SV píše:Zdravím,
krásně postavený model, jenom velká škoda, že jsi se držel návodu od Hasegawy. Oni se s tím moc nepářou a mají tam spoustu chyb. Hartmanova mašina byla docela "očesaná". Neměla Morane anténu, ani Peil (základna Peilu byla bakelitová, hnědá) a závěsník byl demontovaný. Zůstaly po něm trčet jenom dvě palivové hadičky. Správně je, že to je G14/U4 z WNF, ale zdá se mi, že v kabině není vypouklý kryt baterie. Z fotek si nejsem jistý jakou tam máš směrovku. Že ji nemáš vysokou, dřevěnou?!
Hasegawa taky dost odflákla kamu. Konce křídel a ani olejový chladič nebyl žlutý.Místo toho chybí na levé polovině křídla "maďarské" žluté V. Taky kříže na spodku křídla mají být s černým lemem.
Ty šachty mají být opravdu světle šedé i s kryty podvozku, podvozek RLM02 nebo kov a držáky slunečníku jsou taky špatně.
Ještě jednou velká škoda, ale jinak si z mých připomínek nic nedělej, protože 99% lidí si těchto faktografických chyb stejně nevšimne a jsem si jistý, že kdyby to Hasegawa udělala aspoň trochu zodpovědně, tak to budeš mít O.K.
Jenom bych doplnil, že Morane anténu původně tato stodevítka měla, ale byla demontována, plexisklo , které tvořilo izolaci,bylo odstraněno a nahrazeno plechem. Verze byla G-14/U4, takže by neměla chybět krytka pro doplňovaní tlakového vzduchu pro MK108 včetně popisky a otvor za výfuky na pravé straně, kudy unikal přebytečný tlak.vzduch ze závěru.Kdo by si chtěl vyhrát z vnitřkem, tak jiný systém nožního řízení oproti mašinám s Mg 151, zaměřovač Revi 16B a spousta dalších prkotin.
Co se týče podvozkových noh, tak se přimlouvám za kov,mašina byla ze serie 510,511,512xxx, co jsme kopali mašiny z tohoto bloku, tak je měly v kovu viz.snímek.Trupový balkenkreuz byl lemovaný.U modelu bych vytknul přebytečnou bouličku s nasavačem kompresoru pro přetlakovou verzi(G-14/U4 WNF ne), nezakitované boule pro Mg131,krytka na pravé straně trupu pod krytkou MW 50 je záležitost Erly a ne WNF(snad pozůstatek GM1),u těchto mašin už ani nebyla horní"chňapka"za kabinou,chybí anténa a z hlavy si nevybavím zda stroj měl anténu IFF, ale to mě jistě doplní Roman.Ale jinak OK, líbí se mi nástřik.Tahle mašina je dost specifická pro fanatiky do 109, tak si z toho nic nedělej.
Hákoše měly tyto mašiny lemované, ale i bez lemu, poněvadž neznám žádný snímek, který by zobrazoval zá´d této mašiny, tak bych to neřešil, spíš mě mrzí neznámé W.Nr., které bylo u těchto sérii poměrně výrazné.
Poměrně málo známou skutečností je, že tato mašina po odchodu Hartmanna od 7. staffel létala dál s tulipaném a srdíčkem, později přibyl ještě znak 7.Staffel na kapotě. Fotografována byla ještě na začátku března 45, její další osud je neznámý, mezi mašinami II./JG52 na konci války se však nenálézá,není dokonce ani vyloučeno, že v dubnu 45 mohla být sestřelena někde na jižní Moravě.A vyrobena mohla být v Dianě.Ale to jsou již spekulace...
Romane, už sa těším, jak ji postavíš, protože pak sa určitě objeví nové fotky a všechno bude jinak a ja si ju budu moct postavit OK
