků atd. bude blbě.
Proč?
Protože zdaleka ne všichni zde byli na vojně, na letišti, u tanků atd., ale pár nás tu takových je.
A pokud by se v tom lidi, co u toho byli, začali rýpat, tak pak zjistíme,
že na tancích je nesmyslé zaprášení, rez na nesmyslných místech, odrané tanky z dob Varšavské smlouvy, kdy se o to staralo jak o oko v hlavě,
na letadlech jsou nemyslně otevřeny všechny krytky, odraná místa, kam technik lezl jednou za rok, ...atp. Chápete?
Jako příklad dva náměty:
- po příchodu na letiště vzaly mé veškeré modelářské patinovací ideály za své - letadla ve službě vypadala úplně jinak, žádné ošlapání na kov atd.
jediná patina - začouzení od motorů. Tečka. A zapomeňte na zabahněná kola.
- výsostné znaky na řadě mixérů jsou samolepkou, která je lesklá. Zbytek mixéru polomatný. Kolik z vás to má takhle na modelu?
Takže neřešme fakta, řešme diorámu jako takovou.
Můj názor letadýlkáře a výtvarníka - dio plně vystihuje záměr - navodit ponurou atmosféru
konce a zmaru, tolik typickou pro řadu měst na konci války. A přirovnání s ponurými obrazy středověkých mistrů není až tak od věci.