Stránka 1 z 1

Curtiss P-40B z Pearl Harboru

PříspěvekNapsal: 12 bře 2012, 23:03
od Víťa Výmola
Konečně zakládám svoje Tomahawkové téma. Budu stavět P-40B (nebo je to C?) z Pearl Harboru číslo 337, s pomocí dekálů AML.

Re: Curtiss Hawk P-40B z Pearl Harbor

PříspěvekNapsal: 12 bře 2012, 23:14
od Víťa Výmola
Současný stav modelu. Jenom si nemyslete, že jsem to udělal dnes nebo včera. Nejsem Miloš :grin:, patlám se s tím už strašně dlouho.
Jak je vidět, byly použity Marabu lepty, s pár drobnostma navíc. Lepty je nutno pochválit, ale přesto: Myslel jsem, že když už jsou v nich bočnice, tak jsou tam proto, aby vyřešily závažnou vadu kokpitu. Trup se směrem dolů stáčí do přechodu ke křídlu, čehož důsledkem je velice nepěkná a výrazná mezera mezi podlahou a boky kokpitu. Stačilo, aby bočnice byly delší a mohly to řešit. Mají ale stejnou hloubku jako stávající kokpit, škoda! Tak jsem ty bočnice aspoň ve spodní části přiohnul směrem dovnitř, podlahu dal trochu výš a zbytek "zamaskují" kabely. Škvíra je víceméně pryč, ale dejte si na to pozor.
Dále doporučuji odstranit ustavující čudlíky za palubkou, jsou skrz kokpit docela vidět.

Re: Curtiss Hawk P-40B z Pearl Harboru

PříspěvekNapsal: 12 bře 2012, 23:31
od Miloš Völkl
Každopádně nejseš já :) ale i tak to máš hodně pěkné =D>

Re: Curtiss Hawk P-40B z Pearl Harboru

PříspěvekNapsal: 13 bře 2012, 05:44
od Martin Glogar
Hodně dobré, krásně vymalované, Víťo =D> Narozdíl ode mě se nebudeš muset stydět otvírat kokpit :lol:

Re: Curtiss Hawk P-40B z Pearl Harboru

PříspěvekNapsal: 13 bře 2012, 10:11
od Oslík
Zatím ne. Já to jenom tradičně dodělám, až ho to přestane bavit.

Re: Curtiss Hawk P-40B z Pearl Harboru

PříspěvekNapsal: 18 bře 2012, 21:58
od Víťa Výmola
Když jsem přemýšlel, co se šachtami, bylo mi brzo jasné, co jediné je možné s nimi udělat: Tu hovadinu, co místo nich Airfix má, dát kompletně pryč a nějak vytvořit nové. Považuji za nesmysl, že Airfixí provedení má ztvárňovat krycí plátno, jak se občas tvrdí. Jde o pokus opticky vytvořit dojem krabicového vnitřku šachet, z některých úhlů to tak skutečně může i fungovat, ale modeláře to neuspokojí. :)
Rozhodl jsem se nechat šachty nezakryté.
Nejdřív jsem chtěl použít resin od AML. Jenomže je příliš malý, otvor pro kolo je zkrátka moc velký. To není chyba AML, koneckonců je to určené na jiný kit. Při troše snahy se sice resin pod otvor napasovat dá tak, aby nikde netrčel, ale pořád to vypadá příliš "těsně". Kromě toho tyto resiny nejsou zrovna moc čistě odlité, jsou plné otřepů a nerovností a vůbec takové mdlé.
Nakonec jsem vzal plechové šachty z Eduardí sady pro P-40E (72387), které mají správnou velikost. Nutno říct, že AML je provedením mnohem věrnější. Ona ta šachta nebyla ve skutečnosti "krabice", ale kopírovala přepážky v křídle (viz. obr). To Eduard až na malé zkosení nepostihuje vůbec, ale rozhodl jsem se to neřešit. Začal jsem drátkovat a najednou vidím něco divného. Znovu jsem se několikrát podíval do podkladů, pak do návodu k leptům a opravdu: Eduard má ty šachty zrcadlově obráceně! To, co má být u trupu, mají směrem ke koncům křídel a naopak!
V tuto chvíli jsem jako správný modelář měl ty šachty rozdupnout, ale víte co... (Oslík: "Já vím, vy..al se na to!")... Prostě jsem to jenom vydrátkoval a dotvořil tak, aby to bylo správně, tvar šachet a otvory jsem už nechal tak. (Oslík: "Vždyť jsem to říkal.")

Re: Curtiss Hawk P-40B z Pearl Harboru

PříspěvekNapsal: 18 bře 2012, 22:27
od Martin Glogar
=D> A když si navíc vezmu, jak je to malé ...
Jinak, raději to hned zalep do křídla, aby se ti to ještě nerozleželo :lol:

Re: Curtiss Hawk P-40B z Pearl Harboru

PříspěvekNapsal: 19 bře 2012, 11:40
od David Hényk
Šachty od QB by tam nešli dát??

Re: Curtiss Hawk P-40B z Pearl Harboru

PříspěvekNapsal: 19 bře 2012, 12:02
od Víťa Výmola
Ani jsem si neuvědomil, že je Aires dělá. Takže těžko říct.
Podle obrázku by sice snesly taky trochu začištění, ale tvarově jsou správné.

Re: Curtiss P-40B z Pearl Harboru

PříspěvekNapsal: 22 bře 2012, 21:09
od Víťa Výmola
Šachty hotové, jenom zalepit. Pro jejich umístění bylo potřeba ztenčit spodní i horní díl křídla, ale nebylo to nic hrozného.