Spitfire Mk.Vc + S-99 1/48

Nazdar vespolek,
je nějak populární se vracet po letech ke kitařině, a ani já nejsem výjimka.
V roce 1988 jsem se zúčastnil Městské stanici mladých techniků v Dejvicích u hotelu Internacionál své první kitařské soutěže. Bylo mi jedenáct, v kategorii jsme byli tři, a já vyhrál, jenže se ziskem 49bodů...
V letectví o tom vyšel článek, kde nás pěkně zdrbli, jací jsme patlalové. To byla pro mě strašná rána, umocněná tím, že jsme následně v témže roce jeli s kamarádem do Telče na mistrovství republiky juniorů, odkud jsme se vraceli jako spráskaní psi, naše upatlánky totálně mimo hru.
Tak mě to ranilo, že jsem na kitařinu vpodstatě zanevřel, začal jsem se věnovat létajícím modelům, pak RCéčkům, pak se ty érečka ještě zvětšily a z extriéru jsem při řízení přesedl do interiéru, rychleji, výše a dále, prostě přesně podle svazarmovského schématu modelář, plachtař, motorář, profesionál... a najednou mi jakoby zničeho nic po skoro dvaceti letech luplo v kouli, vrátil se k začátku a začal jsem kitařit (to jsem myslel, že přijde až na důchod). Léta a létání mi přidalo trochu na trpělivosti, stříkací pistole mi umožnila provádět do té doby zapovězená kouzla. Po postavení asi šesti modelů jsem sebral trochu odvahy jít s kůží na trh. Tady je první:
Avia C-99 neboli Messerschmitt 109G-10, Hasegawa 1/48
Snažil jsem se ztvárnit mašinu relativně novou, ještě neodřenou, a jen tak zlehka zašpiněnou. Důvod je prostý, tvorba patiny je jednou z mých slabých stránek. Proto ten lehce kačenkoidní vzhled. Spáry mezi panely jsem napouštěl jen kolem motoru, a ty, co byly na trupu jsem nezvýrazňoval a naopak je zatmelil. Na modelu jsou v reálu trochu vidět, na fotce nikoliv.
Na modelu je vidět i moje druhá slabá stránka (ono jich bude daleko víc), a to obtisky. Ač před jejich nanášením používám lesklý lak, a pak takové ty různé vodičky, tak mi přesto pořád stříbří... teorii mám rádoby zmíklou, ale ta praxe mi nějak pokulhává. Navíc mi moc nesedí červená na obtiscích s červenou na čumáku. Popravdě řečeno, skoro bych řekl, že blíže šarlatové barvě má ten nástřik, než obtisky. Ale čert ví.
Ujela mi barva na discích kol, až po dokončení modelu mi došlo, že měly mít daleko tmavší odstín, ale co, je to daň za nedostatečné studium podkladů.
je nějak populární se vracet po letech ke kitařině, a ani já nejsem výjimka.
V roce 1988 jsem se zúčastnil Městské stanici mladých techniků v Dejvicích u hotelu Internacionál své první kitařské soutěže. Bylo mi jedenáct, v kategorii jsme byli tři, a já vyhrál, jenže se ziskem 49bodů...

Tak mě to ranilo, že jsem na kitařinu vpodstatě zanevřel, začal jsem se věnovat létajícím modelům, pak RCéčkům, pak se ty érečka ještě zvětšily a z extriéru jsem při řízení přesedl do interiéru, rychleji, výše a dále, prostě přesně podle svazarmovského schématu modelář, plachtař, motorář, profesionál... a najednou mi jakoby zničeho nic po skoro dvaceti letech luplo v kouli, vrátil se k začátku a začal jsem kitařit (to jsem myslel, že přijde až na důchod). Léta a létání mi přidalo trochu na trpělivosti, stříkací pistole mi umožnila provádět do té doby zapovězená kouzla. Po postavení asi šesti modelů jsem sebral trochu odvahy jít s kůží na trh. Tady je první:
Avia C-99 neboli Messerschmitt 109G-10, Hasegawa 1/48
Snažil jsem se ztvárnit mašinu relativně novou, ještě neodřenou, a jen tak zlehka zašpiněnou. Důvod je prostý, tvorba patiny je jednou z mých slabých stránek. Proto ten lehce kačenkoidní vzhled. Spáry mezi panely jsem napouštěl jen kolem motoru, a ty, co byly na trupu jsem nezvýrazňoval a naopak je zatmelil. Na modelu jsou v reálu trochu vidět, na fotce nikoliv.
Na modelu je vidět i moje druhá slabá stránka (ono jich bude daleko víc), a to obtisky. Ač před jejich nanášením používám lesklý lak, a pak takové ty různé vodičky, tak mi přesto pořád stříbří... teorii mám rádoby zmíklou, ale ta praxe mi nějak pokulhává. Navíc mi moc nesedí červená na obtiscích s červenou na čumáku. Popravdě řečeno, skoro bych řekl, že blíže šarlatové barvě má ten nástřik, než obtisky. Ale čert ví.
Ujela mi barva na discích kol, až po dokončení modelu mi došlo, že měly mít daleko tmavší odstín, ale co, je to daň za nedostatečné studium podkladů.