Když jsem přemýšlel, co se šachtami, bylo mi brzo jasné, co jediné je možné s nimi udělat: Tu hovadinu, co místo nich Airfix má, dát kompletně pryč a nějak vytvořit nové. Považuji za nesmysl, že Airfixí provedení má ztvárňovat krycí plátno, jak se občas tvrdí. Jde o pokus opticky vytvořit dojem krabicového vnitřku šachet, z některých úhlů to tak skutečně může i fungovat, ale modeláře to neuspokojí.
Rozhodl jsem se nechat šachty nezakryté.
Nejdřív jsem chtěl použít resin od AML. Jenomže je příliš malý, otvor pro kolo je zkrátka moc velký. To není chyba AML, koneckonců je to určené na jiný kit. Při troše snahy se sice resin pod otvor napasovat dá tak, aby nikde netrčel, ale pořád to vypadá příliš "těsně". Kromě toho tyto resiny nejsou zrovna moc čistě odlité, jsou plné otřepů a nerovností a vůbec takové mdlé.
Nakonec jsem vzal plechové šachty z Eduardí sady pro P-40E (72387), které mají správnou velikost. Nutno říct, že AML je provedením mnohem věrnější. Ona ta šachta nebyla ve skutečnosti "krabice", ale kopírovala přepážky v křídle (viz. obr). To Eduard až na malé zkosení nepostihuje vůbec, ale rozhodl jsem se to neřešit. Začal jsem drátkovat a najednou vidím něco divného. Znovu jsem se několikrát podíval do podkladů, pak do návodu k leptům a opravdu: Eduard má ty šachty zrcadlově obráceně! To, co má být u trupu, mají směrem ke koncům křídel a naopak!
V tuto chvíli jsem jako správný modelář měl ty šachty rozdupnout, ale víte co... (Oslík: "Já vím, vy..al se na to!")... Prostě jsem to jenom vydrátkoval a dotvořil tak, aby to bylo správně, tvar šachet a otvory jsem už nechal tak. (Oslík: "Vždyť jsem to říkal.")